مشروح اخبار


» ۲۳۵ نقطه حادثه‌خیز در کهگیلویه و بویراحمد رفع شد



مدیرکل راهداری و حمل‌ و نقل جاده‌ای کهگیلویه و بویراحمد گفت: ۲۳۵ نقطه حادثه‌خیز کم‌هزینه زودبازده، طی سال های ۹۷، ۹۸ و اوایل ۹۹ در نقاط مختلف این استان رفع شدند.

به گزارش راک نیوز "سید محمد نصیری راد روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگاران اظهار داشت: همچنین در طی سال های ۹۷ و ۹۸، حدود ۱۶ نقطه حادثه خیز پرهزینه رفع شده و سهم امسال نیز رفع ۱۰ نقطه حادثه خیز پرهزینه دیگر است.

وی افزود: به تفکیک سال ۹۷، حدود ۹۰ نقطه حادثه خیز کم هزینه و زود بازده و ۶ نقطه حادثه خیز پرهزینه با اعتبار ۱۵۰ میلیارد ریال بهسازی شدند.

مدیرکل راهداری و حمل‌ و نقل جاده‌ای کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: سال ۹۸ حدود ۱۱۰ نقطه حادثه خیز کم هزینه و ۱۰ نقطه پر هزینه دیر بازده همچون گردنه مله شوره، کیلومتر ۳۴ یاسوج به بابامیدان، ورودی تونل گل زردی، کیلومتر ۶۵ یاسوج به سمیرم و دیگر موارد اصلاح شده اند.

نصیری راد ابراز داشت: سال گذشته با هزینه ۲۵۰ میلیارد ریال نسبت به اصلاح و آشکار سازی این نقاط حادثه خیز اقدام شده است.

وی بیان کرد: اجرای روشنایی در سطح استان به طول ۹ کیلومتر، ایمن سازی نقاط پرتگاهی و نصب گاردریل در ۱۲ کیلومتر، نصب ۲ هزار و ۶۰۰ علائم، ارتقای روشنایی راه و تونل به طول ۷۰ کیلومتر و موارد مشابه از دیگر اقدامات انجام شده این اداره کل در سال ۹۸ می باشد.

مدیرکل راهداری و حمل‌ و نقل جاده‌ای کهگیلویه و بویراحمد تاکید کرد: امسال نیز ۳۵ نقطه کم هزینه و زود بازده آشکار سازی شده است و در جهت ارتقای این محور ها تاکنون ۸۰۰ کیلومتر خط کشی جاده های اصلی و فرعی، روشنایی ۵ نقطه و سه پل عابر پیاده ایجاد شده است.

نصیری راد عنوان کرد: سال ۹۹ همچنین در جهت ارتقای بیشتر محور های ارتباطی با توجه به مصوبه کمیسیون ایمنی استان، اجرای جداکننده حد فاصل پلیس راه تا پلیس راه یاسوج اصفهان به طول ۵ کیلومتر در دستور کار این اداره کل است.

وی تصریح کرد: تعداد ۱۲ مورد گشت های راهداری به صورت شبانه روزی در جاده های ارتباطی استان در حال گشت زنی هستند و همچنین سه گشت کنترل نامحسوس در کنار پلیس راه استان مشغول فعالیت هستند. 

مدیرکل راهداری و حمل‌ و نقل جاده‌ای کهگیلویه و بویراحمد افزود: امید است امسال همچون سال های گذشته در بحث عملیات ساخت و توسعه راه های فرعی استاندار کهگیلویه و بویراحمد و کمیته برنامه ریزی نگاه ویژه ای نسبت به تامین اعتبارات استانی برای راهداری استان داشته باشند.

استان کهگیلویه و بویراحمد با جمعیتی حدود ۷۲۳ هزار نفر جمعیت دارای هشت شهرستان، ۱۷ بخش و یکهزار و ۶۷۰ روستای دارای سکنه در جنوب غربی ایران واقع شده است.

بر اساس برآوردها هزینه هر کیلومتر بهسازی و آسفالت راه‌های اصلی در این استان حدود دو تا سه برابر استان‌های کویری است.

از مجموع حدود ۶ هزار و ۸۰۰ کیلومتر راه موجود در کهگیلویه و بویراحمد ۱۸۴ کیلومتر آن چهار خطه، ۵۰۶ کیلومتر آن راه اصلی و یک هزار و ۱۹۲ راه فرعی و مابقی راه روستایی است.



تاریخ انتشار : 19 خرداد 1399, 12:05



» اخبار مرتبط:

  • حذف 22 نقطه حادثه خيز در کهگيلويه وبويراحمد
  • گزارش عملکرد 6ماهه اداره کل راهداری و حمل نقل جاده‌ای کهگیلویه و بویراحمد
  • هزینه 116 میلیارد ریالی برای ساخت جاده باشت به چرام
  • حذف ۱۱۰ نقطه حادثه خیز در محور‌های مواصلاتی استان کهگیلویه وبویراحمد
  • بهسازی ۱۱۰ نقطه حادثه‌خیر کهگیلویه و بویراحمد طی سال گذشته
  • » اشتراک گزاری خبر

    نام:*
    ایمیل:*
    متن نظر:
    کد را وارد کنید: *
    عکس خوانده نمی‌شود


    نظرشما در مورد سیستم؟