مشروح اخبار


» "بلادشاپور" کهگیلویه در آتش می سوزد !+ تصاویر



 اثر باستانی بلاد شاپور دهدشت مرکز شهرستان کهگیلویه در استان کهگیلویه و بویراحمد هم اکنون درحال سوختن است و دود غلیظی از آن بیرون می آید.


به گزارش خبرنگار راک نیوز از شهرستان کهگیلویه ؛ وسیع ترین بافت تاریخی ایران از دقایقی پیش در میان سعله های آتش و دود قرار گرفته است.

براساس این گزارش بخش زیادی از محدوده تاریخی دچار حریق شده که اهالی منطقه و مدرم محلی در تلاش برای خاموش کردن آتش و ممانعت گسترش حریق به دیگر بخش های این بافت تاریخی می باشند.

بلاد شاپور (شهر هفت گنبد) در دهدشت مرکز شهرستان کهگیلویه یکی از شهرستانهای استان کهگیلویه و بویر احمد واقع شده که این شهرستان از شمال به شهرستانهای باغ ملک، ایذه، بویراحمد و از جنوب به شهرستان گچساران و بهبهان از غرب به شهرستان رامهرمز، و از شرق به شهرستانهای بویراحمد، نورآباد ممسنی و گچساران محدود می شود.

بافت قدیمی شهر دهدشت ۶۰ هکتار وسعت در سال ۱۳۶۴ در فهرست آثار ملی ایران به ثبت تاریخی رسید که به دلیل اینکه هفت امامزاده در هفت گوشه این شهر واقع شده به شهر هفت گنبد نیز معروف شده است اماب راثر تصرفات و کم توجهی ها وعدم آگاهی در حال حاضر این بافت تاریخی به کمتر از 44 هکتار وسعت رسیده است.

"بلادشاپور" کهگیلویه در آتش می سوزد !+ تصاویر

 


به گزارش راک نیوز ؛ ریزش بخشی از کارونسرای قدیمی این بافت در 12 اسفندماه سال گذشته  به پرحاشیه ترین موضوع رسانه در ماه های گذشته و واکنش هایی را در پی داشته است .
افکار عمومی و رسانه ها در کهگیلویه بزرگ بی توجهی مدیرکل چندین ساله میراث فرهنگی و گردشگری کهگیلویه وبویراحمد را نسبت به اتفاقات روی داده در این بافت تاریخی بی تاثیر نمی دانند.



تاریخ انتشار : 6 خرداد 1398, 11:41



» اخبار مرتبط:

  • آشنایی با شهر تاریخی بلاد شاپور (هفت گنبد) - کهگیلویه و بویراحمد
  • پایگاه پژوهشی بلادشاپور در شهر دهدشت افتتاح شد+جزییات بیشتر
  • بافت تاریخی دهدشت ساماندهی می شود/جزییات
  • انتصاب جدید در شهرستان کهگیلویه
  • مرمت و بازسازي کارونسراي بافت تاريخي دهدشت
  • » اشتراک گزاری خبر

    نام:*
    ایمیل:*
    متن نظر:
    کد را وارد کنید: *
    عکس خوانده نمی‌شود


    نظرشما در مورد سیستم؟