مشروح اخبار


» تماشای فوتبال اروپایی فقط برای مرکز استان ها /آیا ادعای مدیرکل صدا وسیمای کهگیلویه وبویراحمد صحت دارد؟



در حالی رئوف مدیر صداوسیمای کهگیلویه وبویراحمد مشکلات مالی را مطرح کرده ،که صداوسیما اساساً حتی اگر رقابت‌های فوتبال را به صورت قانونی هم بخرد، حق ندارد آنها را روی ماهواره به صورت مجانی پخش کند و اگر بخواهد آنها را به صورت رمزنگاری شده هم پخش کند، به دلیل فقدان دانش و امکانات فنی‌اش (و البته نبود مشتری قانونی)، توانایی‌اش را ندارد.

مدتی است که بسیاری از علاقمندان به ورزش فوتبال در برخی از شهرستانی های کهگیلویه وبویراحمد از لذت تماشای رقابت های فوتبالی در اروپا محروم هستند.

به گزارش راک نیوز از مرکز استان کهگیلویه وبویراحمد ؛ شهرستانی‌ها به‌جای تصاویر زنده مستطیل سبز، مستندهای ورزشی، مسابقات دوچرخه‌سواری یا رقابت‌های قدیمی بسکتبال را تماشا می‌کنند. اگر تا قبل از این فقط ساکنان نقاط مرزی با این مشکل روبه‌رو بودند حالا ساکنان عموم مناطق استان بجز یاسوج با مشکل مواجه شده‌اند و روزانه چندین مخاطب از کهگیلویه وبویراحمد وبرخی مناطق فارس (ممسنی)با راک نیوز تما س گرفته واز این بی تفاوتی صداوسیمای استانی  نسبت به محرومیت از تماشای فوتبال انتقاد دارند .

تا پیش از این شبکه ورزش که روی دو فرکانس در ماهواره بدرست گرفته می‌شود، تنها یک فرکانسش را قطع می‌کرد و روی فرکانس دوم فوتبال را بدون کد پخش می‌کرد.

به گزارش راک نیوز ؛ اگرچه تاکنون از سوی مسئولان استانی در این زمینه اطلاع رسانی صورت نگرفته است اما مدال در گزارشی نوشته : شبکه سوم هم دقیقاً چنین رویه‌ای را ادامه می‌داد اما از 3 هفته پیش و بعد از تذکر جدی مقامات رده بالای سازمان به مدیران پخش شبکه سه و ورزش، دو شبکه هنگام پخش فوتبال‌ها در تمامی فرکانس‌های ماهواره‌ای‌شان، تصاویر آرشیوی پخش می‌کنند.

برای خیلی‌ها این سؤال پیش آمده که چرا در شهرستان‌ها ، بینندگان حتی از طریق ست‌آپ باکس دیجیتال‌شان هم نمی‌توانند تصاویر فوتبال را تماشا کنند و باز مستند ورزشی می‌بینند؟ برخی حتی در چند روز گذشته با روابط عمومی صداوسیما تماس گرفته‌اند که شبکه سه و ورزش علی‌رغم اعلام قبلی پخش رقابت‌های فوتبال، مستند پخش کرده‌اند و از این کارشان حتی عذرخواهی هم نکرده‌اند! این در حالی است که درست در همان زمان شبکه سه و ورزش در حال پخش فوتبال‌های روز دنیا بوده‌اند.

ماجرا از این قرار است که اغلب مراکز صداوسیمای شهرستان‌ها، تصاویر شبکه‌های پخش شده از جام‌جم را از روی ماهواره می‌گیرند و بعد آن را از طریق آنتن‌های به اصطلاح زمینی برای بینندگان پخش می‌کنند. وقتی شبکه سه و ورزش روی فرکانس‌های ماهواره‌ای‌شان تصاویر آرشیوی می‌فرستند، بالطبع استان‌ها و شهرستان‌هایی هم که تصاویر را از روی ماهواره «رله» می‌کنند، همان مستندها و مسابقات قدیمی را روی آنتن محله پوشش‌دهی‌شان می‌برند و این یعنی محروم شدن بیش از نیمی از جمعیت کشور از تماشای مسابقات ورزشی.

احتمالاً به زودی فوتبال‌دوستان برخی از شهرستان‌ها و استان‌های محروم می‌توانند تصاویر فوتبال‌ها را دوباره دریافت کنند، به شرطی که صداوسیمای استان‌شان توانایی دریافت سیگنال‌های زمینی را داشته باشد. در واقع صداوسیمای استان‌ها مجبور هستند دوباره همان روش قدیم و قبل از آمدن ماهواره را پی بگیرند و تصاویر را زمینی بگیرند و دوباره پخش کنند اما مسأله اینجاست که بسیاری از استان‌ها اصلاً توانایی فنی این ماجرا را ندارند و همین یعنی همچنان استان‌های بسیاری از تماشای فوتبال‌های خارجی محروم هستند. زیرساخت صداوسیمای بسیاری از مراکز فقط توانایی دریافت تعداد محدودی فرکانس زمینی را دارد و همین یعنی دست‌کم شبکه ورزش در بسیاری از استان‌ها هیچ‌وقت به صورت زمینی دریافت نخواهد شد.

