مشروح اخبار


» آخرین وضعیت ویروس منحوس کرونا در استان کهگیلویه و بویراحمد



رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج از افزايش شمار جانباختگان کووید19 استان به 585 نفر خبر داد و گفت: طی 24 ساعت گذشته متاسفانه ٢ هم استانی بر اثر ابتلا به ویروس كوويد 19 جان خود را از دست دادند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج از افزايش شمار جانباختگان کووید19 استان به 585 نفر خبر داد و گفت: طی 24 ساعت گذشته متاسفانه ٢ هم استانی بر اثر ابتلا به ویروس كوويد 19 جان خود را از دست دادند.

 
به گزارش راک نیوز به نقل از  روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج؛ دکتر پرویز يزدان‌پناه افزود: هم اکنون 551 بیمار مشکوک و قطعی كرونايي در بیمارستان های استان بستری هستند که از این تعداد 183 بيمار كرونايي قطعي بوده و 31 بیمار در بخش هاي ويژه تحت درمان هستند.
وی ادامه داد: از مجموع مبتلایان به کووید 19 در کهگیلویه و بویراحمد 37759 نفر بهبود یافته گزارش شده است.
 وي اذعان داشت: از 857 نمونه پی سی آر دريافت شده از آزمايشگاه سلولي و مولكولي ياسوج، حدود ٤١ درصد نمونه ها مثبت و بیشترین موارد در شهرستان های بویراحمد، کهگیلویه، گچساران و مارگون هستند. همچنین از 552 نمونه رپید تست حدود ٢٣ درصد موارد مثبت و بیشترین آمار در کهگیلویه، گچساران و چرام بود. 
دکتر يزدان‌پناه گفت: در طی دو هفته اخیر بیشترین آمار بیماران بستری را داشته ایم که طبيعتا اين افزايش موارد بستري منجر به افزایش مرگ و میر می شود.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج خاطر نشان کرد: بيشترين راه هاي ابتلا به بيماري عمدتا در تجمعات و دورهمي ها بخصوص در مراسمات تشييع جنازه ديده مي شود كه لازم است گروه هاي مرجع جامعه مانند ريش سفيدان نقش خود را در خانواده ها ايفا كنند تا از گسترش بیش از پیش بیماری جلوگیری شود.



تاریخ انتشار : 9 اردیبهشت 1400, 22:02



» اخبار مرتبط:

  • تداوم افزایش آمار قربانیان کرونا در کهگیلویه و بویراحمد
  • آخرین وضعیت ویروس کرونا در استان کهگیلویه و بویراحمد
  • جان باختن 7 بیمار کرونایی دیگر در کهگیلویه و بویراحمد
  • جولان بی امان کرونا در کهگیلویه و بویراحمد
  • سیر صعودی شمار جان باختگان کرونا در کهگیلویه و بویراحمد
  • » اشتراک گزاری خبر

    نام:*
    ایمیل:*
    متن نظر:
    کد را وارد کنید: *
    عکس خوانده نمی‌شود


    نظرشما در مورد سیستم؟