مشروح اخبار


» هزینه مکالمه با تلفن در ساعات مختلف شبانه‌روز



 تعرفه تماس با تلفن همراه و تلفن ثابت در ساعات مختلف شبانه‌روز بسته به اپراتور سرویس‌دهنده متغیر است.

به گزارش ایسنا، با افزایش 12 درصدی نرخ مکالمات تلفن ثابت از سوی شرکت مخابرات ایران از اسفندماه سال 90، در سال 91 نیز اعلام شد که هزینه مکالمه با تلفن ثابت در ساعات مختلف شبانه‌روز نیز یکسان است.

پیش از این افزایش نرخ هر پالس مکالمه برای ساعات مختلف شبانه روز متفاوت بود. اما پس از افزایش نرخ مکالمات و تغییر از 44.7 به 51.03 ریال بحث‌هایی به میان آمد مبنی بر این که آیا با افزایش نرخ مکالمات میزان هر پالس تماس متغیر خواهد بود و یا اینکه افزایش تعرفه‌ها برای استان‌های هم کد شده وغیر هم کد شده نیز متفاوت شده است.

مدیر کل روابط عمومی شرکت مخابرات ایران درباره تغییر این نرخ‌ها گفته بود که به نظر می‌رسد افزایش تعرفه‌ها به 51.03 ریال چندان با کاهش زمان پالس مکالمات متناقض نیست و اگر هر دو مورد را در نظر بگیریم، باز هم به افزایش تعرفه‌ها می‌رسیم و این بدین معنی است که افزایش نرخ به 51.03 با کاهش پالس به 120 و 105 ثانیه یکی است و هر دو حالت افزایش تعرفه در مکالمات تلفن ثابت را نشان می‌دهد.

زارعیان تاکید کرده بود که پیش از این زمان هر پالس تماس از تلفن ثابت به ثابت از ساعت 6 تا 13 به میزان 134 ثانیه و از ساعت 13 تا 21 به میزان 159 ثانیه و از ساعت 21 تا 6 میزان 193 ثانیه بود که این میزان به 120 ثانیه کاهش یافته است.

او با اشاره به استان‌های هم کد شده نیز بیان کرده بود: این میزان برای استان‌های هم کد نشده، 120 ثانیه و برای استان‌هایی که هم کد شده‌اند هر پالس 105 ثانیه محاسبه می‌شود. این در حالی است که در حال حاضر استان تهران، البرز و چند شهر از استان اصفهان هم کد شده‌اند.

بنابراین و براساس تصمیم‌گیری کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات، تعرفه مکالمات تلفن ثابت به ثابت شهری در استان‌هایی که در آن‌ها طرح هم کدسازی انجام نشده است به ازای هر ١٢٠ ثانیه یک پالس تعیین می‌شود.

همچنین تعرفه مکالمات تلفن ثابت به ثابت شهری در استان‌هایی که در آن‌ها طرح هم کد سازی انجام شده است به صورت یکنواخت در کل استان به ازای هر ١٠۵ ثانیه یک پالس تعیین شده و قیمت هر پالس کماکان بدون تغییر برابر 44.7 ریال است.

با نگاهی به مصوبه‌ی کمیسیون و تغییر تعرفه‌ها می‌توان به این نتیجه رسید که هزینه و زمان هر پالس تماس برای ساعات مختلف شبانه‌روز یا روزهای تعطیل یکسان شده است و مشترکان باید این هزینه مکالمه را چه در ساعات پیک مصرفی و چه ساعات غیرپیک و در نیمه شب به صورت یکسان با دیگر ساعات پرداخت کنند اما یکسان شدن هزینه مکالمات تلفن هنوز به اپراتورهای تلفن همراه کشور سرایت نکرده است و همچنان در جداول تعرفه مکالمات درصدی تخفیف برای ساعات اوج مصرف و غیر اوج مصرف مشخص شده است.



تاریخ انتشار : 20 آبان 1391 17:47



» اخبار مرتبط:

  • قبض‌ های جديد همراه اولی ها چگونه است؟
  • تعرفه مکالمه همراه اول تغییر کرد
  • هزینه مکالمات با همراه اول افزایش یافته است؟
  • شکایت از شرکت مخابرات کهگیلویه وبویراحمد به مراجع قضایی
  • چگونه با تلفن ثابت پیامک بفرستیم
  • » اشتراک گزاری خبر

    نام:*
    ایمیل:*
    متن نظر:
    پررنگ کج خط دار خط دار در وسط | سمت چپ وسط سمت راست | قرار دادن شکلک قراردادن لینکقرار دادن لینک حفاظت شده انتخاب رنگ | پنهان کردن متن قراردادن نقل قول تبدیل نوشته ها به زبان روسی قراردادن Spoiler