مشروح اخبار


» تعدد زوجات و تکثر اولاد رابطه منطقی دارند



بحث سیاست‌های تشویقی برای افزایش جمعیت کشور دیروز با اظهار نظر دو تن از نمایندگان روحانی مجلس گذشته و حال درباره ازدواج موقت وارد فاز تازه‌ای شد. حجت‌الاسلام محمدتقی رهبر رئیس سابق فراکسیون روحانیون مجلس با تاکید بر این که تعدد زوجات و تکثر اولاد از سنن اسلام است و رابطه منطقی با هم دارند گفته است باید برای این نوع از ازدواج فرهنگ‌سازی کنیم. او با اشاره به لایحه حمایت از خانواده، به..

بحث سیاست‌های تشویقی برای افزایش جمعیت کشور دیروز با اظهار نظر دو تن از نمایندگان روحانی مجلس گذشته و حال درباره ازدواج موقت وارد فاز تازه‌ای شد. حجت‌الاسلام محمدتقی رهبر رئیس سابق فراکسیون روحانیون مجلس با تاکید بر این که تعدد زوجات و تکثر اولاد از سنن اسلام است و رابطه منطقی با هم دارند گفته است باید برای این نوع از ازدواج فرهنگ‌سازی کنیم. او با اشاره به لایحه حمایت از خانواده، به فارس گفت: تعدد زوجات در کشورهایی که فرهنگ شده، در تعدد اولاد اثرگذار بوده است. این یک رابطه منطقی است که وقتی یک مرد چند زن اختیار می‌کند، فرزندان بیشتری خواهد داشت اما این مسأله هنوز در جامعه ما فرهنگ نشده است. وی گفت: در کشور ما حتی یک زوجه که می‌تواند هر دو سال یک‌بار یک فرزند به دنیا آورد، گاهی با وجود 10 تا 20 سال زندگی به یک یا نهایتاً دو فرزند قناعت می‌‌کند. از سوی دیگر حجت الاسلام مرتضی حسینی عضو کمیسیون فرهنگی مجلس نیز با بیان اینکه ازدواج مردان با زنان مطلقه سلامت اجتماعی را به همراه دارد، گفت: مخالفان ازدواج موقت با دین و فطرت بشری بیگانه‌ هستند. او با بیان اینکه لایحه حمایت از خانواده که مصوب مجلس است به قانون تبدیل شده و لازم‌الاجراست، گفت: بحث کنترل جمعیت راه‌های مختلفی دارد که تعدد زوجات تنها راه آن نیست. حسینی با بیان اینکه تعدد زوجات گرچه قانونی و شرعی است اما باید ابعاد اجتماعی آن نیز در نظر گرفته شود، تاکید کرد: در برخی شرایط، برخی زنان بیوه در کشور ما با مشکل مواجه هستند و باید ازدواج کنند و این در حالی است که به دلیل مشخص، جوان مجرد حاضر به ازدواج با زنانی مطلقه و زنانی که همسرشان فوت کرده‌اند، نیستند بنابر این در این شرایط برای مقابله با فساد این زنان باید با مردانی ازدواج کنند که همسر اول داشته‌اند و این تعدد زوجات به سلامت فرهنگی و اجتماعی جامعه کمک می‌کند. این دو نماینده در سخنانشان به لایحه حمایت از خانواده استناد می‌کنند در حالی که مواردی از این لایحه به ازدواج مجدد و موقت مربوط است از سال‌های گذشته و زمان طرح در مجلس با مخالفت‌های گروه‌های مختلف زنان و جامعه شناسان روبه‌رو بوده است. همچنین تصمیم گیری‌های شتابزده برای حذف برنامه تنظیم خانواده نیز در ماه‌های گذشته با انتقادهایی روبه‌رو بوده است.

