مشروح اخبار


» افزایش تعداد کرونایی ها در "بندرگناوه" +توضیحات رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر



دکتر کشمیری با اشاره به این‌که اگر رعایت نکنیم و دورهمی‌ها و جمعیت‌های بالای ده نفر ادامه پیدا کند امکان شیوع بالا می‌رود، به مردم توصیه کرد: دوروبر سالمندان را خالی کنید، زیرا آسیب‌پذیرتر هستند و خطر در کمین آن‌هاست. این روز‌ها دوری و دوستی بهتر است، زیرا همه می‌توانند ناقل باشند.

به گزارش راک نیوز از مرکز استان بوشهر؛ دکتر سعید کشمیری پس از نشست ستاد مدیریت بیماری کرونا در استان بوشهر در میان خبرنگاران گفت: از این آمار، چهار نفر اهل و ساکن استان‌های آلوده بودند که به استان ما سفر کرده‌اند و سه نفر اهل استان بوشهر هستند.

او ادامه داد: چهار بیماری که از استان‌های آلوده هستند برای کار یا دیدار با اقوام به استان بوشهر سفر کرده‌اند و پس از بروز علائم بیماری و مراجعه به بیمارستان‌های استان، بستری شدند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر افزود: از چهار بیمار غیربومی دو بیمار پس از درمان کامل ترخیص شدند و با تمهیدات ویژه‌ای به استان‌های خود برگشتند و دو بیمار دیگر هم‌چنان بستری هستند.

دکتر کشمیری گفت: از سه بیماری که اهل استان بوشهر هستند دو بیمار گناوه‌ای و یک بیمار بوشهری هستند که یکی از بیماران گناوه‌ای برای دیدار با اقوام به تهران رفته بود و بیمار بوشهری هم ترخیص شده است.

او گفت: مفهوم آمار امروز این است که کرونا هم از کانون‌های عفونت از دیگر استان‌ها وارد استان بوشهر می‌شود و هم این‌که متأسفانه هم‌استانی‌های ما به استان‌های آلوده سفر دارند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر ادامه داد: همکاران ما خانواده‌های بیماران مبتلا به کرونا در استان را شناسایی و برای آن‌ها تشکیل پرونده می‌کنند؛ ما به‌صورت منظم آن‌ها را تب‌سنجی می‌کنیم و اگر علائمی داشتند به مراکز درمانی انتقال داده می‌شوند.

کشمیری با اشاره به این‌که اگر رعایت نکنیم و دورهمی‌ها و جمعیت‌های بالای ده نفر ادامه پیدا کند امکان شیوع بالا می‌رود، به مردم توصیه کرد: دوروبر سالمندان را خالی کنید، زیرا آسیب‌پذیرتر هستند و خطر در کمین آن‌هاست. این روز‌ها دوری و دوستی بهتر است، زیرا همه می‌توانند ناقل باشند.

او توصیه کرد که در خانه بمانیم، دورهمی نرویم، دست‌ها را بشوییم و اگر علامت این بیماری را داشتیم حتماً به مراکز درمانی مراجعه کنیم تا این زنجیره قطع شود.

به‌گفته رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر، تا امروز هزار و ۱۶۷ نفر به مراکز درمانی مراجعه کرده‌اند که ۷۵۳ نفر از آن‌ها بستری  و بیشترشان ترخیص شده‌اند. اکنون در بیمارستان‌های استان ۶۱ نفر بستری هستندکه آزمایش ۲۸ بیمار مثبت شده و دو نفر هم فوتی شدیم.



تاریخ انتشار : 24 اسفند 1398, 18:09



» اخبار مرتبط:

  • ابتلای یکی از کادر مانی برازجان به ویروس کرونا
  • توضیحات دکتر کشمیری از آخرین وضعیت ویروس کرونا در استان بوشهر
  • اولین فوتی کرونا در استان بوشهر
  • ترخیص ۳۵۰ بیمار از بیمارستان شهید جلیل یاسوج
  • تست ۵بیمار مبتلا به ویروس کرونا در شیراز مثبت اعلام شد+ مراکز مراجعه
  • » اشتراک گزاری خبر

    نام:*
    ایمیل:*
    متن نظر:
    کد را وارد کنید: *
    عکس خوانده نمی‌شود


    نظرشما در مورد سیستم؟