مشروح اخبار


» چند خبر کوتاه از استان کهگیلویه و بویراحمد



مدیرکل کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد گفت: مردم خیر و نیکوکار استان در سال جاری تاکنون یک میلیارد و 438 میلیون تومان صدقه پرداخت کرده‌اند.


به گزارش راک نیوز، مدیرکل کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد، گفت: صدقه در راه خدا تجارتی پرسود و معامله‌ای ارزشمند است که دادن آن نه‌تنها موجب کم شدن اموال انسان نمی‌شود بلکه برکت مال را نیز به دنبال دارد. 

وی به مشارکت مردم نیکوکار کهگیلویه و بویراحمد در طرح‌ها و برنامه‌های کمیته امداد اشاره و بیان کرد: مردم خیر و نوع‌دوست استان در سال جاری بیش از یک میلیارد و 438 میلیون تومان صدقه برای کمک به نیازمندان این نهاد پرداخت کرده‌اند. 

مبشری با اشاره به اینکه صدقات جمع‌آوری‌شده مردم در سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته شش درصد افزایش داشته است، افزود: صدقات در زمینه ازدواج، تأمین مسکن، امور درمانی، کمک‌های موردی، تحصیلی و تسهیلات قرض‌الحسنه مددجویان هزینه می‌شود.

وی با تأکید بر ضرورت ساماندهی صندوق‌های صدقات، تصریح کرد: خیران نیکوکار می‌توانند علاوه بر صندوق‌های صدقات کمک‌های خود را از طریق روش‌های الکترونیکی ازجمله سامانه پیامکی #2*074*8877* پرداخت کنند. 

مدیرکل کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد بابیان اینکه پرداخت صدقات به روش پیامکی و الکترونیکی، کم‌هزینه‌تر و سریع‌تر از روش سنتی است گفت: افزایش درآمد، جلوگیری از سوءاستفاده‌های احتمالی، افزایش اعتماد عمومی و کاهش هزینه تخلیه صندوق صدقات از مهم‌ترین مزیت‌های پرداخت صدقه به روش الکترونیکی است. 

مبشری در پایان تأکید کرد: از مردم نوع‌دوست استان دعوت می‌کنیم تا با شرکت در طرح‌ها و برنامه‌های کمیته امداد، این نهاد را در زمینه یاری‌رساندن به نیازمندان حمایت کنند.
***********************************************
یادواره شهدای منطقه «دولت‌آباد» یاسوج شامگاه دوشنبه با حضور اقشار مختلف مردم به‌ ویژه خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران برگزار شد.

سرهنگ «حسن حکمتیان» فرمانده تیپ 48 فتح کهگیلویه و بویراحمد در این یادواره آسایش و امنیت امروز کشور را مرهون خون شهدا دانست و اظهار داشت: در دوران هشت سال دفاع مقدس اقتدار ایران اسلامی به دنیا ثابت شد.

وی عنوان کرد: شهدا بر گردن همه ما حق دارند چرا که از عزیزترین سرمایه خود گذشتند تا سرزمین و مردم کشور در امنیت و آرامش باشند.

فرمانده تیپ 48 فتح کهگیلویه و بویراحمد شهدا را قهرمانان راستین کشور دانست و متذکر شد: باید شهدا را الگوی خود قرار دهیم تا زندگی توأم  با آرامش، آسایش و امنیت داشته باشیم.
***********************************************
مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای کهگیلویه وبویراحمد، در کارگروه زمین خواری گفت: تاکنون ۱۲۰ هکتار از اراضی حاشیه رودخانه‌های استان رفع تصرف شده که ۹۰ درصد آن در حوزه رودخانه بشار است.

داوودی مهر افزود: هزار و ۴۰۰ کیلومتر از رودخانه‌های کهگیلویه وبویراحمد دائمی و ۱۱ هزار و ۶۰۰ کیلومتر آب راهه وفصلی است که همه آن‌ها به سه رودخانه وارد می‌شود و بشار سرشاخه اصلی همه آن‌ها است.

او با اشاره به آزادسازی حاشیه رودخانه‌های استان گفت: اولویت کاری این شرکت آزاد سازی ۱۰ کیلومتر از رودخانه بشار حد فاصل پل اول و دوم بشار تا پل مختار بود که بیشترین تصرفات در این منطقه انجام شده است.

