مشروح اخبار


» مدیرکل دیوان محاسبات استان کهگیلویه و بویراحمد خبر داد:۹۹ درصدی اعتبارات هزینه ای، تملکی و شرکت‌های دولتی



مدیرکل دیوان محاسبات استان از جذب ۹۹ درصدی اعتبارت هزینه ای، تمکلی دارایی‌ها و شرکت‌های دولتی توسط دستگاه‌های اجرایی خبر داد.

به گزارش راک نیوز؛مدیرکل دیوان محاسبات استان به دو اصل ۵۴ یعنی جایگاه دیوان محاسبات واصل ۵۵ شرح وظایف نظارت در قانون اساسی اشاره داشت و گفت: اساسی ترین وظیفه یوان محاسبات ، حفاظت از بیت المال و تهیه و تنظیم گزارش تفریغ بودجه و تقدیم آن به مجلس شورای اسلامی است.



اسماعیل کیهان با بیان اینکه دیوان محاسبات ۱۳۰ دستگاه اجرایی استفاده کننده از بودجه را بررسی می‌کنند، افزود: نتیجه این گزارش، در تفریغ بودجه درج می‌شود.




وی سرجمع اعتبارات استان از محل منابع مختلف تا پایان آبان ماه امسال را هفت هزارو ۸۰۰ میلیارد تومان در حوزه هزینه ای، تملک و منابع شرکت‌های دولتی عنوان کرد و ادامه داد: اعتبارات مصوب هزینه‌ای دو هزار و ۷۳۰ میلیارد تومان بوده که تخصیص آن دو هزار و ۱۸۷ میلیارد بوده که مبلغ دو هزار و ۶۸ میلیارد تومان معادل صورت ۹۹ درصد جذب شده است.




مدیرکل دیوان محاسبات استان اعتبارت تملک دارایی مصوب تا پایان آبان ماه امسال در استان را دو هزارو ۱۳۳ میلیارد تومان عنوان کرد و گفت: از این مبلغ ۹۰۱ میلیارد تومان تخصیص یافته که ۱۹۸ میلیارد تومان جذب شده است.




وی درصد جذب تخصیص اعتبارات تملک دارایی‌های استان را ۲۲ درصد عنوان کرد و افزود: این آمار خوبی برای استان نیست و از دستگاه‌های اجرایی انتظار داریم در این فرصت باقی مانده تا پایان سال مالی تلاش مضاعفی جهت جذب به موقع و موثر این اعتبارات را داشته باشند. 




کیهان اعتبار منابع داخلی شرکت‌های دولتی را دو هزار و ۹۳۷ میلیارد تومان اعلام و بیان کرد: از این مبلغ یک هزارو ۷۷۳ میلیارد تومان تخصیص و یک هزارو ۷۴۷ میلیارد تومان جذب شد.
وی پیش بینی درآمد‌های عمومی استان را ۷۲۹ میلیارد تومان عنوان کرد و افزود: از این مبلغ ۵۱۸ میلیارد تومان وصول که معادل ۷۱ درصد است.




مدیرکل دیوان محاسبات استان پیش بینی درآمد‌های دانشگاه‌ها را ۴۱۳ میلیارد تومان عنوان و بیان کرد: ۲۸۷ میلیارد تومان وصول که معادل ۶۹ درصد محقق شده است.




وی نتیجه پیگیری‌های دیوان محاسبات در استان در هشت ماهه ابتدای امسال را واریز بیش ۱۰ میلیارد تومان به حساب خزانه عنوان کرد و ادامه داد: این مبلغ، مربوط به پرداختی‌های مازاد و خلاف مقررات بوده است.



کیهان اعلام کرد در راستای سیاست های پيشگيرانه دیوان محاسبات مبلغ ۳۸۳ میلیارد تومان به حساب دستگاه‌های اجرایی واریز گردیده و مبلغ ۱۳۲ میلیارد تومان حاصل اقدامات پیشگیرانه فاقد واریز وجه ناشی از تلاش همکاران بوده است. 




