مشروح اخبار


» خبرنگاران کهگیلویه و بویراحمد از تسهیلات مشاغل خانگی برخوردار می شوند



سرپرست اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد گفت: با توجه به اجرای طرح مشاغل خانگی خبرنگاران نیز می توانند از تسهیلات آن بهره مند شوند.

آیت ارمغانی اظهار داشت: خبرنگاران استان می توانند با انتخاب یکی از رشته فعالیت های فرهنگی هنری به ویژه رشته هایی از قبیل ویرایشگر متون، مترجم، روزنامه نگار، صفحه آرا، ادیتور، نویسنده و غیره و اخذ مجوز مربوطه از تسهیلات بهره مند شوند.
وی افزود: امسال سهم تسهیلات مشاغل خانگی کهگیلویه و بویراحمد به طور چشمگیری افزایش یافته است.
سرپرست اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: امسال وزارت کار طرح ملی توسعه مشاغل خانگی را به دلیل ضرورت توجه بیش از پیش به گسترش مشاغل خانگی در دوران کرونا و به منظور حمایت از اقتصاد خانوارها و همچنین تحقق شعار سال در دستور کار قرار داده است.
وی ادامه داد: مشاغل خانگی کم هزینه و کم فرایند است و فرد به اقتصاد خانواده کمک می کند.
کهگیلویه و بویراحمد دارای پنج روزنامه، ۱۷ هفته نامه، پنج ۲ هفته نامه، ۲ ماهنامه، ۶ فصلنامه و ۳۴ سایت و پایگاه خبری و اطلاع رسانی مجوزدار است.
افزون بر ۱۵۰ نفر اعم از مرد و زن به عنوان خبرنگار و اصحاب رسانه در کهگیلویه و بویراحمد فعالیت می کنند.(ایرنا)
گفتنی است طرح اجرای مشاغل خانگی که از سال 90 شروع شده، بر اساس جدیدترین آمار طی سال‌های 90 تا 99 حدود 3 میلیون نفر متقاضی در این طرح ثبت نام کرده‌اند که از این تعداد یک میلیون و 650 هزار نفر موفق به گرفتن مجوز شده و تعداد 772 هزار نفر تسهیلات دریافت کردند که از این رهگذر برای تعداد 852 هزار نفر اشتغال ایجاد شده است.
این طرح ابتدا از تیرماه سال 98 در 4 استان ایلام، خراسان جنوبی، کرمان و گیلان به صورت آزمایشی اجرا و از سال 99 در سراسر کشور عملیاتی شد.
بر اساس مصوبات جلسه 2 فروردین 1400 شورای عالی اشتغال پیرامون تسهیلات مشاغل خانگی کلیه بانک‌های عامل و دستگاه‌های اجرایی و نهادهایی که از محل قانون بودجه منابعی را برای مشاغل خانگی دریافت می‌کنند، مکلف‌اند در توزیع و پرداخت این منابع برابر قانون ساماندهی و حمایت از مشاغل خانگی دستورالعمل مصوبه ستاد ساماندهی را عمل نمایند.

همچنین به منظور حمایت از متقاضیان مشاغل خانگی وزارت کار و رفاه اجتماعی در سال 99 امکان بهره‌مندی فعالان مشاغل خانگی از مزایای صندوق بیمه کشاورزان، روستائیان و عشایر را فراهم کرده است. در این میان از 335 رشته مصوب مشاغل خانگی تعداد 149 رشته مشمول بیمه اجتماعی کشاورزان و روستائیان می‌شود و افراد بین 18 تا 50 سال که دارای مجوز مشاغل خانگی در 149 رشته مورد نظر باشند، در مناطق عشایری و شهرهای زیر 20 هزار نفر می‌توانند از مزایای بیمه اجتماعی مانند مستمری بازنشستگی، پیری، فوت و از کارافتادگی بهره‌مند شوند که حدود 91 درصد از فعالان مشاغل خانگی امکان بهره‌مندی از مزایای این صندوق را دارند.





تاریخ انتشار : 29 مرداد 1400, 11:57



» اخبار مرتبط:

  • خروجی نشست استاندار کهگیلویه و بویراحمد و وزیر کار،تعاون و رفاه اجتماعی. برخورداری همه شهرستان های استان از طرح "یارانه دستمزد"/ افزایش سهم تسهیلات روستایی و عشایری استان
  • تیتر روز پنجشنبه روزنامه ی افکار مردم
  • تیتر یکشنبه روزنامه افکار مردم
  • متقاضیان وام در کهگیلویه و بویراحمد ثبت نام کنند
  • به منظور تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی باید بر مشاغل و بنگاه های زود بازده تمرکز شود
  • » اشتراک گزاری خبر

    نام:*
    ایمیل:*
    متن نظر:
    کد را وارد کنید: *
    عکس خوانده نمی‌شود


    نظرشما در مورد سیستم؟