مشروح اخبار


» راننده اتوبوسی که رئیس ‌آتش‌نشانی یاسوج شد



راک نیوز/ مدیر عامل فعلی آتش‌نشانی یاسوج در سال‌های گذشته راننده اتوبوس بوده و به دلیل داشتن مهارت بالا در رانندگی، وارد آتش‌نشانی شده است.

به گزارش راک نیوز محمد رستمی متولد سال ۴۹ است که در سال ۸۱ وارد شهرداری یاسوج و سازمان اتوبوسرانی شده بود. می‌گوید روح من با کارهای سخت مثل آتش‌نشانی عجین بود و برای رفتن از واحد اتوبوسرانی به آتش‌نشانی شب و روز نداشتم، چراکه توان مقابله با حوادث را در خود می‌دیدم.

رستمی از تلاش سال‌های اخیر خود برای رسیدن به آرزوهایش می‌گوید که رنج درس خواندن را در این سن و سال و مشکلات مادی به تن می‌خرد و در حالی که تنها مدرک دوم راهنمایی داشته، تلاش می‌کند و برای رفتن به آتش‌نشانی اول سیکل و بعد دیپلم و سپس فوق‌دیپلم تخصصی همین رشته را می‌گیرد و بالاخره سال ۸۷ وارد آتش‌نشانی یاسوج می‌شود.

می‌گوید: سال ۸۱ وارد اتوبوسرانی یاسوج شدم و به مدت ۶ سال در اتوبوسرانی بودم. به دلیل این‌که در رانندگی اتوبوس خیلی تیزدست بودم شهردار وقت، دکتر بهرامی، مرا پسندید و خواست وارد آتش‌نشانی شوم. یکی از کارهای شاق من این بود که در کمترین زمان خودم را به محل آتش‌سوزی می‌رساندم. شاید برای شما جای تعجب داشته باشد که یک‌بار با خودرو سنگین آتش‌نشانی از ایستگاه مرکزی در خیابان جمهوری تا سراب ‌تاوه را برای عملیات اطفای حریق در طول ۶ دقیقه طی کردم.

سال ۷۴ گواهی‌نامه پایه یک گرفتم. در سال‌هایی که این کار خیلی سخت بود و مدتی هم در خط یاسوج-تهران پشت اتوبوس می‌نشستم، اما وقتی وارد آتش‌نشانی شدم، فهمیدم که خدا مرا برای این کار ساخته و به همین خاطر وقتی ۲۴ ساعت کار و ۲۴ ساعت هم مرخصی بودم، همان ۲۴ ساعت را هم در کنار دوستانم در آتش‌نشانی بودم.

همین روحیه کار و عشق و علاقه موجب شد که آقای امیریان با این‌که نیروی شرکتی بودم مسئولیت ۲ ایستگاه را با ۱۵ نیروی رسمی به من واگذار کند و بعد از آن هم به دلیل لیاقتی که از خودم نشان دادم و لطفی که آقای امیریان داشت مسئول ۳ ایستگاه شدم.

تقریبا همه دوره‌های تخصصی را پشت سر گذاشتم، دوره اطفای حریق در ساختمان‌های بلندمرتبه را طی کردم، دوره فرماندهی عملیات را هم پشت سر گذاشتم و اکنون نیز عضو کانون کارشناسان دادگستری هستم و اگر محلی و خانه‌ای و کارخانه‌ای در شهر یاسوج آتش گرفت و دچار خسارت شد، دیگر نیازی به کارشناس از شیراز نیست.


راننده اتوبوسی که رئیس ‌آتش‌نشانی یاسوج شد

 

تاکنون که مسئولیت پذیرفته‌ام، حتی یک ساعت هم گوشی تلفن همراه من خاموش نشده است. امکان ندارد که فردی ۴ صبح یا هر موقع دیگر به من زنگ بزند و جوابی نشنود. به خاطر علاقه‌ای که به شغلم و کارم دارم به‌رغم مسئولیتی که در آتش‌نشانی دارم، بعد از ظهرها همواره و در همه ساعات کنار همکارانم در ایستگاه‌های مختلف هستم که گاهی از سوی آنها سرزنش می‌شوم که فلانی استراحت نمی‌کند.

راننده اتوبوس سال‌های نه چندان دور که اکنون با درجه آتش‌پاد سومی به مردم خدمت می‌کند، به فوق‌دیپلم هم بسنده نمی‌کند و لیسانس فرماندهی حریق و حوادث را هم می‌گیرد. اما محمد رستمی یک پله دیگر هم بالا می‌رود و فوق‌لیسانس مدیریت دولتی را از دانشگاه یزد پشت سر می‌گیرد و به دنبال این است که هرچه زودتر در رشته‌ای تخصصی، مدرک دکتری را هم به کارنامه خود اضافه کند، در حالی که مهرماه پیش رو در صورت همکاری شهرداری و معرفی وی به امور شهری استانداری به درجه آتش‌پاد دومی می‌رسد.

مدیرعامل داستان ما بیش از هر چیز آرزو دارد آتش‌نشانی یاسوج به ملزومات و ادوات مورد نیاز تجهیز شود و بیش از هر چیز آرزو دارد که در هنگام حادثه خود و همکارانش با کمبود تجهیزات روبه‌رو نباشند تا شرمنده مردم نشوند.

کد خبر 538568



تاریخ انتشار : 20 مرداد 1399, 09:17



» اخبار مرتبط:

  • دریاسوج ،خودروی پرایدگازسوز درآتش سوخت
  • آتش‌سوزی درخوابگاه دانشجویان دختر در یاسوج +تصاویر
  • جوان 17 ساله در رودخانه بشار یاسوج غرق شد
  • مرگ دلخراش زن و مرد با آتش‌سوزی پیکان در جاده یاسوج ـ شیراز!
  • نخستین حوادث پایتخت در سال جدید
  • » اشتراک گزاری خبر

    نام:*
    ایمیل:*
    متن نظر:
    کد را وارد کنید: *
    عکس خوانده نمی‌شود


    نظرشما در مورد سیستم؟