مشروح اخبار


» اهداء عضو در یاسوج به چهار نفر زندگی دوباره بخشید



مسوول هماهنگ کننده تیم پیوند اعضای دانشگاه علوم پزشکی یاسوج گفت:با اهداء دو کلیه ، کبد ودریچه های قلب یک خانم یاسوجی چهار بیمار نیازمند حیات دوباره یافتند.

 

ساسان عباسی در گفت‌و‌گو با (ایسنا)،  افزود: شهین مسعودی 41 ساله ساکن روستای کوشک از توابع شهرستان بویراحمد بر اثر تصادف با خودرو در روز تاسوعا به ضربه مغزی و خونریزی مغزی دچار شد.

 

وی با بیان این مطلب که این خانم از روز تاسوعات تا دیروز دوشنبه، 13 آذرماه در کما بود که فوت کرد، اظهار کرد: بعد از اینکه خانواده آن مرحوم متوجه شدند دیگر قابل برگشت نیست و با رایزنی‌های هماهنگ کننده پیوند اعضاء دانشگاه علوم پزشکی یاسوج حاضر به اهداء دو کلیه، کبد و دریچه‌های قلب او شدند.

 

مسوول هماهنگ کننده تیم پیوند اعضای دانشگاه علوم پزشکی یاسوج این عمل را نهمین عمل پیوند اعضای استان کهگیلویه و بویراحمد بر شمرد و بیان کرد: دو کلیه و کبد مرحوم مسعودی برای پیوند به بیماران نیازمند به بیمارستان نمازی شیراز و دریچه های قلب او نیز به بیمارستان امام خمینی(ره) تهران برای پیوند به بیماران نیازمند انتقال داده شدند.

 

عباسی افزود: با توجه به اینکه با مرگ یک نفر می توان با اهداء عضو حداقل به سه نفر زندگی بخشید، از مردم انتظار می‌رود در این امر خداپسندانه همکاری و مشارکت خوبی داشته باشند.

 

وی اضافه کرد: از مسوولان ادارات و دستگاه های اجرایی ،ائمه جمعه و جماعت استان انتظار داریم برای ترویج فرهنگ اهداء عضو در سطح استان همکاری کنند.

 

مسوول هماهنگ کننده تیم پیوند اعضای دانشگاه علوم پزشکی یاسوج در پایان از مردم استان کهگیلویه و بویراحمد خواست برای ثبت نام و دریافت کارت اهداء عضو به واحد بیماران خاص معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی یاسوج مراجعه کنند.




تاریخ انتشار : 14 آذر 1391, 13:55



» اخبار مرتبط:

  • اهداء عضو کودک 5 ساله در یاسوج
  • حيات دوباره 3 بيمار با پيوند عضو
  • اهدای اعضای بدن بیمار مرگ مغزی دهدشتی به بیماران نیازمند
  • اعضای بیمار مرگ مغزی در کهگیلویه وبویراحمد به 3 بیمارنیازمند اهدا شد.
  • سومین دختر جوان وهفتمین بیمار مرگ مغزی اعضایش را اهدا کرد
  • » اشتراک گزاری خبر

    نام:*
    ایمیل:*
    متن نظر:
    کد را وارد کنید: *
    عکس خوانده نمی‌شود


    نظرشما در مورد سیستم؟