مشروح اخبار


» نداشتن اعتبارات عمرانی در کتابخانه های استان



سرپرست کتابخانه‌های عمومی کهگیلویه و بویراحمد در خصوص اعتبارات کتابخانه‌ها تصریح کرد: کتابخانه‌ها اعتبارات عمرانی ندارند اما سعی کردیم در این چند سال امکانات و تجهیزات سرمایشی و گرمایشی کتابخانه‌ها را تامین کنیم.

به گزارش راک نیوز یاسر رحیمیان” در جمع خبرنگاران به مناسبت هفته کتاب و کتابخوانی افزود: ۴۴۰ برنامه فرهنگی از ۲۴ آبان تا اول آذر در ۶۵ کتابخانه شهری و روستایی این استان برگزار می‌شود.

وی با اشاره به برخی برنامه‌های این هفته اظهارکرد: در روزهای شنبه و یکشنبه عضویت رایگان در کتابخانه‌های عمومی پذیرفته می‌شود.

سرپرست کتابخانه‌های عمومی کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه ۴کتابخانه در سطح استان غیرفعال هستند، خاطرنشان کرد: ۳۰ آبان مراسم تجلیل از کتابداران وکتابخوان برتر کتابخانه‌های استان برگزار می‌شود.

رحیمیان تصریح کرد: ۴۶هزار نفر عضو کتابخانه‌های عمومی استان هستند و ۵۵۰ هزار نسخه منابع کتب موجود در کتابخانه‌های استان است.

وی با اشاره به خرید ۲۵۰ جلد کتاب از مولفین استان ادامه داد: ۵۰۰۰نسخه کتاب به دستگاههای مختلف از جمله دانشگاهها، استانداری، قرارگاه پیشرفت آبادانی سپاه، آموزش و پرورش و مدارس، روستاهای فاقد کتابخانه، بنیاد حضرت مهدی(عج) استان اهداء شده است.

سرپرست کتابخانه‌های عمومی کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: یکی از بخش‌هایی که در کتابخانه‌ها به آن توجه شده بخش کودکان است و ۱۱هزار و ۵۰۰ کودک عضو کتابخانه‌ها هستند.

رحیمیان بیان کرد: سال گذشته کتابخانه روستای دهنوی لوداب یکی از ۱۰کتابخانه برتر کشور معرفی و از سرپرست کتابخانه و همچنین بخشدار لوداب با حضور وزیر ارشاد تجلیل و مبلغی هم به این کتابخانه کمک شد.

وی در خصوص نیم درصد درآمد شهرداری‌ها به انجمن کتابخانه تاکید کرد: به غیر از چند شهرداری بقیه شهرداری‌ها همکاری مطلوبی نداشتند. شهرداری ها طبق ماده ۶ قانون کتابخانه های عمومی مکلفند حداقل نیم درصد درآمدهای خود را به حساب انجمن کتابخانه هالی عمومی آن شهر واریز کنند.

سرپرست کتابخانه‌های عمومی کهگیلویه و بویراحمد در خصوص اعتبارات کتابخانه‌ها تصریح کرد: کتابخانه‌ها اعتبارات عمرانی ندارند اما سعی کردیم در این چند سال امکانات و تجهیزات سرمایشی و گرمایشی کتابخانه‌ها را تامین کنیم.

رحیمیان اضافه کرد: مبلغ یک میلیارد و ۲۰۰میلیون تومان برای تکمیل کتابخانه‌های عمومی مادوان بویراحمد و دهدشت توسط بنیاد برکت اختصاص داده شده است.



تاریخ انتشار : 26 آبان 1397, 13:31



» اخبار مرتبط:

  • قربانی رفت / رحیمیان سرپرست کتابخانه‌های کهگیلویه و بویراحمد شد
  • تجهیز کتابخانه دولت‌آباد یاسوج
  • افتتاح کتابخانه محله‌ای باباکلان گچساران در سفر هیأت دولت
  • اهدای بخشی از آثار مرحوم حسین پناهی به کتابخانه لنده
  • کتابخانه دهدشت با 45 درصد پیشرف فیزیکی نیازمند 800 میلیون تومان اعتبار است
  • » اشتراک گزاری خبر