مشروح اخبار


» استاندار کهگیلویه و بویراحمد خبرداد: کنترل تمامی مبادی ورودی استان



همه ورودی ها استان برای پیشگیری و جلوگیری از ویروس کرونا کنترل می شوند.

به گزارش راک نیوز از مرکز استان و به نقل از روابط عمومی ؛ استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: براساس تصمیم ستاد پیشگیری از کرونا، برای جلوگیری از شیوع این بیماری همه مسافران در ورودی شهرها کنترل و بررسی می شوند.
حسین کلانتری روز جمعه در نشست ستاد پیشگیری از بیماری کرونای کهگیلویه و بویراحمد در یاسوج اظهار داشت: با استفاده از تب سنج دیجیتالی در مسیر های ورودی به استان به ویژه راه ارتباطی یاسوج به اصفهان افراد مشکوک مبتلا به بیماری کرونا شناسایی و به مراکز درمانی استان منتقل می شوند.
وی افزود: مسافران و دانشجویان بسیاری از استان های درگیر این بیماری از جمله تهران، قم و دیگر استان ها به این استان سفر می کنند که باید نظارت کافی بر این مسیر ها اعمال شود. 
استاندار کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: نیاز است دستگاه های متولی به ویژه سازمان صنعت، معدن و تجارت استان در شرایط کنونی، نظارت بیشتری بر بازار استان داشته باشند و در راستای کمبود های موجود از جمله اقلام بهداشتی همچون ژل ضدعفونی و ماسک اقدامات لازم را انجام دهند.
کلانتری بیان کرد: همچنین این روزها برخی افراد سودجو از شرایط سو استفاده کرده، گران فروشی و احتکار می کنند که باید این افراد شناسایی و با آن ها برخورد های لازم صورت گیرد.
وی ابراز داشت: هم اینک آموزش منسجم ، سامان یافته و به دور از هرگونه ابهام بیش از هر چیز کارساز تر است، زیرا که آموزش اصولی همگانی منجر به پیشگیری صحیح از این بیماری می شود.
کلانتری گفت: همه مدارس استان از روز شنبه دهم اسفند ماه تا روز دوشنبه به مدت سه روز برای پیشگیری از شیوع بیماری کرونا ویروس تعطیل می شوند.
استاندار کهگیلویه و ویراحمد عنوان کرد: بدون شک اطلاعات دقیق و بی شائبه در اختیار هم استانی ها قرار می گیرد تا آرامش بیشتری داشته باشند و به خبرها و شایعه های موجود در فضای مجازی توجهی نکنند.
وی افزود: مردم نگرانی در خصوص کمبود ماسک نداشته باشند، بنا به قول مساعد وزارت دفاع، هر میزان ماسک که نیاز استان باشد به زودی وارد کهگیلویه و بویراحمد می شود.
کلانتری تاکید کرد: همچنین به طور مرتب اماکن عمومی، بازار ، معابر و وسایل حمل و نقل عمومی استان ضدعفونی و گند زدایی می شوند تا هم استانی ها با خیال راحت تری به فعالیت های روزانه خود بپردازند.
وی تصریح کرد: تاکنون ۹ نشست در خصوص پیشگیری و مقابله با بیماری کرونا با مسئولان متولی در این حوزه برگزار شده است که مصوبات آن ها اجرا و یا برای رفع مشکلات اقدامات لازم صورت گرفته است.
بر اساس آخرین آمار تاکنون یک بیمار با ویروس کرونای مثبت در کهگیلویه و بویراحمد شناسایی شده است که هم اکنون شرایط جسمانی مناسبی دارد و به زودی مرخص می شود.



تاریخ انتشار : 10 اسفند 1398, 10:50



» اخبار مرتبط:

  • ۳نفر مشکوک به کرونا در کهگیلویه و بویراحمد + توضیحات رئیس دانشگاه علوم پزشکی
  • آخرین اخبار کرونا در کهگیلویه و بویراحمد از زبان رییس دانشگاه علوم پزشکی
  • ملک حسینی دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان : با تخلفات داروخانه‌ای که اقلام و مواد بهداشتی رااحتکار یا گران‌ می فروشند، به شدت برخورد می‌شود
  • 23 مورد مشکوک به کرونا در کهگیلویه و بویراحمد/ توزیع الکل و محصولات ضد عفونی کننده از فردا در سراسر استان
  • ستاد پیشگیری از گسترش ویروس کرونا در دانشگاه یاسوج تشکیل شد
  • » اشتراک گزاری خبر

    نام:*
    ایمیل:*
    متن نظر:
    کد را وارد کنید: *
    عکس خوانده نمی‌شود


    نظرشما در مورد سیستم؟