مشروح اخبار


» در باب افتتاح بیمارستانی در یاسوج مطرح شد :جشن منت یا شادی خدمت



این مردم خوب میدانند و غیرت و عزت و شجاعت را خوب می شناسند و نیک میدانند که می بایست حاصل انتخاب واقعیشان فارغ از نگاههای فریبنده و عوامگرایانه سنتی باشد.اثبات نموده اند که عزت و غیرت و شجاعتشان از سینه های سترگ شان نشات گرفته و از درونشان جوشیده و در دامنه های دنا استوارشان نموده و می دانند که این استواری از لابلای کاغذ های اسیر باد سیاست بدست نیامده و نخواهد آمد.

مطلبی که می خوانید از سری یادداشت های مخاطبین راک نیوز است و انتشار آن الزاما به معنی تایید تمام یا بخشی
از آن نیست. می توانید با ارسال یادداشت خود، این مطلب را تأیید یا نقد کنید.

راک نیوز ,  ارسالی از مخاطبین: مشاهده تابلو تصویری نصب شده در یکی از میادین شهر یاسوج متضمن تصویر نماینده محترم مردم شریف شهرستانهای بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی و تصویری از نمای ساختمان بیمارستان تازه تاسیس شهر یاسوج مزین به جمله ای در بالای تصویر با عنوان " ۷ سال تلاش ،وعده ای که محقق شد "و یکصد متر جلوتر نصب تابلویی دیگر متضمن مختصات بیمارستان و مزین به جمله " پایان انتظار ۱۱ ساله " از دو مرجع متفاوت که ذهن هر بیننده ای را به خود جلب مینماید..ذهن اینجانب را به دیدار نماینده محترم در بهار سال ۱۳۸۲ با اینجانب معطوف و به تامل و تعمق بیشتر فرو برد.دیداری که مضمون آن مشورت و جلب همراهی جهت ورود به عرصه انتخابات مجلس شورای اسلامی بود.

صحبتها در آن دیدار همچنان در ذهنم سلسله وار مرور میشدند،از ورود به عرصه انتخابات که دلیل آن " انگیزه ی مبارزه با تطمیع و تهدید و تحقیر مردم محروم و مظلوم از سوی برخی از سیاسیون و فرصت طلبان شهرستان " خوانده می شد.لذا ضمن تشکر از نماینده محترم باید اذعان داشت: تاریخ شهادت داده است ،مردم این شهرستان هیچگاه تا آن زمان نه محروم بوده و نه مظلوم و نه تهدید شده اند و نه تحقیر .....زیرا شجاعتشان در تاریخ ثبت شده است...اخلافی شایسته بوده اند و هستند و خواهند بود و همچون اسلاف خویش از جنس غیرت اند و شجاعت و صداقت و صد البته عزت.

از آن روز تا کنون هر آنچه را که از عملکرد نماینده محترم تحلیل نموده ام و با تحلیل حتی بستگان و نزدیکان از دست نرفته شان آشنایی دارم، محتوای تحلیلها مغایر با مضمون همان صحبتهای سال ۱۳۸۲ و متفاوت با خلوص نظارت مقبول در حوزه ی وظایف قانونی در سطح استان بود...ذهنم درگیر اولویتها و جوانان و امید پیرانی شد که اعتراض خود را بارها با مضامین" جذب و بکارگیری و یا استخدام و یا موارد خلاف قانون و تخلفات انجام شده در آزمونهای تبدیل وضعیت استخدامی در چارچوب تجمعات ابراز نموده اند.مطالبات قانونی معوق اداری و زندگی آشفته اداری کارمندان و یا بازنشستگان که ناشی از عدم پیگیریها و یا عدم حمایت مدیران استان در سطح ملی " خوانده می شد و اثرات آنها نیز در حیطه بی انگیزگی مشهود و اعلام می گردید..نکته اینجاست که موارد مزبور درصدی ناچیز از موارد متعدد یک دستگاه خاص و از دریچه نگاه و قضاوت مردم است؛ آیا مشمول همان تطمیع و تبعیض های وعده داده شده قابلیت بررسی و گزارش دهی داشت یا خیر؟ بطوریکه باید با آن مبارزه و سپس گزارشی تصویری و نوشتاری و با حضوری فاخر ارائه کرد ؟ چطور پروژه های عمرانی که بدون نیاز به حضور نماینده محترم طی یک برنامه زمانی چند ساله در دستور کار وزارت قرار می گیرد و مدیریت دستگاه مربوطه در استان برابر موافقتنامه های ابلاغی و استانی برای ساخت و احداث، سالیانه رقم اعتبار تخصیصی را از محل اعتبارات تملک داراییهای سرمایه ای استان یا ابلاغی ملی هر ساله در ردیف بودجه ای خاص برابر شرح وظایف ذاتی دستگاه پیگیری و محقق می نماید.. ، منطبق بر اصل همان صحبتهای سال ۱۳۸۲ است که الان اجرایی گردیده و اطلاع رسانی شده است ؟