مدیر شرکت آب منطقه‌ای استان گفت: بازگشایی دوباره خط ساحلی در دو طرف رودخانه بشار و دهکده دفاع مقدس اولویت اصلی است که شهرداری هر چه زودتر محدوده این دهکده را تعیین کند.

او بیان کرد: بهترین دستگاهی که می‌تواند برای تعیین بهره برداری‌ها و ساماندهی کاربری‌ها اقدام کند شهرداری است.

مدیر شرکت آب منطقه‌ای کهگیلویه وبویراحمد گفت: اولویت دوم این شرکت پاک سازی حاشیه رودخانه بشار حد فاصل تنگ کبوتری تا دوراهی مهریان است که از هفته آینده این کار انجام می‌شود.

داوودی مهر بیان کرد: عملیات آزاد سازی و رفع تصرف به تامین اعتبار نیاز دارد و باید به نحو مطلوب انجام شود.


***********************************************
احد جمالی در جمع خبرنگاران با تاکید بر اینکه با بی‌عدالتی و تبعیض مخالف هستیم اظهار داشت: مهمترین نماد حاکمیت امام علی(ع) است.
وی با اشاره به اینکه دین مبین اسلام جهان شمول است و ما که ادعای مسلمانی داریم باید برگردیم و ببینیم این دین چه می‌گوید، عنوان کرد: در زمینه عملکرد دولت‌ها باید منصفانه قضاوت کنیم و دولت‌ها بدون شک نقاظ قوت و ضعف داشته‌اند.
جمالی با تاکید بر اینکه تکریم شخصیت انسان‌ها وظیفه انسانی و اسلامی است، ابراز کرد: دنبال برگزاری انتخاباتی بی‌حاشیه هستیم و استاندار در هر استانی تاکنون انتخابات برگزار کرده در واقع جزو بهترین انتخابات‌ها بوده است و خود من نیز در قم یکی از سالم‌ترین انتخابات را برگزار کردم و معتقد به کار سیستمی بوده و در این راستا انتظار همکاری داریم.

وی خاطرنشان کرد: شاید آدم‌های مریضی باشند که در انتخابات تخلفی انجام دهند ولی اگر از مدیران اجرایی کسی تخلف کرد بدون شک با وی برخورد می‌شود.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: رنگ قومیت‌گرایی و طایفه‌گرایی در این استان پررنگ بوده و بر مسائل حزبی و سیاسی برتری دارد.


***********************************************
حسین کلانتری در نشست امروز شورای معادن با اشاره به حضور باشکوه مردم در مراسم 13 آبان گفت: گاهی مبارزه با استکبار دست خود ما است رهبر انقلاب هم در دیدار 12 آبان امسال دانشجویان و دانش‌آموزان فرمودند هر جایی که به رونق تولید کمک کنیم مبارزه با استکبار است.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به بررسی مشکلات 7 واحد معدنی با حضور مسوولان کشوری و استانی در نشست شورای معادن گفت: آسیب‌شناسی شود چرا طرح‌ها و پروژه‌های حوزه معدن این استان قریب به یک دهه مانده است هر چه این مسائل ادامه داشته باشد می‌شود کلاف سردرگم.

وی بر رفع مشکلات واحدهای معدنی تأکید کرد و افزود: فعالیت‌های معدنی در استان دیر شروع شده به همین علت در این زمینه توسعه و پیشرفت چشم‌گیری نداشته‌ایم و در کشور هم در رده آخر هستیم.

مقام ارشد اجرایی کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: اتاق بازرگانی استان فعال است بنابراین از سازمان نظام مهندسی معدن می‌خواهیم آموزش سرمایه‌گذاران و فعالان را در این حوزه را با همکاری اتاق استان در دستور کار قرار دهد و رسانه‌ها هم به این موضوع بپردازند.

کلانتری با اشاره به ظرفیت‌های متعدد سازمان نظام مهندسی معدن برای حمایت از سرمایه‌گذاران و فعالان این حوزه گفت: نگران کننده است که فعال و سرمایه‌گذار بخش خصوصی استان از این ظرفیت‌ها بی‌اطلاع هستند.

