مشروح اخبار


» موافقت رئیس کل گمرک جمهوری اسلامی ایران با پیشنهادات معاون امور گمرکی



معاون فنی و امور گمرکی گمرک ایران طی مکاتبه‌ای با رئیس کل این سازمان، با ارائه چهار پیشنهاد خواستار روان‌سازی در ترخیص کالاهای اساسی و اقلام ضروری واحد‌های تولیدی شده است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی راک نیوز ؛  معاون فنی و امور گمرکی گمرک، طی نامه‌ای به مهدی میراشرفی، رئیس کل گمرک، ضمن برشمردن اقدامات صورت گرفته برای ترخیص کالاها در حداقل زمان ممکن، چهار پیشنهاد را با هدف روان‌سازی در ترخیص کالاهای ضروری و اقلام متعلق به واحد‌های تولیدی ارائه کرده و خواستار اجرایی شدن فوری آنها از رئیس کل گمرک شده است.

در بند اول پیشنهادی تاکید شده است که سامانه جدید گمرکی به صورت کلی و بدون استثنا نسبت به اعلام نام و نام خانوادگی کارشناسان مجازی کلیه اظهارنامه‌های اظهار شده به گمرک اقدام کند تا اظهارکنندگان و صاحبان کالا در جریان بررسی اظهارنامه‌های خود توسط کارشناسان قرار گیرند. از سوی دیگر، مطابق پیشنهاد دوم اظهارنامه‌های مربوط به اقلام اساسی و ضروری (۲۵ گروه کالایی در ۸۰۳ ردیف تعرفه) در صورت قرارگیری در مسیر‌های «زرد» یا «قرمز» اظهارنامه، صرفا توسط کارشناسان گمرک در محل اظهار کالا، مورد بررسی قرار گیرد. همچنین براساس بند سوم، پیشنهاد شده است که اظهارنامه‌های مربوط به اقلام وارده توسط واحد‌های تولیدی نیز در صورت قرارگیری در مسیر‌های زرد یا قرمز اظهارنامه صرفا توسط کارشناسان گمرک در محل اظهار کالاها مورد بررسی قرار گیرند. از سوی دیگر، در چارچوب بند چهارم، پیشنهاد شده است که کلیه اظهارنامه‌های مواد اولیه، ماشین‌آلات خط تولید و سایر کالاهای مورد استفاده در تولید، همچنین محصولات تولید شده مربوط به واحد‌های تولیدی مستقر در مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، صرفا توسط کارشناسان گمرک در محل اظهار کالاها مورد بررسی قرار گیرد. در مجموع به نظر می‌رسد که پیشنهادهای مطرح شده از سوی معاون فنی و امور گمرکی گمرک ایران برای روان‌سازی تجاری بر کاهش رویه‌های غیرضروری اداری و سازمانی استوار است.  



تاریخ انتشار : 17 مرداد 1398, 05:22



» اخبار مرتبط:

  • موافقت رئیس کل با پیشنهادات رئیس کمیته راهبری گمرک
  • نامه معاون فنی گمرک ایران به سازمان توسعه و تجارت ؛ چاره ای برای تسهیل در ورود کالاهای مورد نیاز واحدهای تولیدی و بازار بیاندیشند
  • معاون گمرک ایران خبر داد : تسهیلات ویژه گمرک به واحدهای تولیدی در راستای تحقق "رونق تولید
  • نباید بدلیل اختلال دریک سیستم مواد اولیه و کالاهای اساسی روی زمین بماند
  • توضیحات مدیر کل گمرک شهید رجایی بندرعباس درباره دپوی 100 هزار کانتینر
  • » اشتراک گزاری خبر

    نام:*
    ایمیل:*
    متن نظر:
    کد را وارد کنید: *
    عکس خوانده نمی‌شود


    نظرشما در مورد سیستم؟