مشروح اخبار


» لغو پر سر وصداترین قانون کشور در کهگیلویه ! ؛ چرا ما مجبور به بازگشت به عقب هستیم!



انگار قرار است چرخ کهگیلویه بزرگ کماکان بر محور درجا زدن و بازگشت بچرخد و بچرخد .درحالیکه از ماه ها قبل یک قانون در کشور حواشی زیادی از استقبال تا راه گریز را...


به گزارش خبرنگار راک نیوز از شهرستان کهگیلویه ؛ علی لاریجانی رییس مجلس شورای اسلامی روز شنبه (24 شهریور 97) در نامه‌ای به حسن روحانی رییس جمهوری، اصلاح قانون ممنوعیت بکارگیری بازنشستگان را برای اجرا ابلاغ کرد.

براساس این قانون ؛ بکارگیری بازنشستگان وزارت اطلاعات تا سقف یک درصد (1٪) از مجموع نیروهای شاغل رسمی این وزارتخانه در هر رده مدیریتی صرفا در وزارتخانه مذکور مجاز است.

جانبازان بالای 50 درصد (50٪)، آزادگان بالای سه سال اسارت و فرزندان شهدا از شمول این قانون مستثنی هستند.

حسن روحانی در اجرای اصل یکصد و بیست و سوم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، 27 شهریور ماه «قانون اصلاح قانون ممنوعیت بکارگیری بازنشستگان» را جهت اجرا به سازمان اداری و استخدامی کشور ابلاغ کرد و زمان اجرای این قانون از 26 آبان ماه اعلام گردید .

درحالیکه شهردار پایتخت ،تعدادی از معاونین وزرا و14 استاندار از شاخص ترین مقامات سیاسی برجسته بودند که بنا بر این قانون از سمت های خود خداحافظی کردند اما حالا شنیده ها حکایت از انتصاب یک بازنشسته در شهرستان کهگیلویه در مقام ریاست یک مرکز دانشگاهی دارد.

به گزارش راک نیوز ؛ محسن تباری از خبرنگاران با سابقه کهگیلویه در یک شبکه مجازی از باز گشت عبدالرحمان افضلیان رئیس دانشگاه آزاد دهدشت به این مقام خبر داد.

وی درادامه این مطلب مدعی شده که افضلیان از بازنشستگان می باشد که علیرغم اجرای قانون منع بکارگیری بازنشستگان اما توجیهی برای انتصاب وی دیده نمی شود. تباری چنین انتصاب هایی را از جمله عوامل مهاجرت نیروهای جوان و تحصیلرده کهگیلویه از این دیار می داند.

به هرحال باید منتظر ماند تا در روزهای اینده دید آیا واقعا مسئولیت جوان ترین سرمایه های کهگیلویه باز هم به یک مدیر بازنشسته سپرده خواهد شد.
به گزارش راک نیوز ، عبدالرحمان افضلیان رئیس اسبق دانشگاه آزاد دهدشت بود که در 13 آبان ماه 1394 از این سمت کنار گذاشته شد و سلیمان سادات اشکور جایگزین وی گردید.



تاریخ انتشار : 10 آذر 1397, 17:03



» اخبار مرتبط:

  • یک فوریت طرح اصلاح قانون ممنوعیت به کارگیری بازنشستگان در مجلس تصویب شد
  • روحانی اصلاحیه قانون خدمت سربازی را ابلاغ کرد
  • با اقدام شایسته رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان ؛رئیس شبکه بهداشت کهگیلویه تغییر می کند +متن نامه
  • پیش گامی رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان در اجرای قانون منع بکار گیری بازنشستگان +اسامی
  • استدلال حقوقی شورای شهر بر ادامه فعالیت شهردار تهران
  • » اشتراک گزاری خبر

    نام:*
    ایمیل:*
    متن نظر:
    کد را وارد کنید: *
    عکس خوانده نمی‌شود


    نظرشما در مورد سیستم؟