وی تصریح کرد: سفره حمایت و  استفاده از ظرفیت نظام مهندسی معدن پهن  و همه از آن استفاده می‌کنند اما در استان کهگیلویه و بویراحمد از این ظرفیت اطلاع ندارند.

مقام ارشد اجرایی کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: در بخش‌های مختلف سرمایه‌گذاری برای یک اشتغال صورت می‌گیرد اما در حوزه معدن 7 تا 17 شغل ایجاد می‌شود و تاثیر اشتغال معدن نسبت به سایر مشاغل بالا است.

کلانتری عنوان کرد: در سایر شهرستان‌ها هم شناسنامه کاملی از سرمایه‌گذاری و ظرفیت‌های موجود تهیه شود تا با فعال کردن آنها بتوانیم از ظرفیت و پتانسیلی که دارند بهره‌مند شویم.


***********************************************

محسن جلیل روز سه شنبه در آئین رونمایی از چند آمبولانس ناوگان اورژانس کهگیلویه و بویراحمد، اظهار داشت: از این تعداد سه دستگاه آمبولانس به کیت (تهدیدات شیمیایی، میکروبی، پرتوزاینده، هسته‌ای و زیستی CBRNE) برای وقوع حوادث های خاص (پدافند غیرعامل) مجهز شده اند.

وی افزود: شهریور ماه امسال نیز چهار آمبولانس به ناوگان اورژانس کهگیلویه و بویراحمد اضافه شد.

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: اعتبار هزینه شده برای خرید هر دستگاه آمبولانس حدود ۱۵ میلیارد ریال است.


***********************************************
به مناسبت هفته بسیج دانش آموزی جمعی از مسئولان شهرستان بهمئی با خانواده دانش آموز شهید غلامرضا پرمر دیدار کردند.
رئیس بنیاد شهید شهرستان بهمئی گفت: شهید غلامرضا پرمر در سال 65 به عنوان بسیجی از سنگر علم و دانش به جبهه های جنگ اعزام شد.
فروزی افزود: شهید در سال 65 در سن 18 سالگی در جزیره مجنون به علت اصابت ترکش به درجه رفیع شهادت نائل آمد.
گفتنی است گلزار شهید پرمر در روستای زور آزمای دهستان کت در شهرستان بهمئی می‌باشد

***********************************************
حاتمی مسئول روابط عمومی ورزش وجوانان کهگیلویه وبویراحمد گفت:سلطانی فر وزیر ورزش وجوانان به همراه جمعی از معاونین وزارت ورزش وجوانان جهت بازدید وافتتاح پروژه های ورزشی وارد استان می شوند.
آرمان حاتمی ،مسئول روابط عمومی اداره کل ورزش و جوانان استان افزود :وزیر ورزش و جوانان کشور روز پنج شنبه 16آبانماه از طریق فرودگاه شهر گچساران وارد استان کهگیلویه وبویراحمد می شود.
حاتمی،مسئول روابط عمومی اداره کل ورزش و جوانان استان کهگیلویه وبویراحمد از افتتاح چند پروژه ورزشی در شهرهای گچساران ،بهمئی ،دهدشت و یاسوج خبر و اظهار داشت:دکتر سلطانی فر وزیر ورزش و جوانان کشور در این سفر یک روزه ، خانه جوان گچساران ،سالن ورزشی روستای سر
گچساران ،خانه جوان و مجموعه ورزشی بهمئی ،خانه جوان و چمن مصنوعی دهدشت و سالن ورزشی روستای چنارستان در شهرستان بویراحمد را افتتاح می کند.
دکتر نیک بین مدیر کل حوزه وزارت ودکتر خمارلو معاون مدیرکل روابط عمومی وارتباطات وزارت ورزش و جوانان کشور در این سفر سطانی فر را همراهی می کنند.

