مشروح اخبار


» فوری/ محمدجوادظریف استعفا داد +جزئیات




محمدجواد ظریف، وزیر امورخارجه دولت روحانی دقایقی پیش با انتشار پستی در صفحه رسمی اینستاگرامش از ناتوانی در ادامه خدمت رسانی پوزش خواست. به گزارش راک نیوز ؛ یک منبع مطلع نزدیک به وزیر امور خارجه در گفت‌وگو با خبرنگار سیاست خارجی خبرگزاری فارس استعفای محمدجواد ظریف را تایید کرد.

فوری/ محمدجوادظریف استعفا داد +جزئیات

به گزارش راک نیوز ؛ محمدجواد ظریف متولد(‎۱۷ دی ۱۳۳۸ تهران) دیپلمات و سیاستمدار اصلاح طلب ایرانی است، که تا دقایقی پیش در دولت دوازدهم به‌عنوان وزیر امور خارجه فعالیت می‌کرد، او همچنین از اعضای شورای عالی جمعیت هلال‌احمر و استاد میهمان دانشکدهٔ حقوق و علوم سیاسی دانشگاه تهران می‌باشد.

 

وی دانش‌آموخته کارشناسی ارشد روابط بین‌الملل از دانشگاه ایالتی سان‌فرانسیسکو، همچنین کارشناسی ارشد مطالعات بین‌الملل و دکترای حقوق و روابط بین‌الملل از دانشگاه دنور است.ظریف فعالیت شغلی خود را از سال ۱۳۵۷ در کنسولگری ایران در سانفرانسیسکو آغاز کرد. او از سال ۱۳۷۱ تا ۱۳۸۱ برای مدت ۱۰ سال، معاونت حقوقی و بین‌الملل وزارت امور خارجه را برعهده داشت. وی برای مدت ۵ سال، در فاصله سال‌های ۱۳۸۱ تا ۱۳۸۶ به عنوان سفیر ایران در سازمان ملل متحد فعالیت می‌کرد. ظریف پیش‌تر در دولت یازدهم نیز وزارت امور خارجه را برعهده داشت. او خود را عضو هیچ‌یک از احزاب سیاسی ایران نمی‌داند.و در تاریخ ۱۳۹۷/۱۲/۶ از سمت خود استعفا داد


اصرار ظریف بر استعفای خود

 

منابع خبری نزدیک به وزیر امور خارجه، استعفای محمدجواد ظریف را تأیید کردند. این منابع در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کردند که وزیر امور خارجه از سمت خود استعفا داده است و به نظر می‌رسد در تصمیمی که گرفته راسخ است.

 

یکی از مهم‌ترین دستاوردهای ظریف در طول سال‌های ۹۲ تا ۹۷ که مسئولیت وزارت امور خارجه را بر عهده داشته حصول توافق هسته‌ای (برجام) و تلاش برای گسترش تعاملات خارجی ایران با کشورهای مختلف از جمله کشورهای همسایه و اروپا بوده است.

 

در محافل بین‌المللی از ظریف به عنوان دیپلماتی کارکشته یاد می‌شود چنانکه سخنرانی کوبنده و قاطع او در نشست اخیر اجلاس امنیتی مونیخ مورد توجه بسیاری از صاحب‌نظران و رسانه‌ها قرار گرفت و آنها اذعان کردند که ظریف به صورت قاطع از منافع ملی ایران دفاع کرده است.

 

مقام وزارت خارجه: کاسه صبر او لبریز شده بود

 

هنوز از پذیرفتن استعفای ظریف توسط رئیس جمهور،خبری در دست نیست. یک مقام وزارت امور خارجه در باره دلیل استعفای محمدجوادظریف به خبرآنلاین گفته است "کاسه صبر او لبریز شده بود."

 

یک منبع آگاه در وزارت امور خارجه در گفت‌وگو با خبرگزاری ایلنا با تایید اصالت متن اینستاگرام وزیر امور خارجه، استعفای محمدجواد ظریف را تایید کرد و گفت: ما هم حدود یک ساعت پیش از استعفای آقای ظریف مطلع شدیم. این منبع آگاه درخصوص علل استعفای ظریف توضیحاتی ارائه نکرد. 

 

بررسی پشت‌پرده‌ ⁧ استعفای ظریف

 

یک عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی از بررسی پشت پرده‌های استعفای وزیر امور خارجه، قبل از جلسه علنی⁩ مجلس خبر داد.

 

علیرضا رحیمی در توییتی نوشت: «ظریف، دومی ندارد. جانشین او یا با کرنش مدیریتی خسارت‌ساز خواهد شد یا به نام ⁧ انقلابیگری ⁩ دستاوردهای زیادی را بر باد خواهد داد. اگر استعفای ⁧ ظریف ⁩ جدی و قطعی باشد ثابت می‌کند خنجر مخالفان داخلی اثرگذار بوده است. فردا قبل از جلسه علنی مجلس ⁩ پشت پرده‌های⁧ استعفا ⁩ را بحث خواهیم کرد.»

 

بازتاب گسترده استعفای ظریف در رسانه‌های جهان 

 

خبر استعفای محمد جواد ظریف به سرعت به خبر فوری رسانه‌های مهم منطقه و جهان تبدیل شد.

 

 



تاریخ انتشار : 6 اسفند 1397, 20:17



» اخبار مرتبط:

  • دعوت ظریف از اشتون برای سفر به ایران
  • «محمدجواد ظریف» مهمان «دیروز امروز فردا» می‌شود
  • پایان نشست وزرای خارجه ایران و ۱+۵/حدود یک ساعت گفت‌وگو پشت درهای بسته
  • پایان رایزنی ظریف و اشتون
  • محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه:انتخابات مظهر مردم‌سالاری دینی و مهم‌ترین یادگارهای امام راحل و جمهوری اسلامی ایران است
  • » اشتراک گزاری خبر

    نام:*
    ایمیل:*
    متن نظر:
    کد را وارد کنید: *
    عکس خوانده نمی‌شود


    نظرشما در مورد سیستم؟