مشروح اخبار


» جزئیات جدید از استانی شدن انتخابات



عضو کمیسیون امورداخلی کشور و شوراهای مجلس گفت: اگر تا ۹ خرداد ماه، طرح اصلاح موادی از قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی تبدیل به قانون شود، انتخابات یازدهمین دوره مجلس به صورت استانی برگزار می‌شود.

 به گزارش راک نیوز به نقل از خانه ملت محمد محمودی شاه نشین در گفت‌وگو با خبرنگاران ، در خصوص طرح اصلاح موادی از قانون انتخابات، اظهار داشت: اگر تا 9 خرداد ماه، طرح اصلاح موادی از قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی تبدیل به قانون شود، انتخابات یازدهمین دوره مجلس به صورت استانی برگزار می‌شود.

عضو کمیسیون امورداخلی کشور و شوراهای مجلس شورای اسلامی بیان کرد: بنا بر زمان بندی جدیدی که برای انتخابات تعیین شده است، استعفای کاندیداها از مشاغلی که دارند باید از 9 خرداد ماه آغاز شود.

وی با بیان اینکه زمان بندی انتخابات افزایش پیدا کرده و ثبت نام زودتر انجام می‌شود، افزود: 2 اسفند ماه انتخابات برگزار می‌شود و کاندیداها باید 2 آذرماه باید ثبت نام کنند.

محمودی شاه نشین ادامه داد: در زمان‌بندی قبلی فاصله زمانی به گونه‌ای بود که 2 ماه فرصت لازم بود تا استعلام‌ها برای بررسی صلاحیت کاندیداها انجام شود، اما به واسطه اینکه فرصت برای پاسخ به استعلام ها افزایش یافته، به همین دلیل زمان‌بندی انتخابات زودتر آغاز می‌شود.

نماینده مردم شهریار، قدس و ملارد با بیان اینکه ممنوعیت کاندیداتوری نمایندگانی که 3 دوره متوالی در مجلس بوده‌اند نیز در همین طرح آمده است و با تایید شورای نگهبان اجرائی می‌شود، گفت: استانی شدن در مجلس رای آورده و تایید شدنش در شورای نگهبان مشخص نیست، البته خبر منتشر شده مبنی بر رد این طرح نیز توسط شورای نگهبان نیز از سوی کدخدایی رد شده است./



تاریخ انتشار : 29 فروردین 1398, 06:05



» اخبار مرتبط:

  • احتمال لغو انتخابات دور دوم در برخی حوزه‌های انتخابیه
  • لایحه جامع انتخابات بر اساس طرح‌های اصلاحی مجلس در دستور کار قرار می‌گیرد
  • طرح استانی شدن انتخابات مجلس ردشد
  • تاییدصلاحیت10دواطلب دیگرتا عصر دیروز
  • زمان قطعی برگزاری انتخابات مجلس دهم وخبرگان رهبری مشخص شد
  • » اشتراک گزاری خبر

    نام:*
    ایمیل:*
    متن نظر:
    کد را وارد کنید: *
    عکس خوانده نمی‌شود


    نظرشما در مورد سیستم؟