در باب افتتاح بیمارستانی در یاسوج مطرح شد :جشن منت یا شادی خدمت

راستی از منظر یک رهگذر "۷ سال تلاش وعده ای که محقق شد" پایانی است بر کدام تطمیع در صحبتهای سال ۱۳۸۲ ؟ یا تابلوی " پایان انتظار ۱۱ ساله "تاییدی بر انجام وظایف ذاتی و قانونی یارفع تطمیع کدام مرجع است؟ آیا گزارش اشتغال جوانان و مشکل بیکاری آنان و نرخها و درصد های نا مناسب و نا متناسب با این فرهنگ اصیل در حوزه آسیبهای اجتماعی و فرهنگی که بر پیکره ی این شهرستان پاک و نجیب سایه افکنده با افتخار افتتاح یک پروژه عمرانی در یک دستگاه اجرایی خاص و وظایف قانونی نماینده محترم و وعده های داده شده یکجا در یک تابلو قابل جمع شدن هستند؟ راستی کدام یک اولویت است و البته منطبق بر صحبتهای سال ۱۳۸۲.؟آیا نماینده محترم می توانند با ارائه نمودارهای خطی بدون خطا و محسوس مقادیر کمی و کیفی آسیبهای اجتماعی و فرهنگی و مسائل مرتبط با جوانان این دیار را با مقادیر ملی و سایر استانها و یا شهرستانها برای ۷ سال گذشته بطور تطبیقی مقایسه نمایند و نتیجه ای را اخذ و گزارشی تصویری و فاخر از آن را استخراج ودر سطح شهر منعکس نمایند؟ آیا می توانند تشریح بفرمایند در طول ۷ سال تلاش برای بیمارستان تازه تاسیس ،مسائل و مصائب اجتماعی و اشتغال و بیکاری و سایر پروژه های ساختاری و زیر بنایی و بویژه در حوزه مرتبط با نسل جوان، این شهرستان در مقایسه ای تطبیقی با سایر نقاط کشور ، در ابتدای دوره و تا هم اکنون دارای صعود جایگاه بوده ایم یا سیر نزولی را تجربه کرده ایم ؟

نماینده محترم حتما میدانند که مردم شریف این آب و خاک هم میدانند ؛ آیا آنچه را که امروز این مردم در حوزه های مختلف از عملکردها استنباط کرده اند ؛نتیجه ی همان ۷ سال تلاش است ؟ وضعیت موجود بطور اعم نتیجه مبارزه با همان تطمیع و تحقیر هاست؟

مردم شریف بویر احمد و دنا نیک واقفند که نمایندگان واقعی و سطح بالای مجلس خوب آگاهند و با شهروندانشان همگرا و همراه در عهد و پیمانی که بسته اند و تعریف کرده اند پیش میروند و در سامان بخشیدن به امورات زندگی و معیشت مردم و زیر ساختهای اقتصادی تماما و الزاما با تعامل و با برنامه و فعالیت بر مبنای اصل صداقت و تمامیت نگری انجام وظیفه می نمایند.
واقفند که مردم در معادلات سیاسی و اجتماعی وظایف قانونی و شرعی خود را انجام داده اند و به چشم بازیگرانی مداخله گر ایفای نقش نمی کنند.
مردم خوب آگاهند بر اینکه نمایندگان واقعی با تجربه های مدیریت علمی و توانمند و تحصیلات کارامد اداری و آکادمیک راهگشا و خلاق و فارغ از نیاز به تطمیع و تحریک افکار عمومی و احساسات مردم و مدیون نمودن مردم از طریق دادن حق مردم به مردم و یا فارغ از نیاز به شرکت در مجالس عزا و محافل و مناسبات اجتماعی آنان مقبولیت یافته اند و در سطح ملی ایفای نقش میکنند.

مردم شریف بویر احمد و دنا بر این امر واقفند که احیای سهم و امتیازات واقعیشان با اتکاء به توان بالای بیان مسایل ؛تبیین و تشریح وضعیت موجود و وضعیت مطلوب و ارائه وجه تمایز منطقه ای و راهکارهای لازم علمی برای شکوفایی مزیت های نسبی منطقه ای در سطح بالا و افزایش ضریب نفوذ در تغییر معادلات اجتماعی ،اقتصادی؛سیاسی و ...؛ و باتعریف جایگاههای ویژه و محقق ساختن وعده های راستین زیر ساختی در شهرستان و استان میسر است و این صداقت و همراهی را همیشه قانونمند و با سلامت و صلابت به اثبات رسانده اند‌.