وی به اقدامات این سازمان برای جلوگیری از فرسایشی شدن طرح‌های عمرانی ناتمام و رها شده در استان اشاره داشت و افزود: مکاتبات لازم با دستگاه‌های اجرایی ذیربط انجام شده که این طرح‌ها هر چه سریعتر به سرانجام برسد.




مدیرکل دیوان محاسبات استان به تسهیلات بانک‌ها و برخی دستگاه‌ها به برخی افراد در راستای اشتغال زایی اشاره کرد و گفت: در این راستا مکاتبات لازم انجام شده و موضوع به جد در دستور کار دیوان قرار دارد تا تسهیلات پرداختی اثر بخشی لازم را داشته باشد. 





وی با توصیه به مدیران و فرمانداران جدید گفت: با توجه به طرح‌های ناتمام بسیاری که در استان وجود دارد از ریز کردن و خرد کرن اعتبارت به طرح‌های جدید حتی المقدور جلوگیری شود. 




کیهان رویکرد جدید دیوان محاسبات را مبتنی برمردم پایه بودن و فناورانه عنوان کرد و گفت: در راستای سیاست‌های پیش گیرانه با درایت جناب آقای دکتر بذرپاش اقدام راه اندازی سامانه ۱۹۸ شده است که مردم می‌توانند مشکلات را در رابطه با بودجه و طرح‌های عمرانی را با تماس با این سامانه در میان بگذارند که با حفظ محرمانه بودن اطلاعات، دیوان به صورت جدی ورود پیدا می‌کند و اقدامات لازم را انجام خواهد داد.





وی اثر بخشی گزارش تفریغ بودجه را دومین رویکرد تیم مدیریتی جدید دیوان نام برد و یادآور شد: گزارش تفریغ بودجه که در سنوات قبل تقدیم مجلس می‌شد، به علت اینکه بعد از تصویب قانون بودجه تقدیم مجلس می‌گردید اثر بخشی خاصی نداشت، اما گزارش تفریغ بودجه سال ۹۹ چهار ماه زودتر در پایان شهریور ماه سال ۱۴۰۰ تقدیم مجلس شد.




مدیرکل دیوان محاسبات استان عنوان کرد: به منظور اثر بخشی بیشتر انشالله گزارش تفریغ بودجه سال ۱۴۰۰ دو ماه زودتر از سال قبل وتا پایان تیرماه ۱۴۰۱ تقدیم مجلس می‌شود.





وی به گزارش ضمنی هر دوماهه دیوان محاسبات در راستای گزارش تفریغ بودجه در سال جاری اشاره داشت و افزود: گزارش هشت ماهه تهیه و تنظیم شده و گزارش ده ماهه نیز در مرحله پایانی است که هدف از این گزارش ها جلوگیری از انحراف‌ها و ترک فعل‌ها و توسط دستگاه‌های اجرایی است.



تاریخ انتشار : 2 بهمن 1400, 20:58



» اخبار مرتبط:

  • آغاز عملیات گزارش تفریغ بودجه سال ۱۳۹۹ در دیوان محاسبات
  • مدیران با 18 میلیون حقوق هم یارانه می گیرند/حذف یارانه 20 میلیون نفر در سال آینده
  • نگرانی مجلس از کسری بودجه در سال بعد
  • مدیرکل جدید دیوان محاسبات کهگیلویه و بویراحمد معرفی شد
  • تحقق وعده دیوان محاسبات / اولین گزارش نظارت مستمر ۲ ماهه بر اجرای بودجه سال ۱۴۰۰ منتشر شد
  • » اشتراک گزاری خبر

    نام:*
    ایمیل:*
    متن نظر:
    کد را وارد کنید: *
    عکس خوانده نمی‌شود


    نظرشما در مورد سیستم؟