مشروح اخبار


» چند خبر جدید از اداره کل آموزش وپرورش استان کهگیلویه وبویراحمد



مدیرکل آموزش وپرورش استان کهگیلویه وبویراحمد از فرآیند هدایت تحصیلی دانش آموزان پایه نهم به دهم در استان خبرداد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان خبر داد:

هدایت تحصیلی بیش از 11 هزار دانش‌آموز کهگیلویه وبویراحمدی
مدیرکل آموزش وپرورش استان کهگیلویه وبویراحمد از فرآیند هدایت تحصیلی دانش آموزان پایه نهم به دهم در استان خبرداد.
به گزارش راک نیوز به نقل از اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش وپرورش استان کهگیلویه و بویراحمد؛ حسنعلی عزت خواه با اشاره به تعداد دانش آموزان هدایت شده امسال، گفت: هدایت تحصیلی بیش از 11 هزار و 700 دانش آموز پایه نهم برای ورود به پایه دهم در رشته‌های مختلف  در سال تحصیلی جاری صورت می گیرد.
وی در خصوص فرآیند هدایت تحصیلی  خاطرنشان کرد: فرآیند هدایت تحصیلی دانش آموزان پایه نهم  به دهم متوسطه در واقع هدایت دانش آموزان به مناسب‌ترین شاخه یا رشته تحصیلی، با توجه به علاقه‌مندی‌ها و توانایی‌های دانش آموز توسط مشاوران مربوطه بر اساس استعداد و علایق آنها برای انتخاب مسیر شغلی آینده انجام می‌شود. 
عزت خواه با اشاره به اهداف هدایت تحصیلی گفت: اهداف فرآیند هدایت تحصیلی شامل شناسایی استعداد، توانایی، علاقه و ویژگی‌های شخصیتی دانش آموزان، کمک به انتخاب آگاهانه رشته تحصیلی و مسیر آینده شغلی و حرفه‌ای و کمک به هدایت متوازن دانش آموزان بر اساس سیاست‌های توسعه‌ای کشور است.
مدیرکل آموزش وپرورش استان کهگیلویه وبویراحمد افزود: هر اندازه دانش آموزان و والدین از عوامل تاثیرگذار در هدایت تحصیلی اطلاعات بیشتری داشته باشند، انتخاب رشته بهتری برای پایه دهم صورت می‌گیرد.
عزت خواه، از والدین دانش آموزان خواست که با آگاهی بخشی به دانش آموزان بستر را برای انتخاب رشته مناسب آنان بر اساس علایق و استعداد آنها فراهم نمایند.
 
***********************************
معاون آموزش متوسطه آموزش وپرورش کهگیلویه وبویراحمد:
آموزش های فنی، حرفه ای و کآموزش های فنی، حرفه ای و کاردانش گامی مطمئن در جهت آینده ای روشن برای هنرجویان هنرستانها
معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش وپرورش استان کهگیلویه وبویراحمدگفت: آموزش های فنی، حرفه ای و کاردانش گامی مطمئن و مستحکم در جهت آینده ای روشن و کارآفرین برای هنرجویان هنرستانهاست.
محمد جمالی آرند گفت: طبق برنامه ششم توسعه تا پایان این برنامه باید ۵۰ درصد دانش‌آموزان در هنرستان‌ها و آموزش‌های مهارتی رسمی تحصیل کنند و این قانون مصوب مجلس است.
 وی توجه خانواده ها در آگاهی بخشی به دانش آموزان برای تحصیل در رشته های فنی وحرفه ای وکاردانش را مهم دانست وگفت: سند تحول بنیادین، نقشه جامع علمی کشور و قانون نظام جامع آموزش و تربیت فنی و حرفه‌ای و مهارتی و… همه اینها ناظر بر این است که ما دانش آموزان را به سمتی هدایت کنیم که بتوانند در رشته‌هایی تحصیل کنند که پاسخگوی نیازهای جامعه باشند.
 جمالی افزود: تلاش آموزش و پرورش بر این بوده که ضمن ملاحظه برنامه‌های توسعه‌ای کشور بتواند در انتخاب آگاهانه دانش آموزان کمک کند و بر اساس علاقه، استعداد، نیاز جامعه و امکان اجرا برای آنها هدایت تحصیلی را انجام دهد.
***********************************
تحصیل در رشته های فنی وحرفه ای تضمین آینده تحصیلی و شغلی دانش آموزان را در پی دارد
کارشناس مسئول آموزش کاردانش ، اداره کل آموزش و پرورش استان کهگیلویه وبویراحمد نیز گفت:اجرای هدایت تحصیلی صحیح و توزیع متوازن دانش آموزان قبولی پایه نهم برای ورود به پایه دهم دوره ی دوم متوسطه، توازن و تعادل تحصیل دانش آموزان در شاخه ها و رشته های تحصیلی به تبع آن تضمین آینده تحصیلی و شغلی دانش آموزان را در پی خواهد داشت . کارشناس مسئول آموزش کاردانش ، اداره کل آموزش و پرورش استان کهگیلویه وبویراحمد در ادامه گفت: در هفته معرفی مشاغل وبینارهای آموزشی با همکاری پارک علم و فن آوری استان با موضوعات مسیر پیشرفت تحصیلی و شغلی چهره های موفق و کارآفرین ویژه هنرجویان همچنین طرح آراستگی ، ایمنی و بهداشت هنرستان ها و پیاده سازی استاندارد S5 ویژه مدیران ، معاونین، هنرآموزان و سرپرستان بخش هنرستانها نیز برگزار شد. صیادیان در پایان اظهار امیدواری کرد: با همکاری ادارات آموزش و پرورش شهرستانها و مناطق استان شاهد رشد افزایشی سهم تحصیل و جذب دانش آموزان در پایه دهم هنرستان ها در سال تحصیلی ۱۴۰۲ – ۱۴۰۱ باشیم.
به گزارش راک نیوز به نقل از اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش استان؛ شاپور صیادیان با بیان اینکه توازن و تعادل رشته ای مطابق نیازهای واقعی جامعه موجب اصلاح هرم شغلی استان و کشور می گردد بیان کرد: برای جذب حداکثری دانش آموزان در پایه دهم هنرستان ها ( سال تحصیلی ۱۴۰۲ – ۱۴۰۱ ) در هفته مشاغل اقدامات ارزشمندی در اداره کل آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد انجام گرفته است :
وی ،استفاده از ظرفیت رسانه ها بالاخص صدا وسیما را در فرهنگسازی و آشنایی اولیاء جهت هدایت تحصیلی دانش آموزان به سمت رشته ای فنی وحرفه ای وکاردانش را یاداور شد وگفت: در هفته معرفی مشاغل مدیرکل ، معاون آموزش متوسطه ،معاون پرورشی و رئیس اداره فنی وحرفه ای آموزش وپرورش استان در برنامه های تلویزیونی و رادیویی صدا و سیمای مرکز استان ، شبکه دنا جهت اطلاع رسانی حضور پیدا کردند.
صیادیان ، بازدید دانش آموزان پسر و دختر پایه نهم دوره اول متوسطه از کارگاه های دروس تخصصی و مهارتی هنرستان ها، حضور مدیر، معاونین، هنرآموزان، سرپرستان بخش هنرستان ها در مدارس دوره اول متوسطه جهت ارائه توضیحات و تبیین در خصوص رشته های موجود در هنرستان ها و آینده تحصیلی و شغلی آنها را بخشی از اقدامات آموزش وپرورش استان در هفته معرفی مشاغل عنوان کرد.
وی ازحضور همکاران اداره ی آموزش های فنی، حرفه ای و کاردانش استان در مدارس دوره اول متوسطه ، برگزاری جلسه و ارائه توضیحات در خصوص هدایت تحصیلی، توزیع متوازن شاخه ها و رشته های تحصیلی، انتخاب هدف و رشته ی تحصیلی متناسب با استعداد، علاقه، امکانات و نیازهای واقعی جامعه، رشته های موجود در هنرستان ها و آینده تحصیلی و شغلی آنها را بخشی دیگر از اقدامات انجام شده در هفته مشاغل دانست.
 
 



تاریخ انتشار : 9 اردیبهشت 1401, 08:42



» اخبار مرتبط:

  • راه اندازی سه رشته تحصیلی جدید در کهگیلویه و بویراحمد/جزئیات
  • آغاز ثبت نام در تنها هنرستان کشاورزی شبانه روزی کهگیلویه وبویراحمد
  • نام نویسی از داوطلبان دبیرستانهای نمونه دولتی درکهگیلویه وبویراحمد +جزئیات
  • به حق چیزهای ندیده!!! مردودی های اول متوسطه می توانند دوم ثبت نام كنند
  • همزمان با شروع هفته معرفی مشاغل : دانش آموزان از مراکز آموزش فنی و حرفه ای استان ‏بازدید می کنند
  • » اشتراک گزاری خبر

    نام:*
    ایمیل:*
    متن نظر:
    کد را وارد کنید: *
    عکس خوانده نمی‌شود


    نظرشما در مورد سیستم؟