مشروح اخبار


» در اولين جلسه كارگروه اقتصادی، اشتغال و سرمايه گذاری کهگیلویه و بویراحمد عنوان شد: ۶ شهرستان استان جز مناطق غير برخوردار از اشتغال هستند



اولين جلسه كارگروه اقتصادی، اشتغال و سرمايه گذاری استان در سال 1398 با موضوع بررسی وضعيت اشتغال و فضای كسب و كار استان با حضور استاندار، رئيس سازمان مديريت و برنامه ريزی و ساير اعضاء كارگروه در سالن جلسات استانداری تشكيل گرديد.

به گزارش راک نیوز، رئيس سازمان مديريت و برنامه‌ ريزي با اشاره به اينكه اولين كارگروه اقتصادي، اشتغال و سرمايه گذاري را در شكل جديد با توجه به شرح وظايف كارگروه داريم، گفت: رسالت اصلي اين كارگروه ايجاد اشتغال و افزايش رفاه عمومي مي باشد.
حسن نوروزي اظهار داشت: دولت هشت برنامه براي اشتغال در سال 1398 دارد و طبق هدف ‌گذاري بايد يك ميليون و 90 هزار فرصت شغلي را در قالب اين برنامه‌ ها ايجاد كند.
رئيس سازمان مديريت و برنامه‌ ريزي به وظايف كارگروه جديد اقتصاد، اشتغال و‌ سرمايه‌گذاري اشاره كرد و افزود: بهبود محيط كسب و كار، ارتقاي معيشت اقتصادي خانواده ها، افزايش مشاركت ‌هاي مردمي در اقتصاد و تامين، تجهيز و جذب منابع مالي و درآمدي مورد نياز استان از مهم‌ترين اين وظايف است.
نوروزي، تهيه و اجراي الگوي كشت مناسب، خريد محصولات كشاورزي و توسعه پوشش بيمه ‌اي آنها، توسعه صنايع دستي، تكميلي و تبديلي كشاورزي، سرمايه‌ گذاري در استارتاپ ‌ها و جذب سرمايه‌گذاري با توجه به مزيت ‌هاي استان به ‌ويژه در مناطق روستايي را از ديگر وظايف كارگروه اقتصاد، اشتغال و سرمايه‌گذاري عنوان كرد.
وي با بيان اينكه شهرستان‌ هايي كه نرخ بيكاري بالاتر از ميانگين كشوري دارند به عنوان مناطق غيربرخوردار از اشتغال محسوب مي‌شوند، عنوان كرد: بر اين اساس 6 شهرستان استان كهگيلويه و بويراحمد مناطق غير برخوردار از اشتغال هستند و دولت موظف شده براي اين مناطق مشوق ‌هاي اشتغال مانند معافيت مالياتي ايجاد كند.
رئيس سازمان مديريت و برنامه‌ريزي كهگيلويه و بويراحمد گفت: برنامه توسعه اقتصادي و اشتغال ‌زايي براي 455 روستاي استان نوشته شده كه طبق هدف‌گذاري بايد در مدت پنج سال اجرايي شود، بنابراين سازمان مديريت و برنامه‌ريزي و اداره كار بايد حتما سمت و سوي تسهيلات اشتغال روستايي را به سمت اين برنامه ها سوق دهد.
از مهمترين مصوبات اين جلسه مواردي از قبيل عملكرد تبصره 18 ملي و تسهيلات اشتغال روستاي سال 1397 بود كه مقرر گرديد كميته اي با محوريت استانداري، سازمان مديريت و برنامه ريزي استان، نمايندگان دستگاههاي اجرايي مربوطه و بانك عامل تشكيل و آسيب شناسي عملكرد ملي دستگاههاي اجرايي و بانك ها را در جلسه آتي كارگروه ارائه نمايند. همچنين مصوب گرديد بانك هاي عامل مساعدت و همكاري لازم را خصوص جذب اعتبارات تبصره 18 بعمل آورند.



تاریخ انتشار : 11 مهر 1398, 09:04



» اخبار مرتبط:

  • رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان فارس خبر داد:تشکیل ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی در فارس
  • كارگروه اشتغال وتوسعه بخش كشاورزي ممسني تشكيل جلسه داد
  • راه اندازي درمانگاه واكسيناسيون طيور
  • بهترين راه مبارزه با فقر ايجاد اشتغال است
  • بانكها اولين مؤلفه بهبود وضعيت اقتصادي درشهرستان هستند
  • » اشتراک گزاری خبر

    نام:*
    ایمیل:*
    متن نظر:
    کد را وارد کنید: *
    عکس خوانده نمی‌شود


    نظرشما در مورد سیستم؟