مشروح اخبار


» علت کاهش دو روزه قیمت دلار چیست؟



قیمت خرید دلار آمریکا در صرافی بانک ملی دیروز ۲۶,۰۲۰ (بیست و شش هزار و بیست تومان) اعلام شد که نسبت به روز قبل از آن کاهش داشته است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی راک نیوز؛بر این اساس قیمت خرید دلار آمریکا ۲۶,۰۲۰(بیست و شش هزار و بیست تومان) و قیمت فروش دلار آمریکا ۲۸,۴۵۰(بیست و هشت هزار و چهارصد و پنجاه تومان) اعلام شد.
بنابراین گزارش بررسی اجمالی رویدادهای روزهای گذشته دست کم چهار عامل را درکاهش قیمت دلار بی تاثیر نمی داند.
دستاورد سفررئیس بانک مرکزی به عراق یکی از این عوامل است ؛چراکه در روزی که هنوز همتی از عراق برنگشته بود و خبر خوش آزادسازی بیش از 5میلیارد دلار در بازار و رسانه ها مطرح شد ،ترمز سرعت دلار نیز ناخودآگاه کشیده شد.
فقدان تقاضا در بازار برای دلار ؛ بنظر می رسد در بازار برای دلار بیش از 30 هزار تومانی بیش از این دیگر تقاضایی وجود نداشته باشد و آمار میزان خرید حکایت از این عدم تقاضا دارد و فرکانسی که به بازار مخابره می شود حکایت از عدم اقبال به قیمتی برای دلار بالاتر از 30 هزار تومان است.
اخبار منتشر از کارزار انتخاباتی در آمریکا؛ از دیگر عواملی است که می تواند در کاهش و ریزش قیمت دلار در طی دو شبانه روز گذشته تاثیر گذار باشد .
اگرچه به قطعیت نمی توان گفت اخبار این کارزار چقدر تاثیرگذار است اما بطور موقت چینش اخبار آن در ممانعت از صعودی شدن قیمت دلار بعنوان یک علت قابل پذیرش است.
برخی براین باورند شفاف سازی در بازار ارز باعث شده تا همه نسبت به میزان عرصه و تقاضا در بازار مطلع گردندواین علت هم از اثر گذاری در دلایل کاهش ارز بی تاثیرنبوده است.



تاریخ انتشار : 30 مهر 1399, 05:56



» اخبار مرتبط:

  • نرخ خرید و فروش ارزهای خارجی در عراق
  • کاهش قیمت ارز و سکه ادامه دارد/ دلار 3340 تومان شد
  • جدیدترین قیمت انواع سکه؛ افزایش قیمت جهانی طلا و کاهش ارزش دلار
  • دلار در بازار تهران بازهم ارزان شد
  • سقوط سکه طرح جدید به زیر یک میلیون تومان
  • » اشتراک گزاری خبر

    نام:*
    ایمیل:*
    متن نظر:
    کد را وارد کنید: *
    عکس خوانده نمی‌شود


    نظرشما در مورد سیستم؟