مشروح اخبار


» اجرای طرح فاصله گذاری هوشمند در استان کهگیلویه و بویراحمد / راه اندازی مرکز سی تی اسکن و مرکز ام آر آی تا چند روز آینده



سرپرست معاونت توسعه مدیریت منابع و برنامه ریزی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج از راه اندازی مرکز سی تی اسکن و مرکز ام آر آی در بیمارستان شهید دکتر جلیل در روزهای آتی خبر داد.


به گزارش راک نیوز به نقل از روابط عمومي معاونت توسعه مدیریت و منابع دانشگاه؛ جلال پورانفرد در برنامه زنده استودیو سلامت گفت: پس از اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی به عنوان یک راهبرد جدید برای مدیریت و کنترل مناسب ویروس کرونا، ستاد ملی مقابله با کرونا طرح فاصله‌گذاری هوشمند را جایگزین طرح قبلی کرد که هدف از آن بازگشت جامعه به شرایط عادی با رعایت قوانین و پروتکل های مصوب ستاد کرونا ویروس کشور می باشد.

وی ابراز داشت: رونق اقتصاد بدون سلامت جامعه و مردم امکان پذیر نمی باشد و مهار این بیماری با فاصله گذاری فیزیکی بهتر دست یافتنی می باشد و باید تمام مردم فاصله فیزیکی خود را رعایت کنند و در مجامع عمومی حاضر نشود و تخفیف اقدامات شامل فاصله گذاری فیزیکی همگانی و رعایت نکردن پروتکل های ستاد کرونا بسیار خطرناک بوده و عوارض بهداشتی و اقتصادی خیلی بیشتری به جامعه تحمیل می کند.

پورانفرد اذعان داشت: به همین دلیل به بعضی از صنف ها اجازه کار کردن در جهت خدمات سلامت در چهارچوب پروتکل های مصوب ستاد کرونا داده شد چرا که اگر سلامت جامعه تامین نشود اقتصاد بدون سلامت مردم معنا و مفهومی نداشته و اقتصاد مریضی خواهیم داشت و در این راستا مقرر شده که اصناف در سامانه salamt.gov.ir ثبت نام و کد رهیگیری دریافت نمایند و چنانچه مجوز فعالیت به آنها داده شود. در این فعالیت آنها از طریق واحد های نظارتی و بهداشتی در رعایت پروتکل های مصوب ستاد کرونا مورد رصد قرار گیرند.

 وی افزود: زمانی ما می‌توانیم بگوییم که فاصله گذاری هوشمند نتیجه داده که به نقطه صفر برسیم و بتوانیم این عدد صفر را حفظ کنیم که لازمه این امر مهم این است که هوشمندانه آن اقدام کنیم.

 وی در پایان بیان کرد: امید است که تا ۱۰ روز آینده مرکز سی تی اسکن با اعتباری بالغ بر ۵ میلیارد تومان و بعد از آن در صورت همکاری شرکت وارد کننده،  دستگاه ام آر آی نیز با اعتباری بالغ بر ۱۰ میلیارد تومان در بیمارستان شهید دکتر جلیل یاسوج راه اندازی شود.

 



تاریخ انتشار : 24 فروردین 1399, 08:56



» اخبار مرتبط:

  • امار مبتلایان به کرونای کهگیلویه و بویراحمد در بیستمین روز از فروردین ماه
  • تداوم همراهی مردم به سیر نزولی ویروس کرونا در استان کهگیلویه و بویراحمد منجر می‌شود
  • رئیس سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان کهگیلویه و بویراحمد خبر داد:پلمب ۴۴ واحد صنفی متخلف در راستای طرح فاصله گذاری اجتماعی و مقابله با ویروس کرونا 
  • تصمیمات ستاد استانی کرونا ویروس در خصوص شهرستان چرام
  • وضعیت استان فارس قرمز است، مراقب آمد و رفت‌ها به این استان باشیم / حرف‌های بدون رودربایستی استاندار کهگیلویه و بویراحمد؛ آمارهای علوم پزشکی دقیق و شفاف است /اگر مردم همکاری نکنند، فاجعه به بار می‌آید
  • » اشتراک گزاری خبر

    نام:*
    ایمیل:*
    متن نظر:
    کد را وارد کنید: *
    عکس خوانده نمی‌شود


    نظرشما در مورد سیستم؟