***********************************************
محسن نژاد فرنگی کار کهگیلویه وبویراحمدی در رده سنی زیر ۲۳سال به عنوان نماینده کشور در مجارستان بر سکوی سوم جهان ایستاد.
مهدی محسن نژاد در وزن ۶۰ کیلوگرم مقابل آیاتا سوزوکی از ژاپن با نتیجه ۱۰ بر صفر به پیروزی دست یافت و راهی مرحله یک چهارم نهایی شد.
وی در این مرحله مقابل آرمن ملیکیان از ارمنستان با گرفتن دو اخطار نابجا، با نتیجه ۴ بر صفر شکست خورد و با توجه به حضور این کشتی گیر در دیدار فینال، به گروه بازنده‌ها رفت.
محسن نژاد در این گروه با نتیجه ۸ بر صفر مارتین، ولی اُف از بلغارستان را مغلوب کرد و به دیدار رده بندی راه یافت.
وی در این دیدار کریستین کچکمتی از مجارستان را با نتیجه ۹ بر ۵ مغلوب کرد و به مدال برنز دست یافت.
***********************************************
رئیس اداره آموزش وپرورش لوداب گفت: خانواده مرحوم حاج پور غریب شاهی از خیران مدرسه ساز تهرانی ۳ مدرسه پیش ساخته به مناطق کمتر برخوردار لوداب اهدا کردند.
آقای دانش زاده ارزش این مدارس را ۱۴۰ میلیون تومان اعلام کرد و گفت: دانش آموزان روستا‌های دروهان گلال، نامداران، لیرابک که پیش از این مدرسه استاندارد نداشتند صاحب مدرسه شدند.
هر کدام از این مدارس دارای دو کلاس، سرویس بهداشتی و آبدارخانه است و گنجایش ۴۰دانش‌آموز را دارند.
***********************************************
فرماندار شهرستان بویراحمد در این جلسه گفت: سال گذشته ۳۷ میلیارد تومان اعتبار سهم باز آفرینی شهری استان بود که از این میزان اعتبار ۲۱ میلیارد تومان به شهرستان بویراحمد اختصاص یافت.
کناری با بیان اینکه تاکنون ۱۸ میلیارد تومان از این اعتبار تخصیص داده شده است، افزود: زیرسازی و آسفالت در منطقه شرف آباد، مهریان و حفاری های آب و فاضلاب در منطقه دولت آباد و محمود آباد از جمله طرح هایی است که در بحث بازآفرینی شهری تکمیل و یا در حال تکمیل شدن هستند.
وی با اشاره به اینکه یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان نیز برای بازآفرینی چشم نباتی اختصاص داده شده است، اضافه کرد: اعتباری به خیابان طالقانی شهر یاسوج اختصاص داده شده است که یا باید سواره رو در این خیابان حذف شود و یا میزان اعتبار به طرح دیگری اختصاص داده شود.
فرماندار شهرستان بویراحمد یکی از اهداف بازآفرینی شهری را ساخت و ساز مسکن بیان کرد.

***********************************************
سرهنگ «حسن حکمتیان راز» امروز در یادواره شهدای دولت آباد یاسوج با گرامی داشت یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی و استان کهگیلویه و بویراحمد، گفت: امروز در مکتب انسان ساز اسلام نفس می کشیم و پیرو مذهبی هستیم که ۱۴۴۰ سال پیش و در ۲۷ رجب با آیه های قرآن بر قلب پیامبر نازل شد.

 

فرمانده تیپ ۴۸ فتح استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه پیام های پیامبر شمشیرهای جنگ را درنوردید و ستون های کاخ های کسرا را فرو ریخت، اظهار داشت: خداوند به پیامبرش فرمود:«دین را کامل کند و نعمت را با بالابردن دست علی (ع) برای جانشین خود معرفی کند و به پایان برساند.

 

وی با اشاره به اینکه امام علی (ع) فاتح خیبر و اکمال دین، پهلوان نامی عرب را بر زمین زد و از نخستین ایمان آورندگان به پیامبر بود، ادامه داد: متاسفانه با چه بی بصیرتی در شورای ننگین سقیفه، امام علی (ع) را از حق خود محروم کردند و ایشان نیز برای حفظ اسلام سکوت کرد.

 

حکمتیان راز با بیان اینکه امام حسن (ع) صلح را پذیربت، امام حسین (ع) قیام کرد و شهید شد و تن شهدای کربلا زیر سم‌ اسب ها پایمال شد، اضافه کرد: امام رضا (ع) ولی نعمت ما بود، اما در غربت به شهادت رسید، ائمه به شهدا رسیدند تا اسلام حفظ شود.

