مشروح اخبار


» استاندار؛ گلایه ما از دروغ برخی رسانه ها است/ غربالگری 58 درصد مردم در مرحله دوم غربالگری



استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: همه در جریان هستند که علوم پزشکی شیراز قطب بوده و چند استان را پوشش می‌داد، در بحث کرونا بر اساس قانون نمونه‌ها را به آنها ارجاع دادیم.


به گزارش راک نیوز به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج؛ حسین کلانتری در نشست ستاد استانی کرونا افزود: تعامل و همکاری خوبی تاکنون بوده آنها ظرفیت و محدودیت‌هایی دارند اما گلایه اینجاست که دانشگاه قطب هستند و باید جواب نمونه‌های استان ما را زود داده و به نوعی همه را به یک چشم می‌دیدند.

مقام ارشد اجرایی کهگیلویه و بویراحمد در خصوص دروغی که برخی رسانه‌ها در خصوص نبود پول و متعاقب آن عدم نمونه‌گیری و مشکلات که در باشت به وجود آمده بود، عنوان کرد: گلایه ما از دروغ است، دروغی که جامعه را نگران می‌کند همه اسناد ریز آن نزد من است. علوم پزشکی هیچ‌گونه کمبود مالی ندارد و همان روز اول گفتیم علوم پزشکی هر کاری انجام دهد، پول آن تامین است و محدودیت مالی ندارد.

کلانتری گفت: اما متاسفانه در برخی سایت‌ها چنین وانمود شده که به دلیل بی‌پولی آزمایش‌ها انجام نشده است اما دلیل همان بود که گفته شد.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد خطاب به برخی رسانه‌ها که به دروغ چنین مطلبی منتشر کردند، گفت: آیا باید چنین خوراکی برای آمریکا و دشمنان تهیه کرد و چرا برخی رسانه‌های ما باید چنین اقدامی انجام دهند؟

وی در دفاع تمام قد از دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد گفت: به جرات می‌گویم که هیچ دانشگاهی به اندازه دانشگاه علوم پزشکی این استان بیماریابی و نمونه‌گیری نکرده است، مشکل از جای دیگری است آنجا که یک نفر به توصیه‌ها گوش نمی‌دهد و در چرام 11 نفر را آلوده و بیمار می‌کند. ما اولین استانی بودیم که شهر به شهر نمونه‌گیری کردیم و کار به صورت گسترده انجام شد.

رئیس ستاد استانی مبارزه با ویروس کرونا در خصوص 20 نفر مبتلا به کووید 19 در باشت، گفت: هشدارها از قبل داده شده بود ما برای اطمینان خاطر دستور دادیم از 120 نفر از اطرافیان آنها نمونه‌گیری و سی.تی.اسکن صورت گیرد امروز معاون سیاسی من و یکی از معاونین دانشگاه علوم پزشکی در آنجا مستقر هستند و خوشبختانه جواب آزمایش آن تعداد از افراد هم منفی اعلام شد.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی یاسوج نیز در ادامه گفت: از زمانی که نمونه گیری در استان شروع شد پاسخ یک هزار آزمایش از شیراز دریافت شد و 130 نمونه دیگر باید دریافت شود.

دکتر پرویز یزدانپناه گفت: خوشبختانه با تلاش حوزه بهداشت استان و همکاری مردم، 98 درصد جمعیت استان در غرباگری مرحله اول شرکت نمودند.

وی ادامه داد: در راستای طرح فاصله گذاری هوشمند اجتماعی بالغ بر 175 بازرسی انجام که در این بازرسی ها 62 واحد پلمپ شد.

وی اظهار داشت: هم اکنون 58 درصد مردم نیز در غربالگری مرحله دوم شرکت کرده اند که تمرکز بیشتری روی افراد پر خطر، زنان باردار و افراد مسن خواهیم داشت.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی با بیان اینکه میزان کشندگی در کشور 25 در یک صدهزار جمعیت و در استان 2 در یکصد هزار نفر است، گفت: میزان نمونه مثبت در سطح کشور 26/6 و نمونه های مثبت استان را 9 درصد بوده است.

وی از نصب سی تی اسکن نصب بیمارستان شهید جلیل خبر داد و گفت: برخی سایت های خبری استان اقدام به اتهام زنی می کنند که لازم است دستگاه های نظارتی در این خصوص ورود کنند.

دکتر یزدانپناه با ابراز گلایه از مطرح شدن بدهکاری این دانشگاه به سایر دستگاه ها و ایجاد جو روانی منفی بین مردم گفت: انتظار می رود کمیته فضای مجازی هرچه زودتر در خصوص متشنج شدن و ایجاد جو روانی منفی ایجاد شده ورود و از آسیب های ان جلوگیری کند.

استاندار؛ گلایه ما از دروغ برخی رسانه ها است/ غربالگری 58 درصد مردم در مرحله دوم غربالگری

 

استاندار؛ گلایه ما از دروغ برخی رسانه ها است/ غربالگری 58 درصد مردم در مرحله دوم غربالگری

 

استاندار؛ گلایه ما از دروغ برخی رسانه ها است/ غربالگری 58 درصد مردم در مرحله دوم غربالگری

 

استاندار؛ گلایه ما از دروغ برخی رسانه ها است/ غربالگری 58 درصد مردم در مرحله دوم غربالگری

 



تاریخ انتشار : 26 فروردین 1399, 10:30



» اخبار مرتبط:

  • بهبودی 50 بیمار مبتلا به کرونا در کهگیلویه و بویراحمد 
  • تقدیر معاون وزیر بهداشت از عملکرد دانشگاه علوم پزشکی یاسوج/ دکتر یزدانپناه؛ نمونه گیری کرونا در گستره وسیع انجام می شود
  • مراجعه 14 هزار نفر به مراکز بهداشتی و درمانی استان کهگیلویه و بویراحمد/دکتر یزدانپناه؛ در مرحله خطر هستیم!
  • فوری / افزایش ناگهانی مبتلایان به ویروس کرونا در برخی شهرستانی کهگیلویه و بویراحمد! + آمار تفکیکی
  • افزایش شمار مبتلایان به کرونا در کهگیلویه و بویراحمد
  • » اشتراک گزاری خبر

    نام:*
    ایمیل:*
    متن نظر:
    کد را وارد کنید: *
    عکس خوانده نمی‌شود


    نظرشما در مورد سیستم؟