مشروح اخبار


» آزادی ۱۱۰ نفر زندانی با بدهی ۱۱۵ میلیارد تومان در کهگیلویه و بویراحمد



آیین آزادی ۱۱۰ نفر از زندانیان در استان در گلزار مطهر شهدای یاسوج به مناسبت عید امامت و ولایت برگزار گردید.


 به گزارش روابط عمومی و ارتباطات دادگستری کل استان کهگیلویه و بویراحمد آیین آزادی ۱۱۰ نفر از زندانیان در استان در گلزار مطهر شهدای یاسوج به مناسبت عید امامت و ولایت برگزار گردید.

این مراسم با حضور نماینده مقام معظم رهبری در استان ،مسئولان قضایی و فرماندهان نظامی و انتظامی در گلستان مطهر 110 از شهدای دوران دفاع مقدس و امنیت ،در یاسوج امروز برگزار شد.
 دکتر حسن نگین تاجی رئیس کل دادگستریT در گفتگویی با خبرنگار میزان در استان T با اظهار اینکه بخشی از زندانیان در استان را محکومین جرائم غیر عمد تشکیل می‌دهند، اظهار داشت: با تلاش اعضای شوراهای حل اختلاف و سفیران صلح، همیاران شورا و با گذشت از حق شکات و رضایت طلبکاران از حق قانونی شان، موجب شد به نیت 110 شهید گلستان شهدای یاسوج ،این 110 نفر مددجوآزاد و به کانون گرم خانواده های خود بازگردند.
مقام ارشد قضایی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: حسب الامر دستور مقام معظم رهبری مبنی بر اعطای کمک بنیاد مستضعفان در جهت حمایت از زندانیان جرائم غیرعمد، با تلاش همکاران قضایی ناظر زندان و اداره کل زندانهای استان ، این افراد شناسایی و اقدامات لازم در خصوص دعوت از شکات، موجب گردید، اتفاق بی‌نظیر و بی‌سابقه‌ای در سطح دستگاه قضایی استان در این زمینه رقم خورد.
دکتر نگین تاجی با اظهار اینکه میزان بدهی این این ۱۱۰ نفر زندانی بیش از ۱۱۵ میلیارد تومان بود، افزود: در جلسات شورای حل اختلاف زندان با شکات ،آنان مبلغ ۹۰ میلیارد تومان از طلب خود را بخشیده و اعلام گذشت کردند.
 وی اضهار داشت: در همین راستا به منظور پرداخت بدهی زندانیان مبلغ ۲۰ میلیارد تومان نیز، در قالب تسهیلات بانکی کم بهره به مددجویان پرداخت شده است.
 دکتر نگین تاجی در ادامه تصریح کرد از مبلغ ۵۰ میلیارد تومان هزینه کرد بنیاد مستضعفان، مبلغ ۳ میلیارد و ۸۷۱ میلیون تومان برای آزادی ۱۱۰ نفر زندانی در استان کهگیلویه و بویراحمد، پرداخت شده است.
رئیس کل دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد، گفت: یکی از مهمترین سیاست هایی که در سند تحول دستگاه قضایی به عنوان یک اولویت مورد نظر واقع شده، سیاست کاهش جمعیت کیفری است.
دکتر نگین تاجی در ادامه افزود: گسترش نهادهای سازشی به موجب قوانین، شوراهای حل اختلاف در بحث میانجیگری و بحث داوری، این ظرفیت‌ها پیش‌بینی شده است.
 رئیس کل دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد افزود: در راستای پیروی از این سیاست ها و کاهش جمعیت کیفری ، دادگستری استان طرحی را ارائه داد که خوشبختانه این طرح در قوه قضاییه تصویب و در سطح استان های کشور در حال اجراست.
وی گفت: استان کهگیلویه و بویراحمد به عنوان پایلوت اجرای طرح «سفیران صلح همیاران شورا » در سطح کشور در سطح کشور انتخاب گردید.
رئیس شورای قضایی استان در همین زمینه اظهار کرد: با توجه به وضعیت استان کهگیلویه و بویراحمد، که یک استان قومی و عشیره ای است و استفاده از ریش سفیدان و مصلحان اجتماعی دئر گذشته مرسوم بوده ، این فرهنگ در گسترش در تاثیر بسزایی داشته است.
دکتر نگین تاجی استفاده از سیاست های کاهش جمعیت کیفری را بسیار موثر دانست و افزود: یکی از ظرفیت‌های که در راستای کاهش جمعیت کیفری وجود دارد، تلاش برای ارتقاء کیفیت ستادهای دیه و شوراهای حل اختلاف است که امروزه مراسم آزادی ۱۱۰ نفر مددجو در این مکان مقدس و شریف به نیت ۱۱۰ شهید خفته در گلستان شهدای یاسوج داشتیم.
وی گفت: این نتیجه تلاش‌هایی بود که در شوراهای حل اختلاف، ستادهای دیه و در عید امامت و ولایت شاهد آزادسازی این تعداد مددجو بودیم.
 رئیس کل دادگستری استان اظهار کرد: در اعطای مرخصی به زندانیان و اشتغال به کار آنان، حائز رتبه اول کشوری هستیم.
 و ی افزود: دادگستری استان کهگیلویه و بویر احمد در بازدید از زندان ها و ملاقات رو در رو و چهره به چهره با زندانیان، در رتبه سوم کشوری قرار داریم.
دکتر حسن نگین تاجی در پایان گفت : تاکنون هیچ موردی از کرونا در زندان های استان مشاهده نشده است.


آزادی ۱۱۰ نفر زندانی با بدهی ۱۱۵ میلیارد تومان در کهگیلویه و بویراحمد

 

آزادی ۱۱۰ نفر زندانی با بدهی ۱۱۵ میلیارد تومان در کهگیلویه و بویراحمد

 

آزادی ۱۱۰ نفر زندانی با بدهی ۱۱۵ میلیارد تومان در کهگیلویه و بویراحمد

 

آزادی ۱۱۰ نفر زندانی با بدهی ۱۱۵ میلیارد تومان در کهگیلویه و بویراحمد

 

آزادی ۱۱۰ نفر زندانی با بدهی ۱۱۵ میلیارد تومان در کهگیلویه و بویراحمد

 



تاریخ انتشار : 18 مرداد 1399, 11:14



» اخبار مرتبط:

  • رئیس کل دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد:وضعیت عشیره ای و احترام به بزرگان در استان ، زمینه ی مناسبی برای ایجاد صلح و سازش در بین مردم است
  • تقدیر دکتر نگین تاجی رئیس کل دادگستری از سبزپوشان نیروی انتظامی استان کهگیلویه و بویراحمد
  • نشست ستاد دیه استان در دادگستری کل استان گهگیلویه وبویر احمد برگزار شد/تصاویر
  • آزادی 6 نفر از زندانیان جرائم غیر عمد با حمایت فرمانده سپاه فتح استان کهگیلویه و بویراحمد
  • 12 زندانی جرائم غیرعمد در کهگیلویه و بویراحمد آزاد شدند
  • » اشتراک گزاری خبر

    نام:*
    ایمیل:*
    متن نظر:
    کد را وارد کنید: *
    عکس خوانده نمی‌شود


    نظرشما در مورد سیستم؟