 

فرمانده تیپ ۴۸ فتح استان کهگیلویه و بویراحمد ضمن تاکید بر اینکه بعد از ۱۴۰۰ سال اسلام پشت جاهلیت پنهان شده بود و امکان ظهور در بستر اجتماع نبود، گفت: امامی از سلاله پیامبر و با بیان خود مسیر انقلاب را ریل گذاری کرده و قطار پرافتخار را به حرکت درآورد.

 

وی با اشاره به اینکه در سال ۴۲ نخستین مسیر، راهبرد و ریل گذاری برای انقلاب صورت گرفت، عنوان کرد: بنابراین انقلاب اسلامی، نظامی اسلامی، جامعه اسلامی و امروز باید دولت اسلامی شکل بگیرد.

 

حکمتیان راز با بیان اینکه در ۱۳ آبان سال ۵۷ دانش آموزان مقابل رژیم تا دندان مسلح پهلوی ایستادگی کردند و با همراهی دانشجویان غبار را از آیینه شور و شعور مردم پاک کردند و سبب تزلزل در مکتب های الحادی شدند، گفت: جمعی از این دانش آموزان به شهادت رسیدند.

 

فرمانده تیپ ۴۸ فتح استان کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: افرادی جلوه های دنیای فانی را کنار زده و در پهنای آسمان به پرواز درآمدند و از پوسته خودمحوری درآمده و جان خود را در طبق اخلاص گذاشتند و همچون پروانه به دور امام گشته و به تاسی از سید شهیدان با کفار جنگیدند.

 

وی ضمن تاکید بر اینکه اگر بفهمیم شهدا چه جایگاهی دارند، خواهیم گفت کاش با شما بودیم، اضافه کرد: این شهدا در زمره پیامبران هستند.

 

حکمتیان راز اظهار داشت: اگر ‌امروز عزت و افتخاری داریم و تاثیرگذار در معادلات سیاسی هستیم و اگر پهبادها را ساقط می کنیم و ناوهای انگلیسی را به ساحل می رسانیم و اگر در بین سیستم های فرانسه و غرب سرشبکه آمد نیوز به ایران آورده می شود، اگر امروز در «دیروالزور» تروریست ها را مورد هدف قرار می دهیم، اگر گنبد آهنین معنا ندارد و اگر کشتی های نفتی عربستان را یمن مورد حمله قرار می دهد، همه به واسطه فداکاری های شهیدان است.

 

فرمانده تیپ ۴۸ فتح استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه امروز جانبازان روایت گر جنگ های نابرابر بودند، گفت: عملیاتی مانند کربلای پنج که عزت ها و افتخار ها را به تصویر می کشید، امروز در سایه امنیت توسط آنها به راحتی نفس می کشیم و تولید علم مانند نانو، هسته ای و موشکی همه ثمره تلاش های آنان است.

 

وی با اشاره به اینکه آمریکا و دشمنان ناتوی فرهنگی، شبیخون فرهنگی و فرهنگ برهنگی را به وجود آوردند، یادآور شد: دشمنان فتنه های ۷۸ و ۸۸ را به وجود آوردند، داعش را ساختند، اما با فرماندهی سردار سلیمانی سقوط کردند.

 

حکمتیان راز ضمن تاکید بر اینکه امروز دشمن جنگ تمام عیار ترکیبی شامل جنگ ‌تمام عیار فرهنگی، جنگ رسانه ای با ۳۰۰ شبکه و شوهای تبلیغاتی را راه اندازی کردند، گفت: ما تولید قدرت کردیم و آنها جرات جنگ نظامی ندارند، اما درصدد جنگ فرهنگی هستند، کشور را دچار تحریم اقتصادی و معیشت مردم را دچار اخلال کردند.

 

فرمانده تیپ ۴۸ فتح استان کهگیلویه و بویراحمد ضمن تاکید بر اینکه امروز ما وظیفه داریم قرارگاه جنگ اقتصادی را تشکیل دهیم، خاطرنشان کرد: فرماندهان اقتصادی باید به میدان آمده و فعالیت ها بومی سازی شوند.

