مشروح اخبار


» نجات جان بچه شغال محبوس از مرگ توسط باغداری در کهگیلویه وبویراحمد+تصاویر



شغال جانوری اجتماعی است و به صورت خانوادگی (نر و ماده و توله هایشان) زندگی می‌کنند و گاهی چند خانواده با هم به شکار می‌روند.


به گزارش راک نیوز از مرکز استان کهگیلویه وبویراحمد ؛ وقتی مشغول ابیاری درختان خود در منطقه "زیر مورد "بود در میان صدای شر شر آب و خش خش علف های نیمه زرد شده صدای نصف ونیمه زوزه ای شنیده می شد که مسیرآن کاملا مشخص نبود.

مهیار درخش باغدار دهستان راک از توابع شهرستان کهگیلویه به خبرنگار راک نیوزمی گوید در دم دمه های غروب در حالیکه هوا رو به تاریکی می گذاشت با صدای نصف و نیمه زوزه اطراف را گشتم تا به منبع صدا نزدیک شدم اما چیزی دیده نمی شد تاینکه به صدایی نزدیک شدم که از محلی شنیده می شد که براثر آب ناشی از آبیاری درختان دریچه حفره فرو ریخته شده بود و مسیر ورود و خروج از سکونت گاه این بچه شغال مسدود شده بود .

این باغدار اضافه کرد : حدود نیم ساعت شروع به بیرون ریختن گل و سنگلاخ تلنبار شده بودم و با هر مشتی که از گل و لای برمی داشتم به صدای زوزه مظلومانه این بچه شغال نزدیک تر می شدم .

فردنجات دهنده بچه شغال ابراز داشت : وقتی گل ولای را برداشتم با یک بچه شغالی روبرو شدم که در زیر آوار گلی سنگین گیر کرده بود و حالت خفگی به آن دست داده بود.

وی خاطر نشان کرد بعداز بیرون آوردن از زیر آوار و تمیز کردن آن ابتدا گمان میکردم جان باخته اما کمی بعد علائم حیاتی وی خدا راشکر نشان از زنده بودن این بچه شغال داشت .

دهستان راک در فاصله 12کیلومتری دهدشت مرکز شهرستان کهگیلویه واقع شده است .

نجات جان بچه شغال محبوس از مرگ توسط باغداری در کهگیلویه وبویراحمد+تصاویر

 

نجات جان بچه شغال محبوس از مرگ توسط باغداری در کهگیلویه وبویراحمد+تصاویر

 




به گزارش راک نیوز؛ شغال جانوری اجتماعی است و به صورت خانوادگی (نر و ماده و توله هایشان) زندگی می‌کنند و گاهی چند خانواده با هم به شکار می‌روند.

 این جانور انطباق‌پذیری خوبی با شرایط مختلف دارد و از منابع غذایی متنوعی شامل میوه‌ها، جوندگان، پرندگان، حشرات و سم‌داران کوچک تغذیه می‌کند. فرصت‌طلبی شغال در بهره‌گیری از منابع غذایی مختلف موجب شده تا این جانور در نقاط مختلفی پراکنده شود. آن‌ها در جستجوی غذا مسافت‌های طولانی را می‌پیمایند و توانایی شنا کردن را دارند.

 

شغال زرد تنها شغال بومی ایران است. این جانور در ادبیات عامیانه آسیا، خاورمیانه و آفریقا حضور پررنگی دارد و معمولاً به عنوان حیوانی مکار و حقه‌باز توصیف می‌شود.



تاریخ انتشار : 3 خرداد 1399, 08:01



» اخبار مرتبط:

  • حمله خرس به باغبان لنده ای درکهگيلويه وبويراحمد
  • گفتگوبا زنی که 16 ساعت زیر آوار بود/ صدای همه را می شنیدم اما کسی صدای من را نمی شنید +عکس
  • خبری تلخ اما واقعی؛کشف لاشه‌های یک پلنگ ایرانی،دراستخر کشاورز سی سختی!+عکس
  • عروسی که در دهدشت به عزا تبدیل شد +جزئیات
  • خسارت شدید باران به یک دامدار روستای در درب میاب کهگیلویه/27 گوسفند در زیر آوار !+ تصاویر
  • » اشتراک گزاری خبر

    نام:*
    ایمیل:*
    متن نظر:
    کد را وارد کنید: *
    عکس خوانده نمی‌شود


    نظرشما در مورد سیستم؟