مشروح اخبار


» باید به مردم راست بگوییم



شاید بتوان او را در زمره روحانیونی قرار داد که هیچگاه سکوت در برابر موضوعات مطرح در جامعه را بر نمی‌تابند. او می‌گوید که سکوت و رای ممتنع برای کشور خطرناک است پس باید از شجاعت بهره برد و هر آنچه به صلاح کشور و نظام است را بیان کرد البته نه هر شجاعتی...

شاید بتوان او را در زمره روحانیونی قرار داد که هیچگاه سکوت در برابر موضوعات مطرح در جامعه را بر نمی‌تابند. او می‌گوید که سکوت و رای ممتنع برای کشور خطرناک است پس باید از شجاعت بهره برد و هر آنچه به صلاح کشور و نظام است را بیان کرد البته نه هر شجاعتی چرا که معتقد است برخی شجاعت‌ها وقیحانه است و نباید آن را سرلوحه کار قرار داد. مانند بسیاری از روحانیون میانه‌رو بر اعتدال تاکید زیادی دارد و معتقد است که افراطی‌گری مشکلاتی برای کشورایجاد کرده است. حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمهدی طباطبایی که حتی در زمان قبل از انقلاب هم معلم اخلاق بوده است این روزها گلایه دارد از بی‌اخلاقی‌های سیاسی، اقتصادی و... . او می‌گوید که باید میدان برای میانه‌روها باز باشد و از رفتن آنها به انزوا جلوگیری شود. او انصاف را سرلوحه اظهارنظرهای خود در مورد افراد قرار می‌دهد و هنگامی که در سوال آخر می‌خواهیم نظر خودش را در مورد افرادی مانند قالیباف، لاریجانی و مشایی بگوید درابتدا، سکوت می‌کند و سپس می‌گوید که شاید این افراد بخواهند کاندیدای ریاست‌جمهوری شوند و نظر بنده تاثیری در آنها داشته باشد و در نهایت می‌گوید که بنویسید دیندار هستند. او از آیت‌الله‌ هاشمی‌رفسنجانی تمجید می‌کند و او را به کوهی تشبیه می‌کند که هرگز فرو نمی‌ریزد.
ما به عنوان هشدار به دولتمردان باید بگوئیم که اعتماد مردم را باید حفظ کنند. باید بگوئیم اعتمادسازی خیلی مهم است و بخواهیم که خودشان مراقبت کنند. باید بپرسیم که آثار برخی عملکردها کجاست؟ اگر می‌گویند فلان پول را می‌دهیم و فلان کار را می‌کنیم باید بگویند کجا داده‌اند؟ می‌گویند چند هزار شغل درست کردیم. آدرس بدهند که ببینیم. خدا به سر شاهده هر روز ما درگیر هستیم. این شغل‌ها کجا هستند که من بروم ببینم؟ من باید بدانم . شغل درست کردیم، کجا هست؟ ارائه دهید. اجبار نیست که بگوییم شغل درست کردیم؛ خوب نکردیم.



تاریخ انتشار : 27 مهر 1391, 06:35



» اخبار مرتبط:

  • توصیه آیت‌الله سیستانی به روحانیون ایرانی / مگر نماز خواندن و منبر رفتن شغل است؟
  • روایت ‌دختر هاشمی ‌از توقع ‌همسر هاشمی
  • عادل: همانند رهبری حرمت پیش‌کسوتی هاشمی را حفظ می‌کنیم
  • آنچه‌ هاشمی گفت و منتشر نشد!
  • جوانان از اصلاح‌طلبان ناامیدشده‌اند
  • » اشتراک گزاری خبر

    نام:*
    ایمیل:*
    متن نظر:
    کد را وارد کنید: *
    عکس خوانده نمی‌شود


    نظرشما در مورد سیستم؟