مشروح اخبار


» واکنش به قرائت سوال از رئیس جمهور در صحن



کوچک‌زاده در تذکری اعلام کرد که از کلام رهبری اینگونه بر می‌آید که ایشان تمایلی به طرح سوال از رئیس جمهور ندارند و به همین دلیل مجلس را ترک خواهد کرد که لاریجانی به او پاسخ داد: حقوق می‌گیرید، موظفید بمانید.

 
به گزارش فارس، مهدی کوچک زاده نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی صبح امروز یکشنبه نمایندگان مجلس شورای اسلامی طی تذکری آئین نامه‌ای اظهار داشت: انسان عاقل لازم نیست هر چیزی را مانند بچه به او دستور دهند تا بفهمد.وی افزود: ما و بسیاری از نمایندگان از سخنان اخیر رهبری این گونه متوجه می‌شویم که ایشان تمایلی به طرح سؤال از رئیس جمهور ندارند و اگر اختیار با مقام معظم رهبری بود، تصمیم می‌گرفتند که سؤال مطرح نشود ما این طور متوجه می‌شویم.

 
کوچک زاده ادامه داد: بنده و همفکرانم در مجلسی نمی‌مانیم که بر خلاف نظر رهبری است؛ ما نمی‌مانیم، فراکسیون اصولگرایان مجلس هم اطلاعیه داد و طرح سؤال از رئیس جمهور را خلاف مصالح کشور عنوان کرد.
علی لاریجانی رئیس مجلس نیز در پاسخ به تذکر کوچک زاده گفت: شما باید طبق آئین نامه داخلی صحبت کنید، نظر شما محترم است اما نمی‌توانید بگویید رهبری این موضوع را گفتند، مطابق آئین نامه حرف بزنید، مگر اینکه دستوری از جانب رهبری آمده باشد.

 
وی افزود: شما حقوق می‌گیرید و موظفید در مجلس حضور داشته باشید و اگر کسی بدون اجازه از مجلس خارج شود کار خلافی انجام داده است. اگر فراکسیون اصولگرایان به نام اصولگرایی تصمیم گرفته آبستراکسیون کند چه فراکسیونی است.
رئیس مجلس گفت: دستوری از جانب رهبری به ما نرسیده است. و اگر کسی بگوید دستوری از جانب رهبری آمده خلاف گفت برداشت شما محترم است و مطابق ضوابط کسی حق ندارد مجلس را ترک کند. اگر حرفی دارید آن را مطرح کنید. اساس اصولگرایی بر قانون است.

 
مهدی کوچک زاده پس از بیان این تذکر صحن علنی خانه ملت را در اعتراض به اعلام وصول طرح سؤال از رئیس جمهور ترک کرد.تعداد زیادی از اعضای فراکسیون اصولگرایان مجلس، پس از اعلام وصول طرح سؤال از رئیس جمهور مقابل درب خروجی پارلمان تجمع کردند و به گفت و گو با یکدیگر پرداختند و پس از دقایقی مجددا به صحن علنی باز گشته و در صندلی‌هایشان مستقر شدند.



تاریخ انتشار : 14 آبان 1391, 14:04



» اخبار مرتبط:

  • اسامی نمایندگانی که در حمایت از احمدی نژاد مجلس را ترک کردند
  • وقتی دیدند کسی پاسخگو نیست تصمیم به سؤال از رئیس‌ جمهور گرفتند
  • اعتراض نماینده اصولگرا به سخنان روحانی و پاسخ لاریجانی+عکس
  • علی مطهری: این حکم حکومتی، رئیس‌جمهور را از نظارت‌های بعدی مصون نمی‌کند
  • سؤال از رئیس جمهور نوعی بی تدبیری است/ احمدی نژاد مصالح نظام را در نظر بگیرد
  • » اشتراک گزاری خبر

    نام:*
    ایمیل:*
    متن نظر:
    کد را وارد کنید: *
    عکس خوانده نمی‌شود


    نظرشما در مورد سیستم؟