مشروح اخبار


» برای اولین بار در کشور،ملاقات الکترونیکی قضات با زندانیان بصورت چهره به چهره در کهگیلویه و بویراحمد



جعفری مهر معاون دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان در اجرای احکام از طرح آنلاین ملاقات الکترونیکی خارج از جلسه دادرسی قضات با زندانیان بصورت چهره به چهره برای بررسی مشکلات و استماع مطالبات قضایی آنان خبر داد.

جعفری مهر معاون دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان در اجرای احکام از طرح آنلاین ملاقات الکترونیکی خارج از جلسه دادرسی قضات با زندانیان بصورت چهره به چهره برای بررسی مشکلات و استماع مطالبات قضایی آنان خبر داد.

به گزارش راک نیوز به نقل از  روابط عمومی و ارتباطات دادگستری کل کهگیلویه وبویراحمد و خبرنگار خبرگزاری میزان در استان، حسین جعفری مهر معاون دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان در این زمینه اظهار کرد: علاوه بر راه اندازی دادرسی الکترونیکی که در دوره تحول دستگاه قضا چند ماهی است در استان راه اندازی شده، به منظور بررسی مشکلات قضایی زندانیان و برای ارج نهادن به حقوق شهروندی و تکریم زندانیان برای اولین بار، طرح موسوم به دیدار الکترونیکی ( آنلاین ) قضات دادسراها و دادگاهها در دادسرای عمومی و انقلاب و زندان مرکزی یاسوج راه اندازی و به بهره برداری رسید.
معاون دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان در ائامه افزود: این طرح که در راستای استماع درخواستها، مطالبات و مشکلات مطروحه از سوی زندانیان است، و در این شرایط کرونایی، موانعی بر سر راه وجود دارد اما در این طرح، قاضی با فراغ بال سخنان زندانی را می شنود و برای بررسی پرونده قضایی وی اقدام خواهد کرد.
وی گفت: هر چند قضات ما به طور مستمر در زندان ها حضور یافته و مشکلات زندانیان را بررسی می نمایند، ولی در این طرح تصویری، زندانی در کابین بدون مزاحمت و با فراغ بال، مشکلات قضایی خود را با قاضی در میان می گذارد.
جعفری مهر تصریح کرد: این طرح الکترونیکی می تواند گام مؤثر و خوبی با توجه به محدودیت‌های ناشی از شیوع بیماری کرونا و لزوم تداوم روند خدمت رسانی با رعایت موازین بهداشتی، برای زندانی باشد.
جعفری مهر معاون دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان درپایان اظهار داشت: مجموعه دادگستری استان و دادسراها از همه ظرفیت‌های قانونی تلاش خواهند نمود تا ضمن خدمت رسانی مطلوب به زندانیان و خانواده های آنان حرمت و شأن آنان در جامعه خدشه دار نشود

برای اولین بار در کشور،ملاقات الکترونیکی قضات با زندانیان بصورت چهره به چهره در کهگیلویه و بویراحمد

 

 





تاریخ انتشار : 13 اردیبهشت 1400, 21:01



» اخبار مرتبط:

  • دیدار دادستان شهرستان کهگیلویه با زندانیان اندرزگاه نسوان یاسوج
  • بازدید دادستان شهرستان کهگیلویه از زندان دهدشت
  • بازدید دادستان شهرستان کهگیلویه از زندان دهدشت+عکس
  • نشست ساماندهی زندانیان و کاهش جمعیت کیفری استان کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد+تصاویر
  • بازدید دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان از زندان و کانون اصلاح و تربیت یاسوج+تصاویر
  • » اشتراک گزاری خبر

    نام:*
    ایمیل:*
    متن نظر:
    کد را وارد کنید: *
    عکس خوانده نمی‌شود


    نظرشما در مورد سیستم؟