مشروح اخبار


» 25 درصد آب شرب روستایی کهگیلویه به سرقت می‌رود



سید کرامت‌الله کشاورز در حاشیه بازدید از طرح‌های آبرسانی روستایی شهرستان کهگیلویه اظهار داشت: آبفار روستایی کهگیلویه و بویراحمد در دولت‌های نهم و دهم خدمات شایسته‌ای را به روستاییان استان ارائه داده است.

مدیر آبفار کهگیلویه تصریح کرد: متأسفانه با همه زحماتی که پرسنل و کارکنان آبفار روستایی در جهت ارتقاء و بالا بردن کیفیت آبرسانی و جلوگیری از هدرروی آب شرب تولیدی به کار برده‌اند، مقدار زیادی از این آب به انحای مختلف به حساب نمی‌آید.

کشاورز خاطرنشان کرد: به جرأت می‌توان گفت که بیش از 50 درصد از آب شرب تولیدی در سطح شهرستان کهگیلویه به طرق مختلف یا به هدر می‌رود یا اینکه به گونه‌ای به کار گرفته می‌شود که عملا به حساب نمی‌آید.

مدیر آبفار کهگیلویه، فرسودگی و مستهلک بودن سیستم آبرسانی روستایی را عامل اصلی در هدرروی بخش اعظمی از آب تولیدی عنوان کرد و افزود: حدود 30 درصد هدرروی آب تولیدی به واسطه فرسودگی شبکه توزیع و انتقال آب صورت می‌گیرد.

کشاورز عامل دیگر هدرروی آب را عامل انسانی دانست و عنوان کرد: شاید باور این مطلب سخت باشد ولی باید اعلام کنیم که حدود 25 درصد آب شرب روستایی کهگیلویه به وسیله افراد بی‌مبالات به سرقت می‌رود.

وی استفاده از ترفند نامشروع پشت کنتوری، استفاده از آب شرب برای کشاورزی و سرقت در مسیر خطوط  اصلی را از شیوه‌های هدررفت و سرقت آب به وسیله سارقان آب عنوان کرد.

مدیر آبفار کهگیلویه و بویراحمد اضافه کرد: برای مثال در طی گزارشی که در ماه گذشته به ما اعلام گردید متوجه شدیم عده‌ای در خطوط انتقال آب روستایی حومه شرقی دهدشت به صورت مخفیانه اقدام به ایجاد انشعاب کرده‌اند و از آب شرب برای کشاورزی استفاده می‌کردند.

کشاورز تاکید کرد: فرهنگ‌سازی بهترین راه برای رفع این معضل است و همه باید به سمتی حرکت کنیم که این نعمت خدادادی که با هزینه‌های گزاف و البته برای شرب هموطنان تولید می‌شود در جای خود و به صورت بهینه استفاده شود.
fars




تاریخ انتشار : 23 مهر 1391, 06:31



» اخبار مرتبط:

  • تعویض و ترمیم خط انتقال آب 40 روستای لنده
  • کلنگ پروژه آبرسانی به روستاهای برج بهمنی و کوهبرد به زمین زده شد
  • 298 روستای استان کهگیلویه و بویراحمد فاقد آب آشامیدني است
  • قرائتی ابرازداشت:کمبود اعتبار و فرسودگی لوله ها دومشکل اصلی آب و فاضلاب روستایی شهرستان کهگیلویه
  • کمبود آب شرب در پرآب‌ترین استان کشور + گزارش تصویری
  • » اشتراک گزاری خبر

    نام:*
    ایمیل:*
    متن نظر:
    کد را وارد کنید: *
    عکس خوانده نمی‌شود


    نظرشما در مورد سیستم؟