 

وی ضمن بیان اینکه باید بازوان قدرت سیاسی در منطقه تقویت شود، ادامه داد: وحدت نیاز جامعه بوده و عنصر مقاومت و گفتمان مقاومت باید تبیین شود.


***********************************************

منابع وبرنامه ریزی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج؛ سرپرست معاونت توسعه مدیریت و منابع دانشگاه هدف از برگزاری این کارگاه آموزشی را بررسی راهکارهای افزایش در آمد و کاهش هزینه ها در تمامی واحد های دانشگاه عنوان کرد.

جلال پورانفر افزود: از نکاتی که در شرایط کنونی باید در نظر گرفت صرفه جویی در هزینه ها وخلق منابع جدید با رعایت کیفیت خدمت به بیماران است و باید حقوق بیماران در نظر گرفته شود.

 سرپرست دانشگاه علوم پزشکی یاسوج همچنین در این جلسه موارد مهم را بیان کرد.

دکتر پرویز یزدانپناه بیان کرد: باید در پرداخت ها اولویت بندی در نظر گرفته شود و همچنین در واحد های بودجه و مالی شفاف سازی صورت گیرد.

وی افزود: از جمله اولویت های ضروری کنونی؛ کنترل خدمات ارایه شده به بیماران و رضایت مندی آنها، کنترل ایمنی بیماران،کنترل قصورات پزشکی، نظم دهی به سیستم ارجاع بیماران، افزایش بهره وری منابع انسانی با آموزش های استاندارد و لازم  و همچنین افزایش تعاملات برون سازمانی در حوزه سلامت می باشد که کنترل وانجام این موارد راه را جهت ادامه خدمت با کیفیت به مردم هموار می سازد.

در پایان این کارگاه آموزشی دکتر کسانی؛ مشاور ریس برنامه و بودجه کشور نیز نکات ارزشمند و راهکارهای مطلوبی متناسب با این جلسه ارایه داد و جلسه پرسش و پاسخ انجام گرفت.

در این کارگاه آموزشی که با همت معاونت توسعه مدیریت ومنابع  و برنامه ریزی، کمیته اقتصاد وسلامت دانشگاه و همچنین مدیریت بودجه وپایش عملکرد برگزار شد معاونین دانشگاه، روسای بیمارستان های استان، مدیران مالی ، مدیران اداری وسایر مدیران نیز حضور داشتند.    


***********************************************

باحضور کارکنان جمعی از ادارات و دانش آموزان در محوطه مدرسه دخترانه نیایش گچساران برگزارشد.

به گزارش روابط عمومی شبکه بهداشت ودرمان گچساران،دکترسهراب صیدی سرپرست شبکه بهداشت و درمان گچساران اظهار داشت:بمنظور ایجادآمادگی برای واکنش های صحیح وسریع درحوادث، شبکه بهداشت ودرمان گچساران  با همکاری آموزش و پرورش،هلال احمر،اورژانس، آتش نشانی، اداره برق،آبفا شهری، نیروی انتظامی،سپاه پاسدران،بیمارستان های شهیدرجایی وصنعت نفت گچساران این مانور رابرگزارکردند.

وی گفت: باتوجه به برگزاری این مانور درمدرسه دخترانه نیایش،ترویج فرهنگ ایمنی،ارتقاء سطح آمادگی دانش آموزان، مدیریت وبالا بردن سطح دانش مقابله،شرایط بحرانی درحوادث وبلایای طبیعی وغیرطبیعی ازجمله اهداف برگزاری این مانوربود.  

قبل ازبرگزاری مانور رئیس آموزش وپرورش گچساران درخصوص مانور سخنرانی کرد.


***********************************************
طی حکمی از سوی عباس اسدروز مدیرعامل شرکت پایانه های نفتی ایران ، مهدی باقری به عنوان رئیس روابط عمومی منصوب شد.

 

باقری از فرزندان شایسته کهگیلویه و بویراحمد و از طایفه جلیل شهرستان بویراحمد است.

