مشروح اخبار


» جای بازیکنان ایرانی در لیگ‌های معتبر بسکتبال نباید خالی باشد



عضو کمیسیون کشاورزی و آب و منابع طبیعی مجلس، با بیان اینکه بازیکنان بسکتبال ما باید به لیگ‌های معتبر جهانی اعزام شوند، افزود: 

راک نیوز : عضو کمیسیون کشاورزی و آب و منابع طبیعی مجلس، با بیان اینکه بازیکنان بسکتبال ما باید به لیگ‌های معتبر جهانی اعزام شوند، افزود: جای بازیکنان ایرانی در لیگ‌های معتبر این ورزش نباید خالی باشد.

سید علی محمد بزرگواری افزود: بسکتبال ، یکی از ورزش های پرطرفدار در دنیای ورزش است و بسکتبالیست های ما باید با شرکت در مسابقات مختلف  جهانی روز به روز در این ورزش حرفه ای ترشویم. 

نماینده مردم کهگیلویه و بهمئی در مجلس  شورای اسلامی، افزود:  بسکتبال می‌تواند شاخص ورزش کشوررا افزایش دهد، به همین علت امکانات  وحمایت ورزشی در این رشته باید در سرتاسر کشور افزایش یابد.  

عضو کمیسیون کشاورزی و آب و منابع طبیعی مجلس یاد آور، شد: امروزه توجه به اخلاق در تمام حرفه‌ها و زمینه‌های اجتماعی،  فرهنگی و حتی  اقتصادی قابل مشاهده است. در حوزه ورزش هم  باید ورزشکاران ما با به کارگیری رهنمودهای معنوی،  اخلاق  ورزشی را به تمام کشورهای جهان صادر کنند.

بسکتبال در ایران از سال های ۱۳۱۰ به بعد به طور غیررسمی فعالیتش را در بعضی از مدارس ایران آغاز کرد تا اینکه در سال ۱۳۱۴این ورزش به طور رسمی توسط  فریدون شریف زاده  به ایرانیان شناسانده شد. در سال ۱۳۲۴  فدراسیون بسکتبال ایران  تاسیس شد. تیم ملی بسکتبال ایران برای نخستین بار توانست تا در سال ۱۹۴۸در مسابقات المپیک لندن شرکت کند.

در سال های اخیر بسکتبال در ایران رشد نسبی داشته‌است. بزرگ‌ترین موفقیت تیم ایران تا قبل از شرکت در بازی های جام ملت‌های آسیا (۲۰۰۷)، درخشش در بازی‌های آسیایی ۲۰۰۶ دوحه بود که درآن مسابقات ایران پس از ۵۰ سال به مدال برنزرسید. تیم ایران نهایتا در بازی های جام بسکتبال ملت‌های آسیا (۲۰۰۷)موفق شد با شکست تمام تیمهای آسیایی به قهرمانی بسکتبال آسیا برسد و برای دومین بار پس از پنجاه سال، به مسابقات المپیک راه یابد.

بسکتبال در غرب آسیا از اواخر دهه ۹۰ میلادی با سرمایه گذاری کشورهایی مانند اردن، سوریه، لبنان و قطررشد چشمگیر پیدا کرد. لیگ های بسکتبال در این کشورها پر شد از ستاره‌های درجه دوم بسکتبال آمریکا و بازیکنانی با ملیت‌های دوگانه اروپایی. در از اوایل دهه اخیر، درهای لیگ بسکتبال ایران به روی بازیکنان خارجی عمدتاً آمریکایی باز شد. نتیجه این تحولات کم شدن فاصله بسکتبال غرب با شرق آسیا بود./خانه ملت،



تاریخ انتشار : 11 دی 1391, 19:52



» اخبار مرتبط:

  • کلاس داوری درجه 3 بسکتبال در یاسوج برگزار گردید
  • عکس جنجالی از بلند قدترین دختر ایرانی
  • دو تن از بازیکنان تیم های فوتبال و فوتسال استان کهگیلویه وبویراحمد به کره جنوبی اعزام شدند
  • فرح دیبا در تیم بسکتبال + عکس
  • دختران کهگیلویه و بویراحمدی قهرمان مسابقات بسکتبال کشور شدند
  • » اشتراک گزاری خبر

    نام:*
    ایمیل:*
    متن نظر:
    کد را وارد کنید: *
    عکس خوانده نمی‌شود


    نظرشما در مورد سیستم؟