مشروح اخبار


» مانور امداد و نجات اضطراری در دهدشت برگزار شد



مانور امداد و نجات و تخلیه اضطراری در  یکی از محلات قدیمی دهدشت برگزار شد.

در این مانور که بازسازی صحنه زلزله و مصدومین فرضی بود، نیروهای امداد و نجات و همچنین نیروهای پلیس و راهنمایی و رانندگی به سرعت وارد عمل شده و هر کدام به انجام وظایف محوله خود پرداختند.

بر پایه این گزارش، نیروهای امداد و نجات هلال‌احمر در این مانور به سرعت وارد عمل شده و شروع به تخلیه و حمل و جابجایی مصدومین حادثه فرضی زلزله کردند.

در این مانور که با حضور فرماندار کهگیلویه و جمعی از مسئولان محلی برگزار گردید، نیروهای اورژانس، آتش‌نشانی، شهرداری، اداره گاز و برق ناحیه کهگیلویه  نیز حضور داشتند.

گفتنی است، امدادگران ضمن به اجرا در آوردن مانور امداد و نجات، آمادگی خود را در برخورد با حوادث احتمالی  به نمایش گذاشتند.

سید ناصر رضایی در حاشیه انجام  این مراسم  با بیان اینکه  این مانور با  موفقیت کامل و هماهنگی هر چه تمام‌تر انجام گرفت اظهار داشت: زلزله به عنوان یکی از بلایای طبیعی همواره مشکلات و صدمات جبران ناپذیری را بر پیکره کشور ما وارد کرده است.

فرماندار کهگیلویه با بیان این‌که کشور ما در کمربند زلزله واقع شده است، بیان داشت: یکی استان‌هایی که بیشترین خطرپذیری را از لحاظ زلزله دارد استان ما بوده که می‌طلبد آمادگی بیشتری در این زمینه داشته باشیم.

وی وقوع زلزله را در هر زمان و مکان اجتناب‌ناپذیر دانست و تاکید کرد: مقاوم سازی، آموزش مردم و آمادگی نیروهای خدمات‌رسان می‌تواند  صدمات و خسارات را به حداقل برساند.

وی عنوان داشت: امیدواریم با انجام برنامه‌های مدون و  مستمر تمامی دستگاه‌ها آمادگی خود را برای مواجهه با حوادث احتمالی افزایش دهند.

رضایی راه‌اندازی اردوگاه اقامتی در حوالی شهر دهدشت را یکی از ضرورت‌های اصلی در  بحث آمادگی برای خطرات احتمالی دانست و بیان داشت: با توجه به شرایط  توپوگرافی و بافت‌های فرسوده زیادی که در شهر دهدشت وجود دارد، می‌بایست تدابیر لازم در این زمینه اندیشیده شود.




تاریخ انتشار : 20 مهر 1391, 06:58



» اخبار مرتبط:

  • شهروندان محله مهرآباد جنوبی زلزله را لمس کردند
  • دختران دانش آموز؛ مدافعان مسئول و فرشتگان دلسوز
  • فرماندارممسنی در مانور زلزله شزکت کرد
  • مانور امداد ونجات کوهستان توسط تیم استان در تنگ مهریان
  • بزرگترین مانور زلزله در پهنه غربی پایتخت صورت می پذیرد
  • » اشتراک گزاری خبر

    نام:*
    ایمیل:*
    متن نظر:
    کد را وارد کنید: *
    عکس خوانده نمی‌شود


    نظرشما در مورد سیستم؟