مشروح اخبار


» عرشه پل خلیج فارس آماده ترخیص از گمرک /رانندگی برروی خلیج فارس



alt

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران بندرعباس مدیر عامل سازمان منطقه آزاد قشم گفت: عرشه پل خلیج فارس از نوع فلزی ـ بتنی و سیستم سازه آن از نوع ترکه ای است.

اسفندیار حیدری پور افزود: ساخت این پل به طول 2 هزار و 200 متر از مصوبات سفر دوم و سوم هیئت دولت به هرمزگان است و اجرای این طرح در اسفند 89 با حضور رئیس جمهور شروع شد .

وی تصریح کرد: تا 10 روز آینده ساخت پایه های اصلی پل به طول 17متر آغاز می شود و ساخت آن تا 4 ماه دیگر به پایان میرسد.

مدیر عامل سازمان منطقه آزاد قشم گفت: اجرای ساخت پل خیلج فارس اکنون در مرحله ساخت دیوار ه های بتونی و سیمانی حوضچه خشک قرار دارد .

ساخت حوضچه خشک از 3 ماه قبل آغاز شده است.

حیدری پور افزود: خاکریزی ، ساخت دهنه پل به طول30 و 60 متری در محل کم عمق آب ، شمع کوبی زیر پایه ها و سنگریزی پایه ها، ساخت حوضچه خشک ، ساخت پایه در حوضچه ، آبگیری حوضچه و انتقال به محل نصب پایه ها و نصب عرشه از مهمترین مراحل ساخت این پل است .

وی تصریح کرد: مدت ساخت پل خیلج فارس یکساله تعیین شده است که تاکنون 2 ماه از برنامه جلو هستم .

مدیر عامل سازمان منطقه آزاد قشم گفت: در ساخت پل بزرگ خلیج فارس 70 درصد از قطعات آن از تولیدات داخل کشور استفاده می شود .

حیدری پور افزود: دولت سهم 15 درصدی از هزینه 650 میلیون یورویی ساخت این پل را پرداخت کرده است و بقیه هزینه ساخت به صورت فاینانس با مشارکت بخش خصوصی تأمین می شود .

وی تصریح کرد: پل خلیج فارس با دو باند رفت و برگشت خودرو، مسیر پیاده رو و یک باند ریلی 40 متر عرض و دو و نیم کیلومتر طول دارد .

مدیر عامل سازمان منطقه آزاد قشم گفت: با ساخت پل خلیج فارس جزیره قشم از بندرلافت به بندرپل درنزدیکی بندرعباس به شاهراه اصلی در مسیر رهگذار شمال - جنوب متصل می شود

حیدری پور افزود: افزایش توان صادرات کالا،استفاده بیشتر از اسکله کاوه قشم با قابلیت پهلوگیری کشتی های بزرگ ، توسعه اقتصادی و افزایش درآمد، ایجاد اشتغال بیشتر در جزیره و انقلاب در صنعت گردشگری جنوب کشور از مزایای اجرای طرح ساخت پل بزرگ خلیج فارس است




تاریخ انتشار : 19 مهر 1391, 08:10



» اخبار مرتبط:

  • آغاز ساخت راه آهن شيراز - بندر عباس
  • وجود حوضچه‌ نفتی زیر باند فرودگاه‌ اهواز
  • آماده‌باش نفتی ایران در خلیج فارس
  • آخرین خبرها از آتش سوزی هفت فروند لنج باری در اسکله بندرعباس
  • مسکن مهر دهدشت 75 درصد پیشرفت فیزیکی دارد
  • » اشتراک گزاری خبر

    نام:*
    ایمیل:*
    متن نظر:
    کد را وارد کنید: *
    عکس خوانده نمی‌شود


    نظرشما در مورد سیستم؟