مشروح اخبار


» رای اعتماد مجلس به "نمکی" /وزیر بهداشت از مجلس رای اعتماد گرفت



در جلسه علنی امروز (دوشنبه) مجلس شورای اسلامی، نحوه زمانبندی بررسی صلاحیت، وزیر پیشنهادی بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در دستور کار نمایندگان مجلس قرار گرفت.

به گزارش راک نیوز ؛ نمایندگان مجلس با ۲۲۹ ‌رای موافق، ۲۵ ‌رای مخالف و ۴ رای ممتنع از مجموع ۲۵۹ ‌نماینده حاضر به سعید نمکی رأی اعتماد دادند.

در جلسه علنی امروز (دوشنبه) مجلس شورای اسلامی، نحوه زمانبندی بررسی صلاحیت سعید نمکی؛ وزیر پیشنهادی بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در دستور کار نمایندگان مجلس قرار گرفت. بر اساس تبصره یک ماده ۲۰۴ آئین نامه داخلی مجلس ابتدا رئیس جمهور به مدت یک ساعت فرصت داشت تا در مورد برنامه‌ها و صلاحیت وزیر پیشنهادی ایراد نطق کند. با این حال حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی که صبح امروز برای دفاع از سعید نمکی وزیر پیشنهادی بهداشت به مجلس آمده بود، پس از ۴۰ دقیقه دفاعیات خود از وزیر پیشنهادی بهداشت، دقایقی به سخنان اولین مخالف وزیر پیشنهادی گوش کرد و با همراهی تعدادی از نمایندگان جلسه علنی مجلس را ترک کرد.

پس از سخنرانی رئیس جمهور تعدادی از نمایندگان دور جایگاه حلقه زدند و به طرح مسائل مختلف پرداختند. ۲ نفر از نمایندگان به عنوان مخالف و ۲ نفر به عنوان موافق با حفظ ترتیب یک نفر مخالف و یک نفر موافق هرکدام برای مدت ۱۵ دقیقه بیانات خود را در خصوص برنامه‌ها و صلاحیت وزیر ارائه کردند.

وزیر پیشنهادی نیز در پایان برای دفاع از برنامه‌ها و صلاحیت خود به مدت ۳۰ دقیقه ایراد نطق می‌کند.


به گزارش راک نیوز ؛ وزیر پیشنهادی بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با تاکید بر این‌که باید به جنبه‌های اقتصادی طرح تحول با نگاه کارشناسی‌تر پرداخت، گفت: همه پروژه‌های باقی‌مانده از قبل را اجرایی می‌کنیم در عین حال اولین گام در بخش دارو و تجهیزات پزشکی ایجاد شفافیت است.

سعید نمکی در جلسه علنی امروز (دوشنبه) مجلس در دفاع از برنامه‌هایش برای وزارت بهداشت اظهار کرد: اولین سوال نمایندگان درباره این است که طرح تحول به کجا خواهد رفت؟، طرح تحول توانست مشکلاتی را از دوش مردم بردارد. بنده به عنوان کسی که در سازمان برنامه در کنار هاشمی بودم و در جریان تأمین منابع مالی و هدایت‌های آن هستم معتقدم که نقاط قوت طرح تحول باید جلو رود، نقاطی همچون برداشتن هزینه‌های کمرشکن بستری بیماران، حمایت از بیماران خاص و صعب‌العلاج و ماندگاری طبیب در نقاط محروم.



تاریخ انتشار : 15 بهمن 1397, 10:03



» اخبار مرتبط:

  • جلسه علنی مجلس برای رسیدگی به صلاحیت "دانش‌آشتیانی" آغاز شد +این خبردرحال تکمیل شدن است
  • مجلس به وزیر پیشنهادی علوم رای نداد
  • «دانش‌آشتیانی» هم از راهیابی به «دانشگاه» بازماند/شهرک غرب همچنان بدون وزیر
  • سیدعلی‌محمد بزرگواری پیش‌بینی کرد :عدم رأی اعتماد مجلس به ۴ یا ۵ وزیر پیشنهادی
  • مشاجره لفظی نقوی حسینی و تاجگردون بر سر احمدی دانش آشتیانی
  • » اشتراک گزاری خبر

    نام:*
    ایمیل:*
    متن نظر:
    کد را وارد کنید: *
    عکس خوانده نمی‌شود


    نظرشما در مورد سیستم؟