مشروح اخبار


» در دیدار مدیرکل دامپزشکی استان با رئیس کل دادگستری کهگیلویه وبویراحمد عنوان شد: تشکیل شعب قضایی ویژه تخلفات بهداشتی دامپزشکی برای رسیدگی تخصصی به تخلفات



رئیس دادگستری کهگیلویه و بویراحمد در دیدار مدیرکل دامپزشکی استان گفت: حمایت از دامپزشکی را وظیفه خود دانسته و با تمام توان از خدمات آن در چارچوب قانون حمایت خواهیم کرد.

به گزارش راک نیوز ، مدیرکل دامپزشکی استان در این دیدار ضمن تبریک انتصاب رئیس کل دادگستری استان، گریزی به حیطه گسترده وظایف دامپزشکی زد و گفت: این مجموعه در سه محور صیانت از سرمایه دامی کشور، مبارزه و پیشگیری از بیماری‌های مشترک بین دامها  و انسان و نیز نظارت بر مراکز تولید و عرضه‌کننده فرآورده‌های خام دامی و مراکز خدماتی بخش خصوصی دارای شرح وظایف فراوانی است.
عبداله بهمنش خاطرنشان کرد: در این چرخه، افرادی سودجو و متخلف با فعالیت‌های خارج از ضوابط بهداشتی و قانونی، سلامت جامعه را به خطر می‌اندازند که برخورد قاطع با این افراد، مساعدت و همراهی دستگاه قضایی را می‌طلبد.
وی یادآور شد: وقتی بین ما و دستگاه قضایی تعامل مناسب باشد به ما کمک خواهد کرد تا با اعتماد به نفس بیشتری ،  نقش نظارتی و حاکمیتی خود را ایفا کرده و بتوانیم در تحقق شعار (( نظارت بهداشتی از مزرعه تا سفره ))  موفق باشیم.
  رئیس کل جدید دادگستری کهگیلویه وبویراحمد  نیز ضمن تقدیر و تشکر از فعالیت های مجموعه دامپزشکی استان در تامین بهداشت و سلامت عمومی جامعه تصریح کرد: به منظور ایجاد وحدت رویه در آراء متناظر با تخلفات بهداشتی حوزه دامپزشکی ، برگزاری جلسات هم­‌اندیشی قضات و دامپزشکی و همچنین دستگاه های همکار  در این خصوص حائز اهمیت است.
 نگین تاجی تشکیل شعب قضایی ویژه تخلفات بهداشتی دامپزشکی در محاکم قضایی استان در هر یک از شهرستان‌های استان را زمینه­‌ساز رسیدگی تخصصی به تخلفات بهداشتی ارجاع شده از سوی اداره کل دامپزشکی دانست.
رئیس شورای قضایی استان فعالیت‌های دامپزشکی را بسیار مهم و تاثیر گذار  توصیف کرد و افزود: بسیاری از مردم و مسئولان از اهمیت فعالیت های  دامپزشکی و تأثیر عملکرد آن اطلاعات کافی نداشته که شایسته است  دامپزشکی از ظرفیت رسانه‌ها و صداوسیما در این خصوص بهره گیرد.
وی تاکید کرد: بهداشت و سلامت جامعه و تأمین غذای سالم موضوعات ساده‌ای نیست که عده ای سودجو و منفعت طلب  بخواهند در این حوزه سوء استفاده نمایند؛ چرا که  می‌تواند امنیت اجتماعی را به مخاطره اندازد؛ لذا دامپزشکی باید با تمام توان تلاش خود را بکار گرفته و در انجام وظایف، دستگاه قضا را کنار خود ببیند و شک نکنید که ماهم در کنار شما بوده و هستیم.



تاریخ انتشار : 26 شهریور 1398, 08:41



» اخبار مرتبط:

  • دیدار دو مدیر کل در راستای هم‌افزایی در دفاع از سلامت و امنیت غذایی شهروندان
  • ۲۰۰کیلوگرم گوشت گوساله غیر بهداشتی در شهرستان چرام کشف و معدوم شد
  • به همت دامپزشکی بویراحمدانجام شد: معدوم سازی 250کیلوگرم گوشت تاریخ مصرف گذشته در یاسوج
  • کشتارگاه دام در شهرستان بهبهان پلمب شد
  • کشف 2800 کیلوگرم جگر مرغ تاریخ مصرف گذشته
  • » اشتراک گزاری خبر

    نام:*
    ایمیل:*
    متن نظر:
    کد را وارد کنید: *
    عکس خوانده نمی‌شود


    نظرشما در مورد سیستم؟