این مردم خوب میدانند و غیرت و عزت و شجاعت را خوب می شناسند و نیک میدانند که می بایست حاصل انتخاب واقعیشان فارغ از نگاههای فریبنده و عوامگرایانه سنتی باشد.اثبات نموده اند که عزت و غیرت و شجاعتشان از سینه های سترگ شان نشات گرفته و از درونشان جوشیده و در دامنه های دنا استوارشان نموده و می دانند که این استواری از لابلای کاغذ های اسیر باد سیاست بدست نیامده و نخواهد آمد.

این مردم بواسطه عزت نفس و بزرگیشان در طول تاریخ هیچگاه حضور فعال و البته پسندیده در مراسم عزا و یا مناسبات شادیشان را نا سپاس نبوده اند و البته انتظارشان نیز فراتر از فهم ناصواب موضوع و مجزای از استیفای حقوق مسلم خود و وظایف قانونی نماینده شان بوده است.
از نظر این مردم تجهیز در قد و قامت مختصات تمام عیار مدعیان و رقبای عملگرای اثر گذار و با اتکاء به تخصص و صداقت و استقلال فکری نیازی آگاهانه است تا با تصمیم سازیهای تاریخ ساز خود تاریخ سراسر افتخار این مرز و بوم را غنی تر نماید .

این مردم اجازه نخواهند داد عزت و مصلحت خویش در تاریخ ماندگار با بدعتهایی ناماندگار دستخوش تغییر و تنزل شود و تفهیم خواهند نمود که سیر قهقرایی در تاریخ این آب و خاک نمی گنجد و کسانی را ردای بزرگی می پوشانند که عصاره نمایندگی بالایی در سینه آتشینشان بجوشد و در نسیمهای ملایم سیاست نلرزد و در لابلای برگهای ضعیف کاغذی اسیر تند بادهای گاه و بیگاه نشوند و به بیراهه نروند.

مردم خوب می دانند حماسه آفرینی های این مردم تاریخ ساز با تاسی از منش و خلق و خوی صادق و ساده زیست انسانی شجاع و غیرتمند و دیندار بسان مدرس تاریخ، باز ،مدرس زمان را می طلبد تا نه مغلوب سواد و نه مغلوب حضور دیگر مدعیان نشود بلکه در مقابل ظلم و تبعیض و خود برتر بینی و هژمونی سیاسی زیاده طلبان و تطمیع و توهین راستین واقعی قد علم کند و در تغییرات هضم نشود و برگ های زرین دیگر بر تاریخ پر افتخار این مردم بیافزاید.

شایسته این دیار که تاریخ را به لرزه در آورد مدرسی است که بر نمی تابد از شهر ستان مرکز استانش ؛استان مرکز شهرستانی بسازند و سعی اش بر استقرار دیندارانی است که مستقل و مقتدر بر غنای اصل اعتقادش و تاریخ ماندگارش بیافزاید .او که به کمتر از حق مردمش قانع نمیشود و بر احقاق حقوق مردمش منتی نمیداند.

این مردم قدر دان و انقلابی اند از جنس پایداری ووفاداری اند و مقاومت و مقابله را خوب میدانند.

نگارش این سطور اگرچه سازنده و نه از روی بغض و غرض است اما نگارنده اعتقاد احتمالی به غیر آن را در محضر قضاوت مردم شریف و احیانا ضرورت پرداختن به جزئیات بیشتر را در مناظره ی رسانه ای محفوظ و محتمل دانسته است....

دکتر سید رضا حسینیان مدیر کل سابق ثبت احوال استان



تاریخ انتشار : 9 دی 1397, 22:01



» اخبار مرتبط:

  • آقای بزرگواری ،سر قبر بدون مرده گریه نکنید
  • سرمقاله روزنامه افکار مردم: استان کهگیلویه وبویراحمد یک نماینده دارد
  • نامه تاجگردون به مدیران گچساران و باشت/راهنمایی یا اتمام حجت؟
  • واكنش مدیر حوزه بوشهر به حاشيه يك كنسرت
  • دست نوشته رئیس کمسیون برنامه وبودجه مجلس خطاب به مردم استان کهگیلویه وبویراحمد
  • » اشتراک گزاری خبر

    • بویراحمدی

    • 2 بهمن 1397 20:01
    • گروه کاربری: ميهمان
    • آیدی یاهو: {yahoo}
    • تاریخ عضویت: --
    • وضعيت:
    • خبر
    • نظر
    ^
    اگر تو آدم خوبی بودی طلعت ولت نمیکرد بره!
    نام:*
    ایمیل:*
    متن نظر:
    کد را وارد کنید: *
    عکس خوانده نمی‌شود


    نظرشما در مورد سیستم؟