مشروح اخبار


» هشدار رئیس پلیس فتا شهرستان کهگیلویه در خصوص خریدهای اینترنتی



رئیس پلیس فتا شهرستان کهگیلویه به منظور جلوگیری از کلاهبرداری ها وسوء استفادها در خرید های اینترنتی هشدار داد.

به گزارش راک نیوز، سروان محمدرضایی اظهار داشت؛ شهروندان گرامی در زمان خرید اینترنتی، عملیات پرداخت وجه را به بعد از تحویل کالا موکول کنند و در قبال دریافت کالا از فروشنده رسید بگیرند تا اگر کالای دریافتی، معیوب و یا مسروقه بود بتوانند فروشنده را معرفی کنند و یا برای رسیدگی قضایی، مستندات لازم را در اختیار داشته باشند.

رضایی گفت؛ مجرمین سایبری با راه‌اندازی کانال‌های تلگرامی، صفحات اینستاگرامی و طراحی سایت‌های جعلی، اقدام به فریب دانشجویان و دانش آموزان موسسات و آموزشگاه‌ها نموده و با ارائه نمودن لینک‌های جعلی و تبلیغ نصب نرم‌افزار پرسرعت یا ارائه فایل‌های حاوی جواب سؤالات امتحانات آنلاین، سیستم آن‌ها را آلوده به بدافزارهای جاسوسی می‌کنند.
رئیس پلیس فتا شهرستان کهگیلویه افزود؛ برخی از دانشجویان و دانش آموزان موسسات به دلیل عدم داشتن اطلاعات کافی اقدام به نصب نرم‌افزارهای جعلی کرده و پس از نصب و راه‌اندازی آن متوجه می‌شوند که منبع موردنظر صحت نداشته و اطلاعات سیستم آن‌ها به سرقت رفته است.
وی تصریح کرد؛ در برخی از موارد نیز به بهانه فروش جوابیه سؤالات آزمون یا شرکت در آزمون بجای دانش‌آموز و دانشجوی واقعی، مبالغی تحت عنوان بیعانه از متقاضیان دریافت و به این شکل از آن‌ها کلاه‌برداری می‌نمایند.



تاریخ انتشار : 16 تیر 1399, 16:58



» اخبار مرتبط:

  • دستگیری باند کلاهبردار اینترنتی در استان کهگیلویه و بویراحمد
  • هشدار بانک مرکزی به مردم
  • ریس پلیس فتا کهگیلویه و بویراحمد خبرداد:کلاهبرداری 433 میلیون ریالی در سایت دیوار
  • هشدار پلیس فتا کهگیلویه و بویراحمد در خصوص کلاهبرداری پیامکی با عنوان مصادره شدن خودرو
  • خالی کردن حساب های بانکی با عکس های مبتذل
  • » اشتراک گزاری خبر

    نام:*
    ایمیل:*
    متن نظر:
    کد را وارد کنید: *
    عکس خوانده نمی‌شود


    نظرشما در مورد سیستم؟