در متن حکم مدیرعامل مدیرعامل شرکت پایانه های نفتی ایران خطاب به باقری آمده است:با عنایت به تعهد ، تجارب و شایستگی جناب عالی به موجب این حکم به عنوان رییس روابط عمومی شرکت منصوب می شوید ، انتظار دارد با برنامه ریزی مناسب ، اطلاع رسانی ، بهره گیری از تمام ابزار های رسانه ای و فرهنگی در چارچوب سیاست های کلی روابط عمومی شرکت پایانه های نفتی ایران اهتمام لازم به عمل آورید. .

 

برخی از اهم مسئولیت های جناب عالی عبارتند از:


1- برنامه ریزی بلند مدت و ایجاد زمینه های مناسب جهت اطلاع از وضعیت موجود و معرفی و شناساندن فعالیت ها و برنامه های آتی با توجه به گسترش فعالیت های شرکت


2- برنامه ریزی، راهبری و کنترل جهت حسن انجام بازدید متخصصان ، مسئولین مملکتی و بین المللی و شرکتهای خارجی و داخلی از تاسیسات و فعالیت های شرکت

 

3- ایجاد زمینه ارتباط مدیران سازمان ها و شرکت های داخلی با مدیرعامل و فراهم نمودن ابزار و لوازم مورد نیاز


4- برنامه ریزی و نظارت بر انعکاس فعالیت ها و عملکرد شرکت از طریق نمایشگاه ها ، کتاب ، بروشور و ...


5- برنامه ریزی و هماهنگی در ایجاد تصویر ذهنی مطلوب در ذی نفعان سازمان


6- شناسایی نیازهای ارتباطی به منظور ایجاد موثر ارتباطات در سطح شرکت

                        

7-نظارت و هماهنگی روابط عمومی های پایانه های عملیاتی
از خداوند منان موفقیت روز افزون جناب عالی را در انجام ماموریت های محوله خواستارم . ضمناً فرصت را غنیمت شمرده از زحمات و تلا ش های آقای سید سیامک مرشد در طول مدت مسئولیت روابط عمومی تشکر و قدردانی می نماید.

 

**********************************************
گشتاسب آذرپیرا گفت: آئین افتتاحیه مسابقات والیبال با شرکت سه تیم از دانشگاههای منطقه 7 شامل استانهای فارس، بوشهر و کهگیلویه و بویراحمد روز سه شنبه 14 آبان و  با حضور معاون فرهنگی و دانشجویی، مدیر فرهنگی و مدیر دانشجویی در سالن نشاط دانشگاه یاسوج برگزار شد.
وی ادامه داد: در این دوره از مسابقات 45 نفر از دانشجویان دختر در طی سه روز و در قالب سه تیم با هم به رقابت می پردازند.


مدیر تربیت بدنی دانشگاه بیان داشت: همچنین مسابقات فوتسال دختران دانشگاههای منطقه 7 کشور در روزهای 27 و 28 آبان ماه به میزبانی دانشگاه یاسوج برگزار می شود.
آذرپیرا افزود: تیمهای برتر مسابقات والیبال و فوتسال منطقه 7، جواز حضور در مرحله کشوری مسابقات دانشگاههای کشور را کسب می کنند.
مدیر تربیت بدنی دانشگاه یاسوج در بخش دیگری از سخنان خود گفت: مسابقات المپیاد درون دانشگاهی در رشته های فوتسال، تیراندازی، والیبال و شطرنج در دو گروه دختران و پسران در دانشگاه یاسوج در حال برگزاری است و تا پایان ترم ادامه دارد.


آذرپیرا افزود: از برگزیدگان این المپیاد در آئین اختتامیه که در پایان ترم تحصیلی و با حضور مسئولان دانشگاه برگزار می شود تجلیل می شود.
مدیر تربیت بدنی دانشگاه همچنین گفت: اردوی آمادگی تیم ملی امید هاکی کشور در زمین چمن مصنوعی دانشگاه یاسوج در حال برگزاری است.


***********************************************

به گزارش روابط عمومی دادگستری کل استان کهگیلویه و بویراحمد، در این نشست موارد قانونی کاهش جمعیت کیفری زندانیان و کمک به آزادی بدهکاران مالی در بخش مهریه بررسی گردید.

