مشروح اخبار


» توضیحات نماینده مردم کهگیلویه بزرگ در مورد پیگیرهای آتش سوزی کوه خائیز از ابتدا تا انتها



این آتش سوزی که از عصر پنجشنبه آغاز شده بود بخش‌های زیادی از مراتع، جنگل‌ها و گونه‌ هایی از حیوانات و جانداران در آتش سوختند اما به هیچ یک از هزار و پانصد کل و بز این منطقه حفاظت شده آسیبی نرسید.
 

به گزارش راک نیوز، آتش سوزی منطقه حفاظت شده خائیز پس از 6 روز متوالی به طور کامل روز سیزدهم خرداد مهار شد.

این آتش سوزی که از عصر پنجشنبه آغاز شده بود بخش‌های زیادی از مراتع، جنگل‌ها و گونه‌ هایی از حیوانات و جانداران در آتش سوختند اما به هیچ یک از هزار و پانصد کل و بز این منطقه حفاظت شده آسیبی نرسید.
حجت الاسلام والمسلمین سید محمد موحد نماینده مردم کهگیلویه، بهمئی، چرام و لنده در مجلس در گفت وگو با خبرنگار این پایگاه خبری اظهار داشت و گفت؛به محض اطلاع از آتش سوزی طی تماس تلفنی با اقای دکتر کلانتری استاندار محترم کهگیلویه و بویراحمد خواستار دستور به واحد های تابعه استانی برای حضور فوری در محل حادثه و اقدام جهت کنترل اتش سوزی و ممانعت از گسترش بیشتر در منابع طبیعی شدم.
موحد افزود؛با توجه به صعب العبور بودن مسیر کوه خائیز و محل آتش سوزی تاکید بر اعزام بالگرد به منطقه را داشته ام که سرانجام پس از رایزنی ها و پیگیری ها با دفتر سردار سلامی فرمانده کل سپاه و امرای ارتش جمهوری اسلامی دستور اعزام 2 هلیکوپتر آبپاش سپاه و 2 هلیکوپتر نفر بر از ارتش به حادثه اعزام شد.
نماینده مردم کهگیلویه در ادامه افزود؛با توجه به اینکه این آتش سوزی در مرز استان کهگیلویه و بویراحمد و خوزستان شعله ور شده بود همچنین با مسولان استان خوزستان تماس های گرفته شد که از سمت خوزستان چندین هلیکوپتر و بالگرد برای مهار اتش اعزام شد. 
این مقام مسئول عنوان کرد،در اولین صحبتهای خود در صحن علنی مجلس برای این موضوع که اهمیت بسیاری داشت به رئیس جمهور تذکر دادم.
حجت الاسلام موحد گفت؛در پی تذکر شفاهی به رئیس جمهور در مورد آتش سوزی اخیر جنگل های زاگرس هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی در اقدامی فوری با حضور نمایندگان زاگرس نشین جلسه فوق العاده ای با حضور جمعی از مسئولین ارشد کشوری از جمله وزارتخانه های جهاد ، دفاع ، کشور ، سازمانهای محیط زیست، منابع طبیعی و مدیریت بحران کشور برگزار کردند و در این جلسه ابعاد آتش سوزی های اخیر در جنگل های زاگرس مورد بررسی قرار گرفت. 

موحد همچنین از ورود شهرداری تهران و اعزام تیمی از متخصصین آتشنشانی بهمراه تجهیزات خبر داد و از شهردار و مسئولین شهری تهران بزرگ نیز قدردانی نمود.
وی در پایان از کلیه عوامل که در مهار این آتش سوزی نقش داشتند تقدیر و تشکر کرد.



تاریخ انتشار : 15 خرداد 1399, 15:47



» اخبار مرتبط:

  • موحد از آخرین پیگیری ها برای کنترل اتش در کوه خائیز کهگیلویه خبر داد
  • بالگردهای سپاه و ارتش راهی ارتفاعات خائیز شدند+جزئیات
  • خاییز کهگیلویه آرام گرفت، دیل همچنان می‌سوزد
  • دستور فرمانده کل سپاه برای اعزام ۲ فروند بالگرد به گچساران برای مقابله با اتش‌سوزی
  • مهار آتش سوزی جنگل ها و مراتع یاسوج
  • » اشتراک گزاری خبر

    نام:*
    ایمیل:*
    متن نظر:
    کد را وارد کنید: *
    عکس خوانده نمی‌شود


    نظرشما در مورد سیستم؟