مشروح اخبار


» تبيين منويات مقام معظم رهبري بسترساز تحقق ازدواج آسان موفق و پايدار است



با تشريح سياست هاي فرهنگي و تبليغي سازمان تبليغات اسلامي در تبيين بيانات مقام معظم رهبري در خصوص ازدواج آسان و با اشاره به لزوم ايجاد بستر مناسب براي تحقق اين مهم گفت: آنچه مقام معظم رهبري در زمينه ازدواج آسان مطرح کردند بايد به عنوان گفتمان غالب در سطح کشور مورد توجه قرار گيرد، و تلاش تمامي دستگاه هاي فرهنگي و علمي کشور معطوف به توسعه و تعميق فرهنگ ازدواج آسان و پايدار بين جوانان باشد.

تبيين منويات مقام معظم رهبري بسترساز تحقق ازدواج آسان موفق و پايدار است
مدير کل تبليغات اسلامي بوشهر با اشاره به منويات مقام معظم رهبري در زمينه ترويج فرهنگ ازدواج آسان و پايدار گفت: تبيين منويات مقام معظم رهبري بسترساز تحقق ازدواج آسان، موفق و پايدار است.

به گزارش روابط عمومي اداره کل تبليغات اسلامي استان بوشهر، حجت الاسلام سيدنورالله موسوي نيا با اشاره به منويات مقام معظم رهبري در زمينه ترويج فرهنگ ازدواج آسان و پايدار، نقش مبلغين و مبلغات را در اين زمينه موثر دانست.

مدير کل تبليغات اسلامي بوشهر با تشريح سياست هاي فرهنگي و تبليغي سازمان تبليغات اسلامي در تبيين بيانات مقام معظم رهبري در خصوص ازدواج آسان و با اشاره به لزوم ايجاد بستر مناسب براي تحقق اين مهم گفت: آنچه مقام معظم رهبري در زمينه ازدواج آسان مطرح کردند بايد به عنوان گفتمان غالب در سطح کشور مورد توجه قرار گيرد، و تلاش تمامي دستگاه هاي فرهنگي و علمي کشور معطوف به توسعه و تعميق فرهنگ ازدواج آسان و پايدار بين جوانان باشد.

وي افزود: سازمان تبليغات اسلامي به عنوان يک نهاد برآمده از متن و بطن انقلاب اسلامي، بهترين استعداد و ظرفيت را براي محقق کردن منويات معظم له دارد و در اين زمينه مي توان بهترين استفاده را از ظرفيت و پتانسيل روحانيون و مبلغين و مبلغات کرد؛ چرا که بهترين کار در اين زمينه کار فرهنگي است و شبکه تبليغي سازمان به خوبي مي توانند تشکيل خانواده و توليد نسل را به يک گفتمان غالب فرهنگي و يک ارزش فرهنگي در سطح جامعه تبديل کند.

حجت الاسلام موسوي نيا با تاکيد بر ازدواج حضرت علي (ع) و حضرت فاطمه (س) و لزوم ترويج فرهنگ ازدواج بر اساس اين الگوي عملي و صحيح، گفت: ازدواج حضرت علي (ع) و حضرت فاطمه (س) بهترين نمونه ازدواج آسان، موفق و پايدار است که بايد امروزه چنين نمونه هايي بيش از پيش در بين نسل امروز تبليغ و ترويج شود و دستگاه هاي فرهنگي ديني بايد بکوشند تا بستر چنين ازدواج هايي را به طور عملي در جامعه نهادينه کنند.

مدير کل تبليغات اسلامي بوشهر با اشاره به نقش روحانيون مستقر و بومي در زمينه توسعه ازدواج آسان و پايدار که مورد تاکيد مقام معظم رهبري است، افزود: يکي از راهبردهاي اصلي اداره کل تبليغات اسلامي استان، بهره گيري از آموزه هاي ديني و مباني اعتقادي در ازدواج جوانان است و برنامه هاي سازمان در اين زمينه، از يک سو موجب تقويت فرهنگ ازدواج آسان مي شود و از ديگر سو، معضلات و آسيب هاي اجتماعي را در سطح گسترده اي کاهش مي دهد.

وي فاصله گرفتن خانواده ها از فرهنگ غني اسلام را در بحث ازدواج، زمينه ساز بروز برخي از مشکلات فرهنگي دانست و گفت: با آموزش صحيح و تشويق و حمايت از ازدواج آسان، بسياري از مظاهر غربي که به عنوان نمونه تجمل گرايي يکي از آن ها است، از جامعه برچيده خواهد شد و به نظر مي رسد محتواگرايي و آموزش محوري برنامه هاي روحانيون مستقر و اعتمادي که مردم و جوانان به آن ها دارند، يکي از عوامل موثر و اصلي کاهش آسيب هاي اجتماعي خواهد شد.

حجت الاسلام موسوي نيا با بيان اينکه، تشريفات به هيچ عنوان نمي تواند از عوامل استحکام خانواده و ازدواج پايدار باشد، گفت: اين اداره کل با تمام توان و با بهره گيري از نظرات کارشناسي، ظرفيت بالاي مبلغين و مبلغات و همچنين اجراي طرح ملي گفتمان ديني دانشجويي مي کوشد تا فرهنگ ازدواج آسان و پايدار را به عنوان يکي از دغدغه هاي مقام معظم رهبري در جامعه توسعه دهد و در اين زمينه پيشگام باشد.



تاریخ انتشار : 1 آبان 1391, 00:05



» اخبار مرتبط:

  • تدوين راهبرد فرهنگي ويژه جوانان عامل پويايي جامعه است
  • روشنگري مبلغان در عرصه بيداري اسلامي ضرورتي اجتناب ناپذير است
  • تدوين جدول زمان بندي فعاليت هاي اداره کل تبليغات اسلامي بوشهر در سال جديد
  • بيش از 80 روستا در استان بوشهر تحت پوشش تبليغي اداره کل تبليغات اسلامي قرار دارند.
  • انتخابات نماد عينيت بخشي به حماسه سياسي سال 92 است
  • » اشتراک گزاری خبر

    • مهمان

    • 1 آبان 1391 09:26
    • گروه کاربری: ميهمان
    • آیدی یاهو: {yahoo}
    • تاریخ عضویت: --
    • وضعيت:
    • خبر
    • نظر
    ^
    افرین برفرزندان دلیرمرد وشیرین زبان وخوش بیان ایل بزرگ دشمن زیاری که درهمه موارد پیش قدمند ومیتوان به جرات گفت اولین مدیر فرهنگی که درپی دستورمقام معظم رهبری صحبت داشته واعلان امادگی خود ومجموعه اش را داشته
    نام:*
    ایمیل:*
    متن نظر:
    کد را وارد کنید: *
    عکس خوانده نمی‌شود


    نظرشما در مورد سیستم؟