دکتر نگین تاجی رئیس کل دادگستری استان کهگیلویه و بویر احمد در این نشست در خصوص رسیدگی به پرونده های زندانیانی که زمینه ی مجازات های جایگزین حبس برای آنان فراهم است اظهار داشت  : مجازات های جایگزین حبس در کاهش جمعیت کیفری خیلی موثر بوده و باید از همه ی تأسیسات حقوقی مربوط به برنامه مجازات های جایگزین حبس استفاده و این قوانین را به درستی اجرا نمود.

 

رئیس شورای قضایی استان کهگیلویه و بویراحمد در مورد بدهکاران مالی نیز گفت : نحوه ی اجرای محکومیت های مالی باید تقسیط تعیین شده برای محکومان مالی مناسب با وضعیت مالی او باشد تا توان و زمینه ی پرداخت آن را داشته باشد .

مقام ارشد قضایی استان تأکید کرد: با توجه به این اینکه مرخصی ها و تسهیلات زندانیان در جهت کاهش جمعیت کیفری مهم می باشد، باید قانونمند وحساب شده باشند .

دکتر نگین تاجی استفاده از ظرفیت شورا های حل اختلاف و ریش سفیدان را در ایجاد صلح و سازش و حل و فصل دعاوی مهم ذکر نمود و افزود: شورای حل اختلاف باید براساس رسالتی که خود بر عهده دارد ،از ظرفیت ریش سفیدان و متنفذین نسبت به اصلاح بین زندانیان و شکات آنها استفاده کند و این عمل درجهت کاهش جمعیت کیفری موثر خواهد بود .

وی در ادامه به همکاران قضایی نیز توصیه نمود و گفت: همکاران محترم قضایی نیز صدور قرارهای تامین مناسب را مد نظر قرار دهند و با لحاظ وضعیت متهمین اقدام کنند .

دکتر نگین تاجی در این جلسه در مورد زندانیان مهریه اظهار کرد: با توجه به سیاست ریاست معزز قوه قضائیه در خصوص عدم اعزام زندانی بابت مهریه به زندان ، قضات دادگاه خانواده باید شرایط مالی و واقعیت زندگی زندانیان مهریه را مد نظر قرار دهند.

وی خاطر نشان کرد: بازداشت های موقت ،وثیقه ها وکفالت ها باید مورد بررسی قرار گیرند تا در جهت کاهش جمعیت کیفری بر روی پرونده ی آنها اقدام شود .

رئیس کل دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد در پایان گفت: نظارت و بازدید از زندان باید هدفمند ، مستمر و دائمی باشد.

  سید علی هاشمی معاون قضایی رئیس کل و رئیس دبیرخانه هیئت بازرسی و نظارت بر حفظ حقوق شهروندی دادگستری استان نیز در این نشست گفت: بازدید از زندان بصورت مداوم انجام می شود و لازم است قضات ناظر زندان و افراد مسئول سرکشی از زندان را به صورت مستمر داشته ،تا جهت رفع ابهامات و مشکلات زندانیان اقدامات لازم انجام شود .

 

وی در همین مورد افزود: رتبه ی استان کهگیلویه و بویر احمد در کل کشور از لحاظ بازرسی از زندان، همیشه در جایگاه اول تا سوم کشوری بوده است و باید در قسمت آراء جایگزین حبس بیشتر اقدام شود .چون بازتاب و بازدازندگی بهتری دارد.

 

***********************************************







تاریخ انتشار : 14 آبان 1398, 15:59



» اخبار مرتبط:

  • در ۵ ماه کهگیلویه و بویراحمدی‌ها بیش از یک میلیارد تومان صدقه پرداخت کرده اند
  • مدیرکل کمیته امداد گفت : کهگیلویه و بویراحمدی‌ها ۱,۳ میلیاردتومان صدقه پرداخت کردند
  • 20 پروژه‌ بهداشتی و درمانی در هفته دولت افتتاح می‌شود/جزییات
  • رئیس روابط عمومی کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد مطرح کرد: واگذاری 50 درصد مبلغ صندوق‌های صدقات به شبکه‌های نیکوکاری
  • سهم 50 درصدی گچساران در سرمایه‌گذاری بالای میلیارد
  • » اشتراک گزاری خبر

    نام:*
    ایمیل:*
    متن نظر:
    کد را وارد کنید: *
    عکس خوانده نمی‌شود


    نظرشما در مورد سیستم؟