مشروح اخبار


» ۱۳۸کشور مخالفان‌اسد رابه‌رسمیت شناختند



گروه بين‌الملل: ۱۳۸ کشور و سازمان بین المللی که در کنفرانس بین المللی موسوم به «دوستان مردم سوریه» در مراکش شرکت کردند، ائتلاف مخالفان حکومت بشار اسد را به عنوان ''تنها نماینده مشروع مردم سوريه '' به رسمیت شناختند و در همین حال عربستان سعودی از ارائه کمک ۱۰۰ میلیون دلاری به مخالفان سوری خبر داد.
کمک ۱۰۰ میلیون دلاری عربستان سعودی به مخالفان سوری
کمک ۱۰۰ میلیون دلاری عربستان سعودی به مخالفان سوری
سعد الدین العثمانی وزیر امور خارجه مراکش، در کنفرانسی خبری پس از پایان کنفرانس دوستان مردم سوریه گفت:''امروز ائتلاف ملی به عنوان تنها نماینده مردم سوریه به رسمیت شناخته شد.''
در بیانیه پایانی اجلاس مراکش که آن را سعد الدین العثمانی قرائت کرد، از تصمیم پیمان ناتو برای استقرار موشک های پاتریوت در مرز ترکیه با سوریه، اعلام حمایت شده است. این بیانیه همچنین تاکید کرده است که به کارگیری هرگونه سلاح شیمایی، با پاسخ قاطع و جدی جامعه جهانی مواجه خواهد شد. بیانیه گروه دوستان مردم سوریه از ائتلاف مخالفان این کشور خواسته است، هرچه سریعتر برای تشکیل دولت موقت به منظور زمینه سازی برای مرحله انتقالی، اقدام کند. این گروه همچنین نیت خود را برای افزایش اموال رصد شده برای عملیات بشر دوستانه در سوریه اعلام کرد.

معاذ الخطيب، رهبر ائتلاف مخالفان سوريه، در اين كنفرانس از جمهوری اسلامی ايران خواست تا کارشناسان نظامی خود را که به حکومت بشار اسد کمک می‌رسانند، از اين کشور خارج کند.
خطيب گفت: «ما از ايران می‌خواهيم تا تمام کارشناسان خود را از سوريه خارج کند و از رهبران گروه حزب الله (لبنان) نيز می‌خواهيم تا همه جنگجويان خود را از اين کشور بيرون ببرند، چرا که خون آنها نبايد در مسير دفاع از رژيمی سنگدل و به تاريخ پيوسته هدر برود.»
از سوی دیگر وزیر امور خارجه عربستان سعودي اعلام کرد که این کشور ۱۰۰میلیون دلار به مردم سوریه تقدیم خواهد کرد. سعود الفیصل گفت: با تاکید بر این که نظام سوریه، مشروعیت خود را به طور کامل از دست داده است خاطر نشان کرد که تشکیل ائتلاف ملی سوریه، نقطه امید جدیدی بود.

از داخل سوريه هم خبر مي‌رسد كه درگيري و بمباران هاي شديد در اكثر نقاط سوريه همچان ادامه دارد و روستای "عقرب" در حومه شهر حماه در سوریه شب گذشته شاهد قتل عام وحشتناك ديگری بود که در آن بیش از ۲۰۰ نفر کشته و زخمی شدند و اين در حاليست كه شبکه حقوق بشر سوریه در گزارشی اعلام کرد که روز گذشته ۱۴۷ نفر از مردم این کشور در دمشق، جسر الشغور و حلب بر اثر گلوله باران کشته شده اند.



تاریخ انتشار : 23 آذر 1391, 02:29



» اخبار مرتبط:

  • خروج بشار اسد و خانواده‌ از کاخ رياست‌جمهوري
  • اخبار ضد و نقیض درباره مرگ مادر بشار اسد
  • استعفای اعتراض آمیز کاردار سوریه در لندن
  • استدلال عجیب ارتش آزاد سوریه در مورد "جنگدین ایرانی ها در سوریه
  • انفجار در دمشق و مرگ وزیر دفاع و شوهر خواهر بشار اسد
  • » اشتراک گزاری خبر

    نام:*
    ایمیل:*
    متن نظر:
    کد را وارد کنید: *
    عکس خوانده نمی‌شود


    نظرشما در مورد سیستم؟