مشروح اخبار


» 3 نفر را باسواد کنید 10 میلیون جایزه بگیرید



 با بیان این‌که سازمان نهضت سوادآموزی، سازمانی فرهنگی در راستای بصیرت‌افزایی به جامعه است، اظهار داشت: نخستین فرمان امام راحل پس از پیروزی انقلاب اسلامی تشکیل سازمان نهضت سوادآموزی بود.

به گزارش راک نیوز ،سید مسعود ارجمند امروز در گفت‌و‌گو با فارس با بیان این‌که سازمان نهضت سوادآموزی، سازمانی فرهنگی در راستای بصیرت‌افزایی به جامعه است، اظهار داشت: نخستین فرمان امام راحل پس از پیروزی انقلاب اسلامی تشکیل سازمان نهضت سوادآموزی بود.

وی افزود: امام راحل با اقتدا به سیره نبوی و سنت علوی و با توجه به قدرت سترگ سلاح دانش در جامعه اسلامی، در هفتم دی 58 با فرمان تأسیس نهضت سوادآموزی، امت مسلمان ایران را متوجه این عزم ملی و فرهنگی کرد.

ارجمند با اشاره به وضعیت سواد در کهگیلویه و بویراحمد قبل از پیروزی انقلاب اسلامی، گفت: تا قبل از پیروزی انقلاب اسلامی، تنها 30 درصد از جمعیت شش سال به بالا در کهگیلویه و بویراحمد دارای سواد بودند که این وضعیت بسیار نگران‌کننده بود.

وی اظهار داشت: جامعه‌ای که 70 درصد جمعیت آن بیسواد باشد، آماده پذیرش هر نوع آسیب اجتماعی می‌شود، پس تأکید فرمان امام راحل بر تشکیل نهضت سوادآموزی اندیشه‌ای بزرگ و تفکری بنیادین است.

معاون سوادآموزی آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد با بیان این‌که آموزش تنها گزینه‌ای است که سبب رفاه و آسایش جامعه می‌شود، یادآور شد: سازمان نهضت سوادآموزی تمهیدات و تسهیلات مطلوبی در زمینه آموزش سواد به افراد بیسواد در نظر گرفته است.

ارجمند عنوان کرد: نهضت سوادآموزی نهادی ارزشمند بوده که زمینه باسوادی اقشار محروم جامعه را به خوبی فراهم کرده است.

وی با تأکید بر لزوم استفاده بهینه از این فرصت افزود: نقش این نهاد در ریشه‌کنی بیسوادی بسیار تعیین‌کننده بوده و همکاری مردم نیز نقش مهم و مؤثری در پیشبرد اهداف این نهاد دارد.

ارجمند خاطرنشان کرد: کسانی که اقدام به باسواد کردن افراد بیسواد کنند در ازای هر نفر چهار میلیون ریال دریافت می‌کنند.

وی ادامه داد: کسانی که بتوانند سه نفر بیسواد را باسواد کنند نیز هدیه یا مبلغی افزون بر 10 میلیون ریال به آنها اهدا می‌شود.



تاریخ انتشار : 10 دی 1391, 01:24



» اخبار مرتبط:

  • افزایش دستمزد «با سواد کردن هر بیسواد» به ۴۲۰ هزار تومان
  • دوره آموزشی مدیران مجتمع های آموزشی کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد
  • ضعف مالی در رسانه‌های کهگیلویه و بویراحمد مشهود است
  • معلمان خانم با چادر مشکی سر کلاس تدریس نکنند
  • ورود بانوان به امور اجتماعی جدی‌تر شود
  • » اشتراک گزاری خبر

    نام:*
    ایمیل:*
    متن نظر:
    کد را وارد کنید: *
    عکس خوانده نمی‌شود


    نظرشما در مورد سیستم؟