مشروح اخبار


» مشکلات شرکت‌های دانش بنیان استان کهگیلویه و بویراحمد بررسی شد



نشست مشترک بازرس کل کهگیلویه و بویراحمد و رئیس پارک علم و فناوری استان جهت تبادل نظر، هم افزایی و شناسایی چالش ها و مشکلات شرکت های دانش بنیان استان برگزار شد.

*مشکلات شرکت‌های دانش بنیان استان کهگیلویه و بویراحمد بررسی شد* .

نشست مشترک بازرس کل کهگیلویه و بویراحمد و رئیس پارک علم و فناوری استان جهت تبادل نظر، هم افزایی و شناسایی چالش ها و مشکلات شرکت های دانش بنیان استان برگزار شد.
به گزارش راک نیوز به نقل از روابط عمومی بازرسی‌کل استان کهگیلویه و بویراحمد؛ بازرس کل استان کهگیلویه و بویراحمد در این نشست، گفت: شرکت های دانش بنیان ستون اصلی و اساسی اقتصاد مقاومتی است، بنابراین متولیان امر باید هرچه سریعتر چالش ها و مشکلات این شرکت ها را شناسایی و در جهت رفع آن تلاش نمایند.
دکتر محمد مهدی صالحی با اشاره به بخشنامه ابلاغی رئیس سازمان بازرسی کل کشور در حمایت از شرکت های دانش بنیان و صیانت از نخبگان، تاکید کرد: دستگاه های اجرایی باید دانش بنیان شدن واحدهای تولیدی و صنعتی را اولویت کاری خود قرار دهند.
وی یادآور شد: برای پیشبرد اقتصاد مولد باید از شرکت های دانش بنیان حمایت کرده و با ترک فعل مدیرانی که در تحقق شعار سال تعیین شده از سوی مقام معظم رهبری کوتاهی کنند برخورد قانونی و جدی خواهد شد.
رییس پارک علم و فناوری کهگیلویه و بویراحمد نیز در این نشست بر استفاده مطلوب از ظرفیت و توان سازمان بازرسی برای توسعه پارک علم و فناوری و مراکز رشد در راستای تحقق شعار سال تاکید کرد. 
دکتر سید شمس‌الدین هاشمی، ضمن برشمردن وجوه تمایز انواع شرکت‌های پیش رشد، رشد و دانش بنیان در پارک‌های علم و فناوری، افزود: مرجع ارزیابی و تشخیص صلاحیت شرکت‌های دانش بنیان و خلاق، معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری است. 
وی تعداد شرکت‌های دانش بنیان و خلاق در استان را ۱۷ و تعداد واحدهای فناور و استارتاپ پارک علم و فناوری را ۶۰ اعلام نمود.
 دکتر هاشمی مشکلات شرکت‌های دانش بنیان در اخذ مجوزها از دستگاه‌های مربوطه را مشکلی اساسی خواند و اظهار داشت :متأسفانه دستگاه‌های اجرایی از نقش شرکت‌های دانش بنیان در توسعه علمی و فناوری استان و کشور و همچنین میزان ارزش‌افزوده تولیدی این‌گونه شرکت‌ها غافل هستند. 
وی کمبود نیروی انسانی متخصص در حوزه فناوری را مشکل دیگری دانست و اذعان‌داشت: منابع انسانی متخصص و کارآزموده بایستی از ضمانت‌های اجرایی و استخدامی برخوردار باشند. 
رییس پارک علم و فناوری استان، محیط این سازمان را کاملاً علمی، دانشگاهی و فناورانه دانست و سیاسی شدن این‌گونه محیط‌ها را مانع بزرگ دست یافتن به رسالت این سازمان‌ها دانست. 
دکتر هاشمی در ادامه با اشاره به کمبود فضاهای فیزیکی و زمین جهت توسعه پارک در استان گفت: علی‌رغم وجود چنین مشکلاتی، بعضاً از سوی سازمان‌های خدمات‌رسان شهری و روستایی نیز با عوارض و هزینه‌های شگفت‌آوری مواجه می‌شویم که نشان دهنده ی نبودن شناخت درست از مفاهیم اقتصاد و فرهنگ دانش بنیان در استان است.
وی خواستار استفاده از ظرفیت‌های بلااستفاده، بر زمین مانده و معطل دستگاه‌های اجرایی در زیرساخت‌ها، ساختمان‌ها و زمین‌ها برای توسعه پارک علم و فناوری شد. دکتر هاشمی در پایان، پتانسیل سازمان بازرسی استان برای توسعه اهداف بلندمدت پارک علم و فناوری در استان را مطلوب ارزیابی نمود و خواستار تقویت همکاری‌ها شد.
به گزارش روابط عمومی بازرسی کل استان؛ در این نشست مقرر شد گزارشی از وضعیت شرکت ها به همراه مهمترین چالش‌ها از جمله موانع اخذ مجوزهای لازم برای گسترش فعالیت شرکت‌ها و موضوع حمایت مالی و تسهیلات بانکی به ویژه در راستای تولید و اشتغال مولد تهیه شده و همچنین به منظور بررسی راهکارها و رفع موانع موجود، طی هماهنگی با بازرسی‌کل استان برنامه زمان بندی مدون و مستمر برای تشکیل جلسات آتی و بازدید از محل فعالیت شرکت‌ها در سطح استان تنظیم شود.
بر پایه این خبر؛ نشست بررسی مشکلات و چالش های شرکت های دانش بنیان استان با حضور بازرس کل استان،معاون نظارت و بازرسی، سربازرس گروه فرهنگی و اجتماعی و سربازرس گروه سیاسی و قضائی بازرسی کل استان و رئیس پارک علم و فناوری استان برگزار شد.
انتهای پیام//


مشکلات شرکت‌های دانش بنیان استان کهگیلویه و بویراحمد بررسی شد

 

مشکلات شرکت‌های دانش بنیان استان کهگیلویه و بویراحمد بررسی شد

 

مشکلات شرکت‌های دانش بنیان استان کهگیلویه و بویراحمد بررسی شد

 

مشکلات شرکت‌های دانش بنیان استان کهگیلویه و بویراحمد بررسی شد

 





تاریخ انتشار : 22 فروردین 1401, 11:43



» اخبار مرتبط:

  • معاون علمی و فناوری رئیس جمهور به استان کهگیلویه و بویراحمد سفر می کند+جزئیات
  • بازدید معاون رئیس جمهور از توانمندی های فناوری شیراز
  • سفر معاون رئیس جمهور به استان کهگیلویه و بویراحمد
  • انتقاد تندمعاون رئیس جمهور از مدیریت ها در کهگیلویه وبویراحمد؛ برخی مدیران استانی سیاست های دولت را دنبال نمی کنند
  • با حکم غلامی؛رئیس پارک علم و فناوری استان کهگیلویه و بویراحمد منصوب شد
  • » اشتراک گزاری خبر

    نام:*
    ایمیل:*
    متن نظر:
    کد را وارد کنید: *
    عکس خوانده نمی‌شود


    نظرشما در مورد سیستم؟