مشروح اخبار


» مدیرکل آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: دریافت هر گونه وجه در زمان ثبت نام غیرقانونی است



مدیرکل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد در نشست خبری اعضای ستاد ثبت نام گفت: برگزاری آزمون ورودی، شرط معدل و دریافت وجه به عنوان شهریه (به جزء هزینه بیمه و کتاب‌های درسی) در مدارس دولتی به هنگام ثبت نام غیرقانونی است.


به گزارش خبرنگار راک نیوز از یاسوج، هادی زارع پوراظهار داشت: ثبت نام دانش آموزان در مدارس دولتی بر اساس محدوده جغرافیایی و در نزدیکترین مدرسه به محل سکونت دانش آموز انجام می شود.
وی تصریح کرد: توجه به اینکه در خصوص تدوین شیوه نامه ثبت نام به ادارات کل استانها تفویض اختیار شده است برمبنای این تفویض اختیار شیوه نامه ثبت نام در استان تدوین شد.
زارع پور بیان کرد: بر اساس شیوه نامه تدوینی، زمان ثبت در مدارس از زمان دریافت این شیوه تا ۳۱/۵/۹۸ است. وی افزود: هر گونه پیش ثبت نام در مدارس قبل از دریافت شیوه نامه ممنوع است. وی با تاکید بر اینکه نام نویسی در مدارس آغاز شده و تا ۳۱ مرداد ادامه دارد، اظهار داشت: دانش آموزانی که به هر دلیل نتوانسته اند در این مهلت تعیین شده ثبت نام کنند با در دست داشتن نامه کتبی از ستادهای ثبت‌نام شهرستانها می‌توانند ثبت نام کنند.
مدیر کل آموزش و پرورش استان با اشاره به اینکه ثبت نام در مدارس از طریق سامانه سناد انجام می شود، عنوان کرد: نام‌نویسی در مدارس خاص شاهد از یکم تیرماه و ورودی استعدادهای درخشان نیز براساس آزمون خواهد بود
زارع پور یادآور شد: هرگونه برنامه ریزی برای فعالیت فوق برنامه در مدارس هیأت امنایی باید با نظر اولیاء دانش آموزان و شورای آموزش و پرورش باشد.
وی اظهار کرد: : شهریه مدارس غیردولتی بر اساس شیوه نامه وزارتی و با بررسی شورای نظارت بر مدارس غیردولتی، تصویب و تعیین شده است. مدیر کل آموزش و پرورش استان، نصب پوستر نرخ شهریه مصوب ابلاغی و رئوس برنامه فعالیت های فوق برنامه در معرض دید اولیا و مراجع کنندگان را ضروری دانست و گفت: مدیران مدارس غیر دولتی موظفند یه نسخه از قرارداد ثبت نام را در اختیار اولیا قرار دهند.
وی در خصوص زمان برگزاری آزمون مدارس استعدادهای درخشان بیان کرد: آزمون دوره اول در تاریخ ۳۰خردادماه درمرکز استان برگزار می شود. آزمون دوره دوم نیز ۳۱ خرداد در یاسوج، دهدشت و گچساران برگزار خواهد شد.
زارع پور گفت: طرح سنجش سلامت جسمانی وآمادگی تحصیلی نوآموزان بدو ورود به دبستان از الزامات ثبت نام است.وی با اشاره به اینکه این طرح در7پایگاه ثابت-سیار شهری،روستایی وعشایری استان انجام می شود، افزود: درانجام این طرح در مناطق عشایری رایگان است.
سامانه رسیدگی به شکایات آموزش وپرورش استان به آدرسwww.shekayat.medu.ir می باشد. تلفنهای رسیدگی: ۳۳۲۲۲۰۳۸_۳۳۲۲۳۱۲۱_۳۳۲۲۲۱۹۹_۳۳۲۲۲۰۳۲



تاریخ انتشار : 19 خرداد 1398, 10:47



» اخبار مرتبط:

  • دریافت هرگونه وجه در زمان ثبت‌نام دانش‌آموزان در مدارس کهگیلویه و بویراحمد ممنوع است
  • زمان و نحوه ثبت نام آزمون مدارس نمونه دولتی مقطع متوسطه دوم سال 97 - 98
  • شهریه مدارس هیات امنایی کهگیلویه و بویراحمد حدود 33درصد کاهش یافت
  • جزئیات آزمون مدارس استعدادهای درخشان کهگیلویه و بویراحمد اعلام شد
  • آغاز ثبت‌نام آزمون مدارس استعدادهای درخشان
  • » اشتراک گزاری خبر

    نام:*
    ایمیل:*
    متن نظر:
    کد را وارد کنید: *
    عکس خوانده نمی‌شود