هر سه سال یک فرزند

حجت‌الاسلام رهبر در سخنانش تاکید کرده است: فرهنگ تکثیر نسل در جامعه ما هنوز تحت تاثیر لایه‌های تبلیغات گذشته که محمدرضا شاه می‌گفت دو تا بچه کافیه، قرار دارد و خانواده‌ها به این شعار عمل می‌کنند. وی با تاکید بر لزوم تغییر این فرهنگ، خاطرنشان کرد: تعدد و تکثر از سنن اسلام است و شرعا معذوریت ندارد اما باید در این زمینه، فرهنگ‌سازی کنیم.امام جمعه اصفهان تصریح کرد: افزایش جمعیت در گرو اراده خانواده‌هاست که به سنت اسلامی در تکثر اولاد عمل کنند و فرزند بیشتر بیاورند. وی افزود: با اینکه در فرهنگ شیعه متعه (ازدواج موقت) وجود دارد، اما گاهی برخی به دلیل بروز مشکلات می‌گویند ما همین یک فرزند را تربیت کنیم، هنر کرده‌ایم.حجت‌الاسلام رهبر ادامه داد: متأسفانه این افکار باعث شده جامعه ما از نظر جمعیت از سایر جوامع عقب بماند و این مسأله‌ای است که بارها درباره آن سخن گفته‌اند. او گفت: باید خانواده‌ها را تشویق و با اتخاذ تدابیر زمینه‌سازی کنیم خانواده‌ها حداقل هر سه سال یک فرزند بیاورند. حجت‌الاسلام رهبر در پایان تصریح کرد: اولاد کم‌تر زندگی بهتر، نه با شرع مقدس که پیغمبر فرمودند «اولادتان زیاد شود، در قیامت افتخار می‌کنم» وفق دارد و نه از بعد جهانی که دشمنان در حال افزایشند و ما به سوی کاهش جمعیت حرکت می‌کنیم، به نفع ماست.

تشویق به ازدواج موقت در دانشگاه‌ها

پیش از این دو نماینده روحانی مجلس، رئیس ستاد اقامه نماز حجت الاسلام قرائتی در سخنانی دانشجویان را به ازدواج موقت تشویق کرد. او با بيان اينكه ازدواج موقت معني‌اش اين نيست كه دختران دانشجو در دانشگاه صيغه شوند، گفت: دانشجويان پسري كه امكان ازدواج ندارند مي‌توانند با زنان بيوه جواني كه آمادگي دارند ازدواج كنند تا پس از اينكه تحصيلاتشان به پايان رسيد بروند و ازدواج كنند. حسینی، عضو کمیسیون فرهنگی مجلس نیز با بیان اینکه باید ازدواج موقت در فضاهای دانشگاهی تبیین شود، گفت: برخی که به ازدواج موقت هجمه می‌کنند با دین و فطرت بشری بیگانه هستند؛ باید با کسانی به ازدواج موقت هجمه می‌کنند پرسید آیا زنا که خانمان‌سوز و مورد غضب خداست از ازدواج موقت که توصیه دینی است بهتر است؟ او همچنین گفت: ازدواج موقت برای رفع نیاز جنسی و عاطفی توصیه شده است نه اینکه برخی افراد متاهل با این کار استحکام خانواده خود را از بین ببرند؛ ازدواج موقتی که خدای‌ناکرده به طلاق و عدم تحکیم خانواده منجر شود به لحاظ اجتماعی درست نیست.



تاریخ انتشار : 19 مهر 1391, 07:55



» اخبار مرتبط:

  • بارداری سحر قریشی در ازدواج موقت (+عکس)
  • دانشجويان پسر با زنان بيوه ازدواج كنند
  • دوستی‌ قبل از ازدواج خوب است یا بد؟
  • سند ازدواج پاسپورتي مي شود!
  • وضعیت صیغه در دانشگاه!!!
  • » اشتراک گزاری خبر

    نام:*
    ایمیل:*
    متن نظر:
    کد را وارد کنید: *
    عکس خوانده نمی‌شود


    نظرشما در مورد سیستم؟