مشروح اخبار


» بهره برداری از ۴۳ واحد صنعتی در استان کهگیلویه و بویراحمد



سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان در سال ۱۴۰۰ ، ۴۳ فقره پروانه بهره برداری صنعتی جدید بنام سرمایه گذاران ، صادر نموده است

 معاون امور صنایع و معادن این سازمان با اعلام این خبر، عنوان کرد: با راه اندازی طرح های در دست اجرا و صدور ۴۳ فقره پروانه بهره برداری صنعتی در سال ۱۴۰۰ ، افزون بر تحقق ۱۶۵۹ میلیارد ریال سرمایه گذاری ، بصورت مستقیم برای ۳۹۰ نفر شغل ایجاد شده است.
دارا فرامرزی با اشاره به رشد مثبت این شاخص افزود: به لحاظ تعداد ، سرمایه گذاری و اشتغال ، این مجوزها به ترتیب ، ۴.۹ ، ۶۱ و ۱۵.۷ درصد نسبت به عملکرد سال ۱۳۹۹ رشد داشته اند.
فرامرزی تعداد پروانه های صنعتی موجود در استان را ، ۵۲۱ فقره با سرمایه گذاری ۱۳۹۵۶ میلیارد ریال و اشتغال ۸۳۱۱ نفر برشمرد و تصریح کرد: از این تعداد در حال حاضر ۴۱۳ واحد ( ۷۹ درصد) ، به صورت فعال و نیمه فعال و ۱۰۸ واحد ( ۲۱ درصد) غیرفعال هستند.
معاون سازمان صمت استان با ارایه آمار تکمیلی، یادآور شد: در سال ۱۴۰۰ ، با پیگیری های صورت گرفته ، تعداد ۱۹ واحد غیرفعال با سرمایه گذاری ۲۶۱ میلیارد ریال و اشتغال ۱۴۴ نفر مجددا به چرخه تولید برگشتند و در همین مدت ، ۱۵ واحد صنعتی نیز با سرمایه گذاری ۸۶۰ میلیارد ریال ، ضمن افزایش ظرفیت تولید خود ، برای ۱۴۶ نفر ، شغل ایجاد نمودند.
فرامرزی ضمن تشریح عملکرد کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان افزود: در سال گذشته ۳۵ جلسه کمیته تخصصی و ۱۸ جلسه اصلی کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید در استان برگزار گردید که پرونده مشکلات و درخواست های ۱۵۰ فعال اقتصادی در کارگروه اصلی ، طرح و ۲۴۶ مصوبه برای رفع موانع این فعالین ، تنظیم و ابلاغ شده و ۱۶۰ مصوبه (۶۵ درصد) اجرا و مابقی در دست اجرا می باشند.



تاریخ انتشار : 30 فروردین 1401, 14:36



» اخبار مرتبط:

  • به مناسبت گرامیداشت دهه مبارک فجر ، ۱۳ واحد تولیدی در کهگیلویه و بویراحمد افتتاح شدند
  • رفع مشکلات سرمایه گذاران حقیقی دردستور کار قرار گیرد
  • رشد شاخص های اقتصادی بخش صنعت و معدن کهگیلویه و بویراحمد در سال جاری
  • رشد شاخص‌های عملکرد کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید کهگیلویه و بویراحمد در سال گذشته
  • معاون امور صنایع و معادن سازمان صمت استان کهگیلویه و بویراحمد: شاخص های بخش معدن استان، مثبت و امیدبخش است
  • » اشتراک گزاری خبر

    نام:*
    ایمیل:*
    متن نظر:
    کد را وارد کنید: *
    عکس خوانده نمی‌شود


    نظرشما در مورد سیستم؟