مشروح اخبار


» عدم احساس مسئولیت مسولان خوزستانی‌ در مهار آتش خائیز /بحرانی که کهگیلویه و بویراحمد به تنهایی در آن می‌سوزد



فعال زیست محیطی کهگیلویه و بویراحمد از عدم همکاری مسوولان استان خوزستان برای مهار آتش در مناطق حفاظت شده خائیز ابراز تاسف کرد.

به گزارش راک نیوز، امید سجادیان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس، در خصوص وضعیت منطقه حفاظت شده خائیز و عدم همکاری مسوولان استان خوزستان گفت: متاسفانه مسوولان خوزستانی در این خصوص احساس مسئولیت ندارند که تاسف بار است در حالی که منطقه خائیز جزعی از خاک این استان بوده و فقط مدیریت آن با کهگیلویه و بویراحمد است لذا خوزستانی‌ها در این بحران خود را کنارنکشند.

فعال زیست محیطی کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: آتش‌سوزی منطقه حفاظت شده خائیز یک بحث ملی و فرامنطقه‌ای است و مرز نمی‌شناسد، این بحران تنها مربوط به کهگیلویه و بویراحمد نیست و باید استان خوزستان در این زمینه مشارکت کند و مسوولان کهگیلویه و بویراحمد باید مدیران خوزستانی را پای کار بیاورند.
وی با بیان اینکه کهگیلویه و بویراحمد به تنهایی و با توجه به کمبود امکانات و نیرو نمی‌تواند کاری انجام دهد، افزود: خائیز یک منطقه گسترده بوده و بخشی از آن جزء منطقه استحفاظی استان خوزستان است و باید حتما استان خوزستان مشارکت کند.
این فعال زیست محیطی با بیان اینکه در حوزه حفاظت شده خائیز و دنا با خوزستان‌ و اصفهان مشترک هستیم، عنوان کرد: مسوولان ستاد مدیریت بحران کهگیلویه و بویراحمد باید هماهنگی بین بخشی با این استان‌ها برای مناطق حفاظت شده مشترک داشته باشند اما متاسفانه برنامه‌ریزی، نامه‌نگاری، تعامل و انعقاد تفاهم‌نامه همکاری در این زمینه انجام نشده و مانوری هم صورت نگرفته است که ضعف مسوولان استان کهگیلویه وبویراحمد را می‌رساند.
سجادیان عنوان کرد: اگر این کارها انجام می‌شد الان مسوولان ما کاسه چه کنم در دست نداشتند و مشکل زودتر حل می‌شد، در مناطق حفاظت شده مشترک با سایر استانها نباید بار مهار آتش تنها بر دوش استان کهگیویه و بویراحمد باشد.
وی خاطرنشان کرد: مسوولان استان در 9 ماه سال که خبری از آتش‌سوزی در جنگل‌ها و مراتع نیست باید هماهنگی‌های لازم را با سایر استان‌ها انجام دهند چرا که می‌دانند در فصل گرما آتش‌سوزی رخ می‌دهد و باید هماهنگی را انجام دهند. طبق آمارها در چند سال اخیر مکان‌هایی که امکان آتش‌سوزی وجود دارد مشخص شده است.
فعال زیست محیطی کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: استان علاوه بر کمبود امکانات و اعتبارات ستاد مدیریت بحران قوی ندارد همه استان‌ها همجوار در مناطق مشترک باید پای کار باشند.انتظار داریم همانطور که کهگیلویه و بویراحمد دنبال گرفتن تجهیزات و اعتبارات و بالگرد برای مهار آتش است استان‌های مشترک هم پیگیری و همکاری و اعزام نیرو داشته است.
سجادیان با اشاره به ظرفیت بالای سایر استان‌ها گفت: ظرفیت سایر استان‌ها در چنین مواقعی از ما بیشتر است، البته فعالان محیط زیست استان خوزستان پای کار هستند اما مسوولان اجرایی آنها، منابع طبیعی، ستاد مدیریت بحران کم‌کاری می‌کنند.



تاریخ انتشار : 11 خرداد 1399, 10:31



» اخبار مرتبط:

  • انتقاد منتخب مردم از مدیرانی که وسط بحران دنبال حساب و کتاب هستند
  • فرماندار کهگیلویه خواستار کمک برای مهار آتش سوزی کوه خائیز شد
  • آتش سوزی در ارتفاعات کوه خائیز حدفاصل بهبهان وکهگیلویه
  • آخرین جزئیات آتش سوزی در منطقه حفاظت شده خائیز از زبان فرماندار کهگیلویه
  • قدردانی دادستان مرکز کهگیلویه و بویراحمد از عملکرد رسانه‌ها/مدیرکل بحران استانداری کهگیلویه و بویراحمد:با این رسانه‌ها برخورد کنید!
  • » اشتراک گزاری خبر

    نام:*
    ایمیل:*
    متن نظر:
    کد را وارد کنید: *
    عکس خوانده نمی‌شود


    نظرشما در مورد سیستم؟