مشروح اخبار


» پیشنهاد کارشناس کهگیلویه وبویراحمدی مورد توافق فیفا قرار گرفت



فوتبال را باید جذاب ترین والبته پرطرفدار ترین ورزش در دنیا نامید که میلیاردها نفر در جهان ممکن است محو تماشای آن شوند.


نشریه موندو دپورتیوو مدعی هیئت حاکمه فیفا به دنبال راه هایی برای بهبود شرایط مسابقات فوتبال هستند و قصد دارند یک سری قوانین جدید مختلف را در مسابقات سطح جوانان آزمایش کنند. اولین تغییر این است که به جای 90 دقیقه، بازی های فوتبال شامل دو نیمه 30 دقیقه ای باشند.

 

از دیگرتغییرات قرار است برای راحتی بازیکنان، پرتاب اوت با پا انجام شود. اخیرا و بعد از شیوع ویروس کرونا، تعداد تعویض در هر مسابقه به پنج افزایش یافته و فیفا قصد دارد قانون تعویض نامحدود را نیز امتحان بکند. 

به گزارش راک نیوز ورزشی ؛ 19 سال پیش  یعنی 7 ابان ماه 1381 روزنامه اعتماد در شماره 115 خود گزازشی با عنوان "طرح جدید یک ایرانی روی میز بلاتر"  از پیشنهادی به فیفا خبر داده بود که  در آن نوذر رودنیل کارشناس و محقق داوری یک پیشنهاد جدید به فیفا  ارسال کرده بود.

رود نیل در پیشنهاد به فیفا از طرح و ایده "ضربه با پا به اوت بجای پرتاب دستی آن "خبر داده بود.این کارشناس داوری که در آن روزها مسئول کمیته داوران مناطق نفت خیز و شرکت نفت گچساران بود از اجرای آزمایشی آن در یک دوره از مسابقات گفته که منجر به افزایش تعداد گل های زده شد وبرجذابیت فوتبال دو چندان افزوده شد.

حالا 19 سال بعداز پیشنهاد کارشناس کهگیلویه وبویراحمدی به فیفا ، این فدراسیون جهانی در حال بررسی اعمال تغییراتی جنجالی و جالب در مورد سیستم فعلی برگزاری مسابقات فوتبال است که یکی از آنها همان پیشنهاد آقای رودنیل می باشد.

در حال حاضر این تغییرات به کمیسیون وضع قوانین فیفا ارسال شده و در صورت تایید شدن، فعلا در رده جوانان مورد استفاده قرار می گیرند

به گزارش راک نیوز ؛.نوذر رودنیل از سرمایه های ورزشی کشور در حوزه داوری است که سال ها در قامت یک کارشناس منصف داوری او را می شناسیم .

وی چندین سال نیز در حوزه آموزش داروان در استان های خوزستان و کهگیلویه وبویراحمد مشغول بخدمت بود.



تاریخ انتشار : 28 تیر 1400, 06:40



» اخبار مرتبط:

  • برگزاری کارگاه آموزشی سازماندهی مسابقات به فیفا ولیگ های حرفه+یک نکته جالب
  • اعتراض رسمی مراکش به فیفا به خاطر اشتباهات داوری
  • نوذر رودنیل کارشناس داوری : دو بازیکن استقلال باید اخراج می شدند
  • داوران فوتبال ممنوع المصاحبه شدند
  • "عبدالبشیر" سنگاپوری داور بازی قطر با ایران شد
  • » اشتراک گزاری خبر

    نام:*
    ایمیل:*
    متن نظر:
    کد را وارد کنید: *
    عکس خوانده نمی‌شود


    نظرشما در مورد سیستم؟