مشروح اخبار


» نام نویسی داوطلبان میان دوره ای مجلس، گام دیگرِ انتخابات ۱۴۰۰



با آغاز ثبت نام نامزدهای انتخابات میان دوره‌ای مجلس شورای اسلامی، یک گام دیگر از انتخابات ۱۴۰۰ برداشته شود و فضای سیاسی کشور بیش از پیش رنگ و بوی انتخاباتی پیدا کرده است‌. 

به گزارش راک نیوز؛ بر اساس اطلاعیه شماره ۱۱ ستاد انتخابات که روز گذشته هشتم فروردین وزارت کشور بازنشر کرد، ثبت‌نام از داوطلبان انتخابات اولین میاندوره‌ای یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی برای حوزه‌های انتخابیه «تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس»، «تفرش، آشتیان و فراهان»، «بهار و کبودرآهنگ»، «گچساران و باشت»، «آستانه اشرفیه» و «میانه» از ساعت ۸ صبح روز یکشنبه تاریخ ۰۸/فروردین/۱۴۰۰ آغاز و تا ساعت ۱۸ روز شنبه تاریخ ۱۴/فروردین/۱۴۰۰ (جمعاً به مدت ۷ روز) به عمل خواهد آمد.
انتخابات در حوزه انتخابیه میانه باید همانند ۱۱ حوزه انتخابیه به صورت دور دومی در تاریخ ۱۱ شهریور ۱۳۹۹ برگزار می‌شد. با رد صلاحیت یکی از دو نامزد در این حوزه و از آنجا که برگزاری انتخابات با حضور یک نامزد موضوعیت ندارد، هر گونه تصمیم گیری در این باره به بعد موکول شد و حالا طبق تصمیم شورای نگهبان انتخابات در این حوزه انتخابیه هم مانند پنج حوزه دیگر به شکل میان دوره‌ای انتخابات خود را برگزار می‌شود یعنی از نو داوطلبان نام‌نویسی کنند.
نمایندگان منتخب مردم در حوزه‌های انتخابیه تهران ری شمیرانات اسلامشهر و پردیس(فاطمه رهبر)، بهار و کبودرآهنگ(عیسی جعفری) و آستانه اشرفیه (محمد علی رمضانی دستک)هم در ماه‌های اخیر به دلیل ابتلا به کرونا جان خود را از دست دادند.
انتخابات در حوزه انتخابیه تفرش، آشتیان و فراهان هم به دلیل عدم تایید مدرک تحصیلی سینا کمالخانی از سوی شورای نگهبان به میان دوره‌ای کشیده شد.
همچنین اعتبارنامه غلامرضا تاجگردون منتخب مردم گچساران و باشت در مجلس شورای اسلامی رد شد و در این حوزه هم انتخابات میان دوره ای برگزار می شود.
انتخابات میاندوره ای یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی روز جمعه ۲۸ خرداد ۱۴۰۰ همزمان با انتخابات ریاست جمهوری، شوراهای اسلامی شهر و روستا و همچنین میان دوره خبرگان رهبری برگزار می‌شود.

 



تاریخ انتشار : 9 فروردین 1400, 12:55



» اخبار مرتبط:

  • اولین واکنش اینستاگرامی تاجگردون پس از کاندیدا شدن در انتخابات مجلس
  • تعداد نمایندگان مجلس چه زمانی کامل می‌شود؟
  • برگزاری مجدد انتخابات مجلس شورای اسلامی در یک حوزه انتخابیه
  • جست‌وجو برای جایگزین تاجگردون/تعیین سرنوشت ۵ صندلی خالی پارلمان تا ۱۴۰۰
  • تایید صلاحیت 660 داوطلب استان تهران توسط شورای نگهبان
  • » اشتراک گزاری خبر

    نام:*
    ایمیل:*
    متن نظر:
    کد را وارد کنید: *
    عکس خوانده نمی‌شود


    نظرشما در مورد سیستم؟