مشروح اخبار


» کدر بودن آب شرب شیراز به معنی آلودگی آب نیست



معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شیراز با تاکید بر اینکه آب شرب این شهر پس از جریان سیل پنجم فرودرین 98، سالم و قابل شرب است، گفت: هر چند در روزهای گذشته آب در بخش هایی از این شهر قدری کدر شد اما این کدورت به معنی آلودگی آب نیست.


به گزارش راک نیوز از شیراز ،عبدالرسول همتی، دوشنبه در گفت و گو با خبرنگاران بیان داشت: در روزهای گذشته آب در بخش هایی از شیراز از جمله شهرک سعدی، معالی آباد، زرهی و برخی مناطق دیگر به علت ترکیدگی و شکستگی شبکه، قدری کدر شده است لیکن کدر بودن آب به معنی آلوده بودن آن نیست زیرا ما همه آزمایش های میکروبی و کلر سنجی لازم را برای اطمینان از سالم بودن آب آشامیدنی انجام می دهیم.
وی، با بیان اینکه در روزهای آتی نیز ممکن است موضوع کدر بودن آب ادامه داشته باشد، گفت: در شرایطی که آب این مناطق کدر شده است اما با افزایش کلر موجود در آب که تا 2 برابر حد مجاز نیز قابل افزایش است اقداماتی برای اطمینان از سالم بودن آب بهداشتی انجام شده است.
همتی ادامه داد: آب شیراز هیچ آلودگی میکروبی ندارد و افرادی هم که در روزهای گذشته به علت بیماری های گوارشی به مراکز درمانی مراجعه کردند علت بیماری آنها ناشی از آب آلوده نبوده است و شمار این مراجعه کنندگان هم محدود بوده و موضوع اپیدمی و همه گیری مطرح نیست.
بر اثر وقوع سیل پنجم فروردین 98 در دروازه قرآن شیراز،21 نفر جان باختند، 164 نفر مصدوم شدند و خسارت های بسیاری به خودروهای در حال عبور وارد آمد.



تاریخ انتشار : 19 فروردین 1398, 20:03



» اخبار مرتبط:

  • واکنش معاون دانشگاه علوم پزشکی شیراز به خبر وجود زالو در آب دشت ارژن ؛ / بازدید بازرسان بهداشت محیط از منطقه دشت ارژن
  • ۵ مورد انسانی مشکوک به تب کریمه کنگو در فارس مشاهده شد
  • توضیحات رییس دانشگاه علوم پزشکی شیراز در خصوص فوت دختر افغانی
  • بازار داغ شایعات در سیل امروز شیراز ؛ از شکستن سد "درودزن" تا تصاویر خودروها
  • تعطیلی یک واحد تهیه غذای بیرون بر در شیراز
  • » اشتراک گزاری خبر

    نام:*
    ایمیل:*
    متن نظر:
    کد را وارد کنید: *
    عکس خوانده نمی‌شود


    نظرشما در مورد سیستم؟