مشروح اخبار


» اشتغال معلولان کهگیلویه‌ای پیگیری می‌شود



 فرماندار کهگیلویه با اشاره به این‌که همه نهادها و ادارات کهگیلویه موظفند نسبت به جذب 3 درصد استخدامی از معلولان با بهزیستی همکاری داشته باشند، گفت: به صورت جدی اشتغال معلولان کهگیلویه‌ای پیگیری می‌شود.

خبرگزاری فارس: اشتغال معلولان کهگیلویه‌ای پیگیری می‌شود

 

به گزارش خبرگزاری فارس از کهگیلویه، سید ناصر رضایی در حاشیه بازدید از مجتمع توانبخشی بهزیستی کهگیلویه و در جمع معلولان و خانواده‌های آنان اظهار کرد: امروزه نقش بهزیستی در توانمند‌سازی معلولان قابل ستایش و قدردانی است.

فرماندار کهگیلویه گفت: باید توجه داشت که وظیفه اصلی پیش‌گیری از تولد فرزندان معلول بر عهده شبکه بهداشت و درمان است ولی بهزیستی نیز می‌تواند نقش مهمی در آموزش خانواده‌ها و به خصوص زوج‌های جوان داشته باشد.

رضایی با بیان این‌که آموزش، فرهنگ‌سازی و اطلاع‌رسانی مهم‌ترین برنامه‌های پیش‌گیری از معلولیت هستند ابراز داشت: باید به سمتی حرکت کنیم که در آینده‌ای نه چندان دور تعداد معلولان در جامعه ما به حداقل ممکن برسد.

مقام ارشد اجرایی شهرستان کهگیلویه، حرفه‌آموزی و آموزش‌های فنی و حرفه‌ای به معلولان را در توانمند‌سازی و اشتغال آن‌ها مؤثر دانست و عنوان کرد: تمام نهادها و ادارات شهرستان کهگیلویه موظف هستند نسبت به جذب 3 درصد استخدامی از معلولان حداکثر همکاری را با بهزیستی داشته باشند.

فرماندار کهگیلویه ایجاد نگرش مثبت نسبت به معلولان برای حصول اطمینان از تساوی فرصت‌ها برای افراد معلول در درون جامعه را ضروری دانست و بیان داشت: نگرش‌های مثبت در میان اعضای جامعه را می‌توان به وسیله مداخله آن‌ها در فرایند طراحی و اجرای برنامه و به وسیله انتقال دانش در مورد معلولیت به اعضای جامعه ایجاد کرد.

وی با تأکید بر ضرورت رفع مشکلات معلولان و به خصوص عبور و مرور آن‌ها گفت: مناسب‌سازی شهری و روستایی و حمل و نقل عمومی برای معلولان از سوی دستگاه‌های متولی یک ضرورت محسوب می‌شود و به همین سبب می‌بایست در کوتاه‌ترین زمان طرحی جامع تهیه شود.

 

ناگفته نماند که از مجموع دستگاه‌های دولتی و سایر نهادهای خدماتی تنها تعداد انگشت شماری از آنها اقدام به مناسب‌سازی و ایجاد رمپ کرده‌اند و نکته جالب‌تر این‌ است که ساختمان فرمانداری کهگیلویه که تنها یک سال از تأسیس آن می‌گذرد مناسب‌سازی نشده و عملا برای معلولان حرکتی قابل استفاده نیست.




تاریخ انتشار : 14 آذر 1391, 01:11



» اخبار مرتبط:

  • نمایشگاه خدمات بهزیستی در كهگیلویه برپا شد
  • از سوی ستادمدیریت بحران منطقه9،دانش آموزان معلول مشارکت جو تکریم شدند
  • آغاز ثبت‌نام واردات خودرو با تخفيف 30ميليون توماني
  • 20 هزار کودک در کهگیلویه و بویراحمد از خدمات بهزیستی بهره می‎برند
  • معافیتهای جدید سربازی
  • » اشتراک گزاری خبر

    نام:*
    ایمیل:*
    متن نظر:
    کد را وارد کنید: *
    عکس خوانده نمی‌شود


    نظرشما در مورد سیستم؟