مشروح اخبار


» 2 خبر جدید از استانداری کهگیلویه و بویراحمد



معاون امور عمرانی استانداری کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: اشکالاتی که در مسکن مهر وجود داشت در طرح نهضت ملی مسکن شاهد نباشیم و از تجربیات مسکن مهر استفاده شود.

در نشست شورای مسکن مطرح شد /احداث ۴۰ هزار واحد مسکونی در طرح نهضت ملی مسکن/ مشکل زمین در شهر یاسوج رفع شود

معاون امور عمرانی استانداری کهگیلویه و بویراحمد گفت: یاسوج با مشکل زمین برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن مواجه است که این مشکل تا ۱۰ روز آینده رفع شود.
به گزارش راک نیوزاز یاسوج، کیامرث حاجی‌زاده در نشست شورای مسکن به مدیرانی که در نشست حضور نداشتند تذکر داد و گفت: نهضت ملی مسکن اولویت نظام و رئیس جمهور است و استاندار تاکید مکرری در این زمینه دارد لذا مدیران اهمیت دهند و در جلسات شورای مسکن حاضر شوند.
معاون امور عمرانی استانداری کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: در این شرایط بارندگی که ستاد مدیریت بحران در آماده‌باش است مدیران از استان خارج نشدند پس در جلسه حضور پیدا کنند، مدیرکل راه و شهرسازی و نماینده استانداری در طرح نهضت ملی مسکن دلیل غیبت مدیران را پیگیری کند.
وی سخنان خود را با گلایه از روند نهضت ملی مسکن در استان ادامه داد و گفت: علی‌رغم این همه جلسه و مصوبه هنوز کار در استان شروع نشده، برخی شهرستان‌ها مثل گچساران کار آغاز شده است.
حاجی‌زاده با بیان اینکه دفتر امور روستایی روند ساخت و ساز در روستاها و دفتر امور شهری ساخت و ساز در شهرها را پیگیری کنند بر رفع موانع صدور پروانه تاکید کرد و گفت: کمیته امور شهری ظرف ۱۰ روز آینده وضعیت زمین در مرکز کهگیلویه و بویراحمد را طبق قانون سر و سامان دهد،ضمن اینکه اقدام جدی در دنا صورت گیرد.
این مسئول با بیان اینکه نهضت ملی مسکن دستور رئیس جمهور است و جزیره‌ای و منطقه‌ای نیست، گفت: نشست شورای مسکن برای تعیین تکلیف مسکن طلاب تشکیل شود.
حاجی‌زاده با بیان اینکه زمین‌های ادارات یاسوج سریعا تعیین تکلیف شود، گفت: از ظرفیت بسیج سازندگی و سازمان همیاری شهرداری در نهضت ملی مسکن استفاده شود.
معاون امور عمرانی استانداری کهگیلویه و بویراحمد گفت: پیگیری شود چرا موقوفه ۷۰ هکتاری اوقاف و امور خیریه که در نشست گذشته شورای مسکن رد شده دوباره بارگزاری شده است، زمین مختار مناسب طرح نهضت ملی مسکن نیست و قرار است تحت عنوان میدان گازی مختار عملیاتی شود.
وی با تاکید بر اینکه سایت جهاد و ارم تعیین تکلیف شود، گفت: در ادارات مربوطه دفتر مربوط به نهضت ملی مسکن تشکیل شود، استانداری هم چنین دفتری راه‌اندازی و به صورت هفتگی گزارش ارائه دهند.
وی بیان کرد: در طول ۴ سال دولت سیزدهم ۴۰ هزار مسکن در طرح نهضت ملی مسکن در استان کهگیلویه و بویراحمد احداث می‌شود که ادارات خدمات‌رسان پای کار باشند.
معاون امور عمرانی استانداری کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: اشکالاتی که در مسکن مهر وجود داشت در طرح نهضت ملی مسکن شاهد نباشیم و از تجربیات مسکن مهر استفاده شود.
پیش از سخنان معاون امور عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد، پژمان نیک‌اقبال مدیرکل راه و شهرسازی گفت: ۲۵ هزار و ۴۱۸ نفر در طرح نهضت ملی مسکن ثبت‌نام کردند.


*************************************
باتوجه به بارش باران و برف سنگین؛
اکیپ‌های شرکت برق به روستاهای شهرستان مارگون اعزام شدند/ ماشین‌آلات جدید تا فردا در منطقه مشغول بکار می‌شوند
معاون امور عمرانی استانداری کهگیلویه و بویراحمد گفت: برف و باران سبب قطعی برق و مسدود شدن جاده‌های مواصلاتی روستاهای مارگون شده است.
به گزارش راک نیوز از یاسوج، کیامرث حاجی‌زاده گفت: بارش باران و برف سنگین همچنین وزش باد و طوفان در مناطق شبلیز، سیلاب کلوار،دلی گردو و مناطق دیگری از شهرستان مارگون موجب قطع برق تعدادی از این روستا شده است.
معاون امور عمرانی استانداری کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: جاده‌های مواصلاتی برخی روستاهای صعب‌العبور در پی بارش برف مسدود شده که با توجه به آماده باش قبلی، ماشین‌آلات راهداری در منطقه شب لیز مشغول بازگشایی جاده‌ها هستند.
وی بیان کرد: ماشین‌آلات جدید تا فردا در مناطق سیلاب کلوار،دلی گردو ، مشغول بکار می‌شوند همچنین پنج اکیپ شرکت توزیع برق برای تعویض پایه‌های شکسته و برقراری شبکه برق به منطقه اعزام شدند.
حاجی‌زاده خاطرنشان کرد: با توجه به تاکید استاندار به مدیران کل شرکت توزیع نیروی برق ،راهداری ، امور عشایر،هلال احمر ،شرکت پخش فرآورده‌های نفتی، فرماندار و مسئولین محلی شهرستان مارگون دستورات و توصیه لازم جهت رسیدگی به مناطق مذکور داده شده است.



تاریخ انتشار : 28 آذر 1400, 23:18



» اخبار مرتبط:

  • معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد: طرح مسکن مهر کهگیلویه و بویراحمد باید تا پایان تابستان تکمیل شود
  • یک کهگیلویه و بویراحمدی معاون بنیاد مسکن کشور شد
  • معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد: توزیع بیش از ۲۰۰ هزار کیسه سیمان رایگان توسط ستاد بازسازی بنیاد مسکن در مناطق زلزله زده دنا/ ۱۰۰۰ واحد مسکن آماده بهره برداری
  • معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد: لزوم راه انداختن نهضت درختکاری در شهرهای استان/ زيباسازی مبلمان شهری از اولويت های شهرداری های کهگیلویه و بویراحمد باشد/ پیگیر تسهیلات کارخانه بازیافت زباله دشت‌ روم هستیم
  • مدیرکل دفتر فنی استانداری کهگیلویه و بویراحمد: نظارت دفتر فنی بر عملکرد راه و‌شهرسازی در خصوص مسکن مهر ادامه دارد
  • » اشتراک گزاری خبر

    نام:*
    ایمیل:*
    متن نظر:
    کد را وارد کنید: *
    عکس خوانده نمی‌شود


    نظرشما در مورد سیستم؟