 

به گزارش راک نیوز ؛ امیر رئوف مدیر صداوسیمای مرکز استان کهگیلویه وبویراحمد(شبکه دنا) با بیان اینکه صدا و سیما به دلیل مشکلات مالی و عدم تامین اعتبار از طرف دولت قادر به خرید امتیاز حق پخش نیست،تصریح کرد:چون مراکز استان ها به شکل کابلی هستند با این مشکل روبه رو نیستند ولی مجموعه همکاران ما در تلاشند تا راهی برای حل مشکل پیدا کنند.
رئوف افزود:نامه نگاری با استاندارصورت گرفته است تا با استفاده از امکانات مرکز ارتباطات وزارت ارتباط  بتوان حداقل 20 درصد مشکل را حل کنیم.

به گزارش راک نیوز در حالی رئوف مشکلات مالی را مطرح کرده ،که صداوسیما اساساً حتی اگر رقابت‌های فوتبال را به صورت قانونی هم بخرد، حق ندارد آنها را روی ماهواره به صورت مجانی پخش کند و اگر بخواهد آنها را به صورت رمزنگاری شده هم پخش کند، به دلیل فقدان دانش و امکانات فنی‌اش (و البته نبود مشتری قانونی)، توانایی‌اش را ندارد. شبکه‌های صداوسیمای ایران روی ماهواره بدرست که در تمامی خاورمیانه دریافت می‌شود، پخش می‌شوند و این یعنی هیچ‌وقت شبکه بین‌اسپورت - که تمامی حق‌پخش‌های لیگ‌های معتبر در خاورمیانه را در اختیار دارد - راضی نمی‌شود تلویزیون ایران روی ماهواره تصاویر فوتبال را به صورت مجانی در اختیار بیننده‌ها قرار دهد چرا که با این کار، عملاً بسیاری از مشتریان بالقوه این شبکه قطری در خاورمیانه دیگر تمایلی به خریدن اشتراک‌های گرانقیمت این شبکه را نخواهند داشت. شاید اگر شبکه سه و ورزش روی ماهواره‌های دیگر منطقه که در کشورهای عربی دریافت نمی‌شود، پخش می‌شدند، صداوسیما مجبور به قطع کردن تصاویر روی فرکانس‌های ماهواره‌ای نبود.

 



تاریخ انتشار : 16 مهر 1398, 06:14



» اخبار مرتبط:

  • اعتراض به برخورد زشت صدا و سیما نسبت به افتخار آفرینی فیلم اصغرفرهادی+تصویر
  • شغل دوم عادل فردوسی پور
  • شکایت از صداوسیما به خاطر پخش غیر قانونی مسابقات یورو ۲۰۱۶ !
  • فرکانس ها مثل مسئولان صداوسیما میلی به آمدن به کهگیلویه ندارند!
  • واکنش به عملکرد صداوسیما در محروم ترین مناطق ایران! +عکس
  • » اشتراک گزاری خبر

    • گروه کاربری: ميهمان
    • آیدی یاهو: {yahoo}
    • تاریخ عضویت: --
    • وضعيت:
    • خبر
    • نظر
    ^
    سلام وخداقوت به همه عزیزان دلسوزنظام
    جای بسی تاسف است که مردم محروم شهرهای استان کهگیلویه ازابتدایی ترین حقوق خودمحرومندودرمحرومیت مطلق وبدون هیچ گونه ابزارتفریح جهت جوانان ونوجوانان که همین پخش زنده مسابقات راازآنهامحروم میکنن وخودراخادمان نظام واین مردم معرفی میکنندانشالله آنان که دست به اعمال تبعیض آمیزومغرضانه درپخش برنامه های ورزشی زنده به ویژه فوتبال اروپاوسایرنقاط جهان میزنن هرگزروی خوشبختی رانبینن که اینطورباروح وروان جوانان ونوجوانان این منطقه محروم وفراموش شده کشوربازی میکنن ماهمه آنهابه خدای بزرگ واگذارمیکنیم زیراتاعادل واقعی خداست عضوکوچک جغرافیای محروم کشورکه همواره ارادت خودرابه رهبری ونظام نشان داده اندوهرگزدرطول تاریخ این کشورازآنهاخیانتی درقبال ایران عزیزثبت نشده است یاحق ویاعادل
    نام:*
    ایمیل:*
    متن نظر:
    کد را وارد کنید: *
    عکس خوانده نمی‌شود


    نظرشما در مورد سیستم؟