مشروح اخبار


» جلسه شورای اقامه نماز شهرستان لنده برگزار شد



جلسه شورای اقامه نماز شهرستان لنده با حضور امام جمعه،فرماندار و دیگر مسئولان در سالن جلسات فرمانداری برگزار شد.

به گزارش راک نیوز،جلسه شورای اقامه نماز شهرستان لنده با حضور امام جمعه،فرماندار و دیگر مسئولان در سالن جلسات فرمانداری برگزار شد.

در این نشست حجت الاسلام محمودی اصل امام جمعه شهرستان با اشاره به اهمیت و جایگاه شورای اقامه نماز، برنامه ریزی و سیاستگذاری در راستای اقامه نماز و نماز جماعت در ادارات و نهادها، انجام برنامه های متعدد فرهنگی ،تشکیل جلسات کاربردی را مورد تاکید قرار داد.
وی برانجام فریضه نمار در اول وقت در ادارات تاکید نمود و گفت: آشنایی نسل جوان و نوجوان‌ با فلسفه و احکام نماز،استفاده از ظرفیت روحانیون، افراد موثر وتوانمند در این عرصه می تواند به توسعه و تعمیق فرهنگ نماز کمک نماید.
حجت الاسلام محمودی اصل گفت: اجرای منویات رهبرمعظم انقلاب به اجلاس های سراسری نماز، خصوصا در حوزه آموزش و پرورش با توجه به جمعیت تحت پوشش می تواند در اشاعه فرهنگ نماز موثر واقع شود.
در ادامه فرماندار لنده نماز را بزرگترین واجب الهی دانسته و تاکید نمود: یکی از راه های اصلی مبارزه با آسیبهای اجتماعی اقامه نماز می باشد.
وی با اشاره به سند توسعه و ترویج فرهنگ نماز ادارات را مکلف نمودند در راستای رسالت و ماموریت هر دستگاه و سازمان نسبت به فراهم نمودن نمازخانه، یا محلی مناسب جهت برگزاری نماز اول وقت درادارات،برگزاری جشنواره های فرهنگی،ادبی، پژوهشی،از فجر تا فجر با موضوع نماز،جلسات آموزش شیوه های دعوت به نماز در ادارات ونهادها،پخش اذان از طریق سیستم صوتی همزمان با افق شرعی ،برگزاری جلسات کارگاهی و انجام هربرنامه ای که باعث انگیزه بیشتر به شرکت در نماز شود تاکید نمود.
دانش افزود: برطرف نمودن همه موانع و پیگیری موثر مدیران جهت برگزاری نماز درادارات جز وظایف مدیران در نظام اسلامی می باشد.
محسن رحمانی پور دبیر اقامه نماز شهرستان با ارائه گزارشی از روند برگزاری جلسات گذشته خواستار مشارکت موثر مدیران جهت انجام این فریضه الهی که از اوجب واجبات می باشد شد.
رحمانی پور گفت: اختصاص حداکثر ۲۰ دقیقه از وقت رسمی ادارات جهت انجام فریصه نماز با تاکید بر دستورالعمل و مصوبه دولت،برگزاری نماز جماعت در ادارات،توجه به رهنمودها وپیام های رهبر معظم انقلاب به اجلاس های سراسری نماز،برگزاری مسابقات فرهنگی وهنری،جلسات آموزش شیوه های دعوت به نماز ویژه اولیا و دانش آموزان در مدارس، همکاری و استفاده از ظرفیت روحانیون و طلاب درمدارس،توجه به آموزش نماز در مراکز مهدکودک و پیش دبستانی،درقالب های جذاب و هنری،تشکیل کارگاه های ضمن خدمت برای معلمین این مقاطع،ساماندهی و تنظیف نمازخانه ها،راه اندازی محلی مناسب در مراکز تفریحی،گردشگری،نامگذاری یک میدان و یا خیابان در شهر بنام نماز،نماز وحدت با حضور ادارات هرماه یکبار دریکی از مساجد شهر،تاکید بر زنگ نماز در مدارس،حضور مدیران در صفوف نماز ادارات و مدارس به عنوان یک وظیفه دینی مورد تاکید قرارگرفت.
در این جلسه مقرر گردید کلیه فعالیت های مرتبط با نماز در ادارات در سامانه سجاده بارگذاری شود و سند توسعه و ترویج فرهنگ نماز به عنوان وظیفه ادارات پیگیری و اجرایی شود.
در پایان جلسه ابلاغ اعضا شورای اقامه نماز به مدیران ادارات تقدیم شد.



تاریخ انتشار : 31 خرداد 1401, 09:50



» اخبار مرتبط:

  • شهرستان باشت با کمبود جدی روحانی مواجه است
  • معاون سیاسی استانداری کهگیلویه و بویراحمد:برگزاری نمازجماعت در ادارات زمینه ساز ارائه مطلوبتر خدمات به مردم است
  • چاپ کتاب "نماز مفتاح الجنه" توسط امور مالیاتی کهگیلویه وبویراحمد
  • اجلاس استانی نماز در کهگیلویه و بویراحمد برگزار می شود
  • نماز جمعه دهدشت با رعایت موازین بهداشتی برگزار می شود
  • » اشتراک گزاری خبر

    نام:*
    ایمیل:*
    متن نظر:
    کد را وارد کنید: *
    عکس خوانده نمی‌شود


    نظرشما